Ahad, 6 Mei 2012

TUDIAA!! Timbalan Pengerusi SPR Ahli UMNO ke PKR?? #SPR


SEBELUM INI SAIFUDDIN NASUTION MENGEMBAR-GEMBURKAN BAHAWA TIMBALAN PENGERUSI SPR ADALAH AHLI UMNO. SIAP DENGAN NOMBOR AHLI DAN DARI CAWANGAN UMNO YANG MANA SATU.

HEBAT..SEMEMANGNYA HEBAT DATUK SAIFUDDIN INI BERBOHONG DEMI HENDAK MENGALIH ISU.



BAGAIMANA PULA NADANYA JIKA TIMBALAN ATAUPUN PENGERUSI SPR ADALAH AHLI KEPADA SALAH SATU PARTI PAKATAN RAKYAT. ADAKAH NADANYA SERUPA DENGAN NADA PADA HARI INI?

SUDAH TENTUNYA TIDAK...PERHIMPUNAN BERSIH PUN TIDAK AKAN BERLAKU HATTA DIDALAM MIMPI SEKALIPUN.

SHAH ALAM - Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar menafikan beliau ahli UMNO sebagaimana dakwaan Setiausaha Agong PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Menurutnya,beliau tidak pernah mendaftar untuk jadi ahli UMNO dan tidak pernah mengenali serta tidak mempunyai kaitan dengan individu bernama Wan Ahmad bin Wan Omar yang memegang keahlian UMNO bernombor 2374564 di Cawangan UMNO Kubang Bunggor, Pasir Mas, Kelantan.

“Saya juga bukan orang Kelantan tetapi berasal dari Terengganu. Saya tidak pernah tinggal di mana-mana tempat di negeri Kelantan,” tegasnya.

Sehubungan itu, kata Wan Ahmad, beliau mengesyaki dakwaan Saifuddin itu semata-mata bertujuan menjatuhkan kredibiliti dirinya serta SPR.

“Dia buat tuduhan tanpa usul periksa dan semata-mata bermotif politik sehingga menjatuhkan maruah saya. Ini fitnah. Dia semata-mata mahu merosakkan kredibiliti SPR sebagai sebuah badan bebas dan berkecuali bawah Perkara 114 Perlembagaan Persekutuan,” katanya.

Berikutan itu, Wan Ahmad menuntut Saifuddin membuat kenyataan memohon maaf secara terbuka bagi membersihkan namanya.

Ditanya apa yang akan dilakukan jika Ahli Parlimen Machang itu enggan berbuat demikian, beliau berkata: "Saya tunggu dia minta maaf dulu. Jika dia nak bersemuka, saya sedia."

Dalam satu kenyataan media baru-baru ini. Saifuddin mendakwa Wan Ahmad dan Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof adalah ahli UMNO. Ternyata semua itu fitnah!! Mc ambil dari sumber sini

Malah saksi si pemilik nombor kad pengenalan yang didakwa Timbalan Pengerusi SPR pun munculkan diri untuk membela Timbalan Pengerusi SPR.

Wan Ahmad Wan Omar, ahli Umno cawangan Kubang Bunggor, Pasir Mas, yang menjadi perhatian ekoran pendedahan isu keahlian Umno oleh Setiausaha Agung PKR baru-baru ini, sebenarnya bukan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)!


Dan oleh itu, dia melahirkan simpati dengan Datuk Wan Ahmad Wan Omar. Menurut Wan Ahmad, dia perlu menjelaskan hal sebenar setelah nombor kad pengenalannya 490101-03-5179 disebut Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sebagai milik Timbalan Pengerusi SPR.

Saifuddin mengaitkan nombor kad pengenalan lelaki itu sebagai dakwaan bahawa Datuk Wan Ahmad ahli Umno Cawangan Kubang Bunggor, Pasir Mas.

"Sebenarnya, ahli Umno Cawangan Kubang Bunggor adalah saya, dan nombor kad pengenalan itu milik saya,” kata Wan Ahmad, peniaga kedai makan yang ditemui Sinar Harian, semalam. Wan Ahmad berkata, meskipun kenyataan Saifuddin tidaklah menjejaskan dirinya, namun dia berasa simpati kepada Datuk Wan Ahmad yang dituduh ahli Umno hanya sebab nama sama dengannya.

"Apa lagi sehingga dia (Datuk Wan Ahmad) digesa letak jawatan,” katanya.


McTheory:
Apa lagi yang PKR mampu buat, selain fitnah?

Tiada ulasan: