Jumaat, 8 Jun 2012

PANASS!! Allah Tuhan Kristian dan Islam? Azhar Idrus VS Ustaz Harun Din!!

Kata Ustaz Azhar Idrus....



Ini pula kenyataan Datuk Dr. Haron Din.


*Ustaz Azhar Idrus kata Kristian bertuhankan Allah. Siapa tok guru kepada Azhar Idrus ni? - Mymassa

McTheory:
Pelik pulak ayat si Azhar Idrus ni..

48 ulasan:

KELISA DURI berkata...

Assalamualaikum.... Jelas... kalau apa yg di papar menunjukan ceteknya pengetahuan agama .. Tuhan Allah itu satu tidak beranak dan di peranakan .Mana mungkin kristian berTuhankan Allah... Kerana kebanyakan Mazhab kristian Tuhan mereka Trinity.. iaitu God... Merry ... Jesus... apa yang di perkatakan melalui FB itu tidak tepat...

Awanama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=bCiCIfzjynQ

Awanama berkata...

Hi kelisa duri...jgn brckap seolah olah awak tahu tentang kristian...kami kristian x sembah 3tuhan...awak salah faham..kami ada 1Tuhan saja.konsep triniti telah d salah tafsir oleh orang yg cuba memusuhi kristian

Awanama berkata...

KELISA DURI..., xpayah mengulas tentang Kristian kalau xtau langsung sal Kristian.. untuk info, orang Kristian yng BENAR tidak menyembah 3 tuhan..., Trinity yang dimaksudkan ialah keilahian Tuhan itu... sifat2 Tuhan itu sendri.. n sorry..., u r totally wrong with this.. Trinity terdiri daripada Allah Bapa, Anak dan ROh Kudus.. bukan God, merry, dan jesus.. sila betulkan pemikiran anda terhadap orang Kristian..

Awanama berkata...

Hahahaha... Fikir dlu sblm brkata apa2 klisa brduri

Awanama berkata...

Kepada saudara dn saudari.xdak payah kamu btenkar.lagi bagus kita mendalami agama masing2 dan berbuat baik.happy kan.semoga kita dpt berkat dari yg esa

Awanama berkata...

btol yg UIA tu cakap. islam dan kristian bertuhankan ALLAH. TA PERCAYA, sila kaji bible. ada tertulis nama ALLAH sebagai tuhan yg esa. kristian juga agama drpd ALLAH tapi byk sgt penyelewengan. tapi sygnya setelah nabi isa wafat, kristian tdk dapat menerima bahawa agama yg dibawa oleh Rasulullah adalah agama yg benar.

Awanama berkata...

DAN NABI ISA ITU PESURUH ALLAH.ADA BACA AL-QURAN TAK?.DALAM KRISTIEN NABI ISA ADALAH JESUS.ADA OTAK PIKIR..JANGAN CAKAP MACAM ORG TAK ADA AGAMA.KALAU CETEK AGAMA JANGAN CAKAP SEBARANGAN

Awanama berkata...

Jangan jadi bodoh.. Semua kitab datang dri Allah. Selagi kitab yg datang dari Allah.. Tuhan Allah adalah Tuhan kita. Hanya org yg bodoh saja yg nak besarkn hal ni..ada otak pakai,sabah dn swk senyap je..lagi ramai kaum dn budaya.

Awanama berkata...

kristian bertuhankan allah..sama seperti muslim..jika ditanya pada penganut kristian, mereka mendakwa konsep kristianity adalah allah yg pya 3 sifat..pada masa yg sama mereka turut menganggap Jesus/Isa adalah tuhan anak...pemahaman sebegini penuh dgn kekeliruan dan ianya adalah kesesatan yg. nyata dan jelas syirik..mungkin penganut kristian sendiri tdak sedar akan kekeliruan ini dan teraba2 dalam memahami konsep trinity yg sebenar2nya tidak pun wujud dalam kitab bible...berbeza dengan islam (agama yg mudah dan penuh kesederhanaan), Allah itu esa, tiada sekutu untuk NYA...semudah itu...1 tetap 1..dalam 1 tidak boleh ada 2,3...dalam al quran sendiri telah Allah tekankan betapa Dia hanya 1, tidak pya anak..hanya kepadaNya kita berserah & menyembah..

Awanama berkata...

Bagaimana kamu katakan agama kamu benar. Kami yg beragama kristian jg blh ckap agama kami benar dan kmi jg percaya agama ksmi kerna agama kami x mengajar kami brbuat jahat malahan menyeru menyayangi sesama manusia walaupn ia memusuhi kami.sesuai dgn Tuhan yg maha baik

rock berkata...

suda..jangan gadoh2... masing hebat buat debat.. bagus kamu fikir mcm mana mo masuk syurga...hehe.. sayang agama masing.. tidak paya mo jd pengkritik.. hehe.. Kalo suda mati baru tau sapa yg betul... sekian

Awanama berkata...

btoi2!xpyahtngkmati.tngknntiorgmuslimlahygaknbrsmanabiisammrangiorgygsesat

Awanama berkata...

Cuba bagi tau, ayat mana dalam Bible kata (Jesus).Nabi Isa kata mengaku Tuhan dan sembah la saya?.

Awanama berkata...

Ni jawapan dia....sila downlod

www.mediafire.com/download/nn9ydchxi62r5a7

Awanama berkata...

Allah adalah satu..kalau agama kristian dan islam saling bermusuhi..btapa sedih nya Allah trhadap umat kristian dan Islam.. Tak perlu berdebat.. Kamu urg semua tidak sehebat mana pun seperti Allah ingin mgatakan tetang Allah.. Sebaik nya kamu semua ampunilah dosa2 kmu itu..termasuk saya.. Hal Allah tak perlu diperbesarkan..Itu adalah Dosa..

Awanama berkata...

Daripada korang berdebat, lebih baik korang huraikan untuk saya siapa Tuhan Islam, Siapa Tuhan Kristian. Adakah Tuhan yang sama atau berasingan? Yang bijak di luar sana...saya ingin tahu tentang ini dahulu

Awanama berkata...

al quran beritahu ALLAH itu tidak beranak dan tidak diberanakkan. dalam bible pula ALLAH itu 3 dalam 1. kesimpulannya begini. tuhan islam ialah allah yg satu. so semua keputusan allah yg satu yang buat keputusan. allah kristian pula 3 dalam 1. so 3 dalam 1 yang buat keputusn. allah org islam lain allah kristian lain. kalau nak allah yang satu masuk islam. kalau nak allah 3 dalam 1 masuk kristian. akhirat nanti allah yg satu senang buat keputusan sebab allah satu jer. allah 3 dalam satu aku malas nak komen. itu kristian punya hal. dulu kasi tau org ramai allah tu 3 dalam 1. sekarang nie lain lak. allah tu satu lak. boleh tukar tukar yer itu allah. dulu 3 in 1 now 1 in 3 lepas tu only 1. kejap ikut bahasa Hebrew kejap ikut latin kejap ikut british kejap ikut roman...mana satu yer. islam satu jer. al quran arab pun allah al quran terjemahan cina pun allah. semua bahasa guna allah. semua terjemahan bahasa beritahu allah itu satu jer. kristian lak 3 in 1 , 1 in 3 bila rasa rasa takleh jawab terus jawab 1 in 1. jadi aku setuju laa jangan gaduh gaduh. biarlah kristian nak kata apa pun. 3 in 1 ker 1 in 3 ker...tuhan bapak ker tuhan anak ker...suka hati kristian laa.. so yg islam tu kita kuatkan iman kita. allah kita berbeza dengan allah puak kafir ni. allah kita allah yg maha esa. tidak beranak dan tidak diberanakkan.

Awanama berkata...

Allah swt tdk suka org yg takabur.sombong..!dalam islam sdh djelaskan..pingin bukti bacalah al'quran&maknanya..smwnya sdh jelas

Unknown berkata...

kalau mahu dibahas soal islam dan kristian mmg smpai bila pun tidak ada penghabisannya..

ainal berkata...

jangan berdebat tentang agama tak ada kesudahahahan empat kitab yg diturunkan allah benar ingatlah pesanan nabi isa satu agama akan lahir fikir fikir .



ainal berkata...

jangan berdebat tentang agama tak ada kesudahahahan empat kitab yg diturunkan allah benar ingatlah pesanan nabi isa satu agama akan lahir fikir fikir .



Awanama berkata...

Orang yang menganut agama kristian. cuba anda bertanyakan kepada paderi anda apakah "kunci syurga" (key of heaven) pasti dia tak akan menjawabnya. kerana kunci syurga ada dua kalimah syahadah "ash ha du alaa ilaa ha ilallah, wa ash ha du anna muhammadur rosulullah"

Awanama berkata...

kenpa tuhan kmu ada ank.fan ank tuhan itu pun f sembah bukn ka kta mimeminta pda yg 1 shj npa perlu ada dua atau 3..

Unknown berkata...

Hanya islam yg mengiktiraf jesus christ pbuh (nabi isa a.s).. cube cari agama apa yg iktiraf nabi isa a.s? Kamu mencari2 al masih yg akan dtg selepas nabi isa a.s tapi bila telah dtg seseorang yg memuliakan jesus christ pbuh kamu menolaknys. Itulah nabi Muhammad s.a.w..

Awanama berkata...

Yang mana islam tu pegang teguh la padaagama islam yang mana agama kristian teruskan lah agama anda tiada sape yang menghalang..kebenaran akan terlihat jugak nanti

Unknown berkata...

Hei bro?? Islam itu benar x pena lg sy dengar ada imam masuk kristian.. Tp klu paderi bnyak suda sy dengar... Mmlukan kristian ja... Sbab paderi tahu cerita kitab injil kamu x sampai sparuh jln la bro... Al.quran nul karim smua ada... Tepat lg ceritany....itu la kitab yg benar x kn tebakar x kn d tembusi peluru... Bgus lg ko sembah mangkuk tandas tu sama jg.. Mmalukan yesus kamu pakai spendet ja kn.... Lu fikirla bro kamu la kayu api d neraka

Unknown berkata...

Wasalam kelisa duri btul tu.. Kalima allah milik umat islam bukan kristian.. Sjak dri dulu x pena sy dgr kristian mahu kn kalima allah... Alang2 bgus dornk masuk islam.. Cerita tntang nabi isa as ada d dalam al.quran...

Unknown berkata...

bro biar sy yg huraikn soalan mu itu.... islam brtuhan kn allah.... yg maha esa. islam mngikut sunnah nabi solat mngikut apa yg nabi ajar kn melalui al.quran...mnyembah allah yg x dpt d lihat... mndekat kn diri dgn ny.... islam jg x mngukir patung untuk d sembah... islam ada la agama yg jelas benar & nyata... kajila al.quran bro... kristian pula brtuhan kn patung yg kononny itu anak tuhan nabi isa.... setiap gereja ada bnyak patung yg d salib... & d sembah... bayangkn setiap gereja sluruh dunia ada 2 3 4 patung salib... klu d kumpul brtapa bnyak ny tuhan kamu kristian... kmu ada otak fikirla sendiri bro... yg kmu smbah yg kamu ukir sendiri... itu adala patung yg x brgerak knp mminta dgn ny... knp??? d kedai kain pn bnyak patung... logik ka patung untuk d sembah... x logik bro... klu mcm tu kmu sembah ka smua yg manusia ukir?? islam x ada patung... kcuali masjid untuk bribadah sembahyang sperti yg d perintahkn nabi... islam x mnyembah nabi... yg d utuskn allah pesuruh allah... tp kristian lain pesuruh allah yg kamu sembah itu pn patung. fikirla bro... setan la yg mnyesatkn kmu bro... kaji la dulu islam & kristian al.quran mnjawab smuany...

Unknown berkata...

ainal suda sesat... 1 agama akan lahir... tp brjuta patung isa yg d ukir manusia kamu sembah sluruh dunia.. itula kristian.

Awanama berkata...

Btl 2...blh tnya xsy nk tnya je...sy xda ugama...jd sy nk tnya...mna yg benar..tentang islam n kristin..ok... Sy tnya islam dulu..semua sy dh bca...tentang...islam...ok sy tnya...npa owng berjampi n guna ilmu hitam guna nma nabi muhamad..un baca mentera...????ada kah tuhan suruh korban manusia...bila nk potong kepla orng..sebut nma allah...blh ke cm 2...bukan tuhan..melarang sebut nma tuhan sebarng gan...apa kurng kristin gan islam...mcm kwn kte ckp td...orng krstin sembh patung...btl ke...sy xpernh nmpk lg...krstin sembh patung bla sembhyg...pelik...lau islam ada.. Sembh tanah...bla sembng...senua tonggeng...sembh ponggong kwn kt dpn...sma je..keristin...sembh patung...islam sembh tanh...mcm owng xda ugama...tolong jwp sy nk thu siapa benr...t blh sy masuk ugama yg benr...tgu mti t kut bru thu yg benr...

brisleybjr berkata...

Haha..ko baca al qran jer bro..ko tak pernah baca bible..kalo cetek ilmu tu diam jer dah cukup..apa orng nak sembah..itu hak agama masing2 bro..entha2 lu ni ade sambahyang ke tak?gua walau kurang agama..gua tahu hormat agama orng lain..lu agama jer islam..tapi takde pun nilai2 islam nya bro..sori a..chow cin cau..cermin diri sendiri sebelum mencerminkan orng lain..

brisleybjr berkata...

Kalau kristian kafir..maksudnya nabi isa tu kafir lah?jawab pertanyaan ini..

Awanama berkata...

nak bagitahu kepada semua pengulas agama islam ada lah tidak sama kesalahannya bagi yang tahu dengan orang yang tidak tahu..dalam al quran ada bagi tahu dlm surah al kafirun..nabi ajar buat dakwah secara hikmah..tunjuk akhlak,yg baik..bukan berdebat

Al munir berkata...

Oho..sy pun bleh jwb tu...smbhyg islam yg trbaik sy prnah lihat..dia jaga kbersihan,wanita ttup aurat,..smbhyg berbaris(saf) n teratur..dorg tunggang trbalik sbb tu tanda perbezaan darjat ko dgn pncipta kita...berbeza dgn kristen..gi smbhyg pkai yg seksi2..bntuk tubuh badan...sy yg x thn...dri sna kta bleh npak cra masing2...

Awanama berkata...

Tak Payah laa Nk berdebat Dengan Kristian.. Biar laa mereka Dengan Agama mereka .. bila Dalam kubur baru tau rasa ... menyesal tiada kesudahan.... Meraung kesakitan akibat agama yg mereka pilih tu... just wait and see

Awanama berkata...

Saudaraku muslim sekalian..apapun yg kamu katakan mengenai kristian tidak akan mengoyahkan iman saya sebagai kristisn kerana saya lebih tahu apa sebenarnya ajaran kristian tidak seperti apa yg kamu sangkakan, oleh itu marilah kita sama2 mencari kebenaran dan saling mengasihi kerana saya percaya itulah apa yg Tuhan inginkan dari kita....

Awanama berkata...

Hi bro...prnah masuk kubur ke mcm tau2 ja huhuhu..

Awanama berkata...

Siapa nabi isa kepada kristian ? Anak Tuhan ? Dia pesuruh Allah dan penyambung tugas nabi sebelumnya yg sebenarnya . Tapi pengetahuan itu disesatkan oleh Paulus . Jurang masa antara kematian nabi Isa dengan kelahiran Nabi Muhammad sgt jauh bro . Perederaran masa itu , macam-ii yg boleh jadi bro . Jawab saya pulak , didalam kubur , selepas kematian , kita ditanya oleh siapa ? Dan siapa dia ? . Wallahu Alam . Iqbal .

Awanama berkata...

Lebih baik diam daripada berbahas tanpa ilmu .

Unknown berkata...

Assalamualaikum.xpaya la nak ulas tntng agama org.. knpa? Agama kmu perfect ka? Krstian n aq xtau la .. ko pnya priest tu bkn perfect .. aq dngar dea wakil Jesus kn? Npa ya aq dngr berita priest rogol umat sndri dlm bilik penyucian and priest ade homoseks sama sndiri? Jd? Pstkan agama kmu xada sebarang dosa baru tegur org lain k? Bah .. assalamualaikum

Unknown berkata...

Neneknya vtul .. dnasihat bda mau .. buduh sumbung batul ..

Mr.ReD berkata...

bro...alquran bro tu ciptaan manusia bro..namanya muhammad.

Mr.ReD berkata...

muhammad pernah masuk kubur cakap selain agama islam akn msuk neraka..

Awanama berkata...

Bila penghakiman akhir zaman jesus jg yg jadi hakim...jgn ckp x dlm kitab kamu..rasul kamu pun dia hakimi juga..jgn kecam sy...

Awanama berkata...

Akhir zaman nanti jesus yg menghakimi umat manusia..termasuk rasul kamu..jgn ckp x dlm kitab kamu...

Unknown berkata...

kepala kau lah kafir, ingat yesus tu Allah kah?, yesus bukan Allah, dia hanya seorang nabi.. jangan mimpi lah sebagai Allah, Allah tetap Allah satu, tiada duaNYA..

Unknown berkata...

I wait and see.