Ahad, 3 Jun 2012

TUDIAA!! @AnwarIbrahim Jangan Ganggu PM @NajibRazak, Kalau Berani Berdepanlah dengan Tun_Mahathir!!


Mc menyahut seruan dari blog Keris7Lok yang mahu mempertemukan debat diantara Tun Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim. Anwar tak usah menganggu PM. PM pun takdak masa nak layan Anwar.. dari layan Anwar baik dia pergi buat kerja lain.

Timbul banyak bunyi setelah debat Rafizi dengan KJ tempohari dan seolah-olah pembangkang mahu melihat Anwar berdebat dengan pemimpin no 1 negara, YAB Perdana Menteri. Haha! Siapa Anwar untuk berdebat dengan PM? Ini Malaysia dan bukannya Amerika Syarikat yang menggunakan debat sebagai satu paltform yang mana akhirnya mereka hanya pandai berbicara tetapi gagal dalam melaksana.

Jangan ganggu PM yang sedang buat kerja! Mc merasakan YAB Perdana Menteri memang tidak perlu untuk berdebat kerana beliau pelaksana dan bukan orang yang hanya pandai bercakap tetapi umpama tin kosong seperti Anwar. Di cadangkan jika benar rakyat mahu melihat Anwar Ibrahim berdebat, mari kita bentangkan karpet merah buat Tun Mahathir bekas Perdana Menteri Malaysia yang tahu siapa Anwar Ibrahim selaku bekas Timbalan Perdana Menteri pada era yang sama.

Jika kita lihat semula Anwar seringkali berkata "Ketika saya didalam kerajaan", "Ketika saya menyandang Menteri kewangan", "Ketika saya masih dalam UMNO", sekarang kita lihat berani atau tidak jika dia berdebat dengan Negarawan yang memang 'kenal' siapa 'Menteri Kewangan paling teruk buat sejarah Malaysia'.


McTheory:
Rasanya Anwar ada teloq dak nak sahut perdebatan ini?

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ta payah nak debat2le.Puak2 nuar ni kalau mereka bercakap,Burung yg terbang boleh berhenti.Ta pasal2 je jatuh mati.
Takut raayat juga macam tu,Habislah negeri.
Bila raayat terlena dgn janji,puak2ni akan mula joli.