Khamis, 30 Ogos 2012

PANASS!! Dr Asri 'SEKOLAH' kan Abby Abadi!!

Nak gelak ke nak sedih? Nak gelak sebab tengok si Abby yang baru pakai tudung, ilmu agama setahun jagung berani menegur seorang 'Ummarak' Islam yang terkenal dan seorang yang pernah menjadi mufti untuk satu negeri, lawak lawak.. Sedihnya pulak, sebab si Abby ni tak sedar diri, dia ingat dah masuk Pas tu kira hebat laa.. aduhh.. sumber twitter Mc ambil dari blog CTS

Walaupun Dr Asri ni ada sifat dan perangainya yang orang tak suka, tapi ilmuannya memang tidak dapat dinafikan. Mc pun tak berani nak pertikaikan apa yang beliau ada. Dalam post sebelum ini pun, Mc hanya mempertikaikan peribadinya yang agak sombong dan angkuh. Dalam bab agama, memang beliau hebat.. tak dapat dinafikan.

Mari kita tengok apa yang terjadi diantara Dr Asri dan Abby..

Dr Asri memulakan twit mengenai hudud,


Mungkin beliau merasakan dirinya cukup hebat, adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk menasihatkan Bekas Mufti ini,


Baca pula balasan Dr Mohd Asri,



Dan sambungan kenyataan beliau di bawah,



Marilah sama-sama kita nasihatkan Ostazah Segera Abbi Abadi agar mendalami ilmu Agama dan pertingkatkan ilmu pengetahuan beliau. Semakin hari kenyataan-kenyataan beliau di laman sosial Twitter nampak seperti memperbodohkan dirinya sendiri. Merendah diri dan bertawaduklah. Jangan sombong semata-mata kerana anda boleh berceramah di depan Tok-Tok Janggut PAS.

Bak kata orang, kalau bodoh tu jangan ditunjuk sangat, nanti bertambah bodohnya orang lihat!!


McTheory:
Tu laa.. masuk Pas terus jadi bodoh.. hehe..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Abby Abdi macam budak-budak tadika PASTI baru belajar mengeja huruf-huruf arab, tapi dia punya impian mau jadi ostajah untuk berdebat dengan ilmuan dan agamawan seperti Dr MAZA tentang hudud.

kelakar-kelakar betoi la geng-geng artis nii..

Tanpa Nama berkata...

Sokong 500 %