Rabu, 5 September 2012

EKSKLUSIF!! Rahsia Disebalik Masjid Al Hussain Sungai Pumpong yang Kontroversi Dengan Kehadiran Anwar!!

Peliwat sedang bertazkirah
 Politik kadang kala menyedihkan, kadang kala lawak, kadang kala tak masuk akal. Tapi itulah politik!! Ada yang tak buat kerja tapi dihargai, ada yang berlakon buat kerja tapi dibayar sampai puluhan ribu ringgit, ada pulak yang buat kerja macam nak mampuih, tapi langsung tak dipedulikan. Itu juga tergolong dalam politik.

Begitu juga halnya dengan sumbangan. Orang yang banyak kita bantu, habiskan wang, akhirnya membelakangi kita, abaikan kita, malah tidak menyokong kita. Apa kita rasa?

Samalah seperti keadaan di masjid Al Hussain Seberang Pumpong. Masjid kontroversi yang menjemput si Peliwat Anwar memberi tazkirah!! Masjid yang mendapat banyak bantuan dari kerajaan dan UMNO Kedah, akhirnya menjemput ketua umum Pakatan Haram memberi tazkirah! Bukankah itu maknanya Imam dan AJK Masjid berkenaan juga berpolitik?

Tinggalkan soal kenang budi tu, Mc nak tanya, tahukah kenapa orang muda, NGO dan juga Perkasa membantah sekeras-kerasnya kehadiran Anwar ke Masjid tu? Kerana mereka tahu, Anwar dijemput oleh AJK Masjid untuk memberi tazkirah.

Malah NGO dan Perkasa sudah berjumpa dengan Imam Masjid untuk membantah secara baik, persetujuan juga telah diberikan. Anwar hanya boleh bersolat dan tidak dibenarkan memberi tazkirah. semua dah setuju. Namun apa yang terjadi selepas itu? Anwar tetap memberi tazkirah, seperti berceramah politik didalam masjid!!

Atas sebab demikian, pihak Perkasa dan NGO lain bertindak agressif mahu menghalang dan menghalau Anwar dari terus bertazkirah. Mahu menjaga kesucian masjid dari dicemari politik kotor Anwar Ibrahim. Sedang orang luar mahu menjaga kesucian masjid, Imam dan AJK Masjid pula bergembira dapat membawa Anwar 'berceramah' politik di dalam masjid yang sepatutnya mereka jaga.

Keadaan amat menyedihkan, apabila seorang Imam masjid sanggup berbohong dan memberi jaminan bahawa Anwar takkan bertazkirah dan akhirnya beliau sendiri membiarkan Anwar bertazkirah didepannya dan mencemarkan masjid dengan politik. Semua disebabkan politik, agama diketepikan.

Untuk pengetahuan semua, pada bulan Mei yang lepas, PM DS Najib Razak baru memberi sumbangan terhadap Masjid Al - Hussain, sebanyak RM100,000.00 untuk membaiki infrastruktur dan disusuli dengan RM5000 sumbangan dari Tok Bashah untuk menampung keperluan AJK Masjid. Walaupun tidak menjadi kerajaan negeri, sumbangan tetap diberikan tanda sokongan untuk menjaga dan men'gimarah'kan masjid.

Kini Mc mendapat tahu, Imam dan AJK Masjid tersebut membuat permohonan, membesar dan membaiki masjid dengan peruntukan RM1 Juta kepada PM. Mc tak tahu permohonan itu lulus atau tidak, namun Mc harap peruntukan itu tidak lulus. Kerana ia boleh disalurkan ke masjid yang lain, masjid yang lebih utamakan agama dari agenda politik.

Buat apa besarkan masjid, kalau hanya nak terapkan agenda politik didalamnya. Kalau nak juga, mintalah dari Anwar, atau kerajaan negeri Kedah. Nescaya barulah kena dengan gayanya. Almaklumlah.. dari tok Imam sampailah ke AJK Masjid, semuanya geng hijau bulan mengambang saja!!


McTheory:
Kalau dah dasar otak hijau, buat baik pi lah macam mana pun, tetap dok hijau macam tu laa..

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

org umngok lagi teruk, pi masjid pun dak, lagi mau cakap byk!

Tanpa Nama berkata...

Sehat ka sakit?. Apa pun dalam keadaan pergolakan dalam yang amat hebat sekarang, sehat ka sakit ka, Ustaz Azizan kena pertahan juga kedudukan sebagai MB.

Pertahan kedudukan sebagai MB Azizan akan menghadapi berbagai masaalah lah. Tekanan perasaan, tekanan kerja, tekanan penyangak yang dok tunggu nak ambil alih.

Andaikata lah Azizan berhenti kerana tak tahan sangat dah dengan tekanan-tekanan keatasnya, siapa yang ganti beliau. Dalam PAS Kedah, pergolakan berlaku, sakaaaannn...

Kerana PR ni bukan satu parti berdaftar maka kuasa melantik MB tentunya dikuasai oleh PAS lah. Maka kuasa melantik MB adalah Hadi Awang. Dalam hal ini Mat Sabu Timbalan Presiden PAS boleh masuk campur kah?. Jika dikira parasit dalam PAS Mahfuzlah yang kuat dikedah sekarang dan dia orang Mat Sabu, juga penyokong kuat Fahrilrazi n Dr Ismail.

Dikedah tak dak daaaahhhh... Nasar'izem. Ada pun hanya segelintir di Jerai bekas kawasan dia dulu. over-all di Kedah PAS telah dikontrol oleh PARASI-PARASIT PAS dan ketuanya ialah Mahfuz.

Pada dasarnya, mengikut kebiasaan dalam parti sapa yang kuat diatas, berpengaruh dibawah, cakap dia laku. Malah dia boleh paksa/buat tekanan kapada pemimpin yang akan buat keputusan.

Gamak-gamaknya lah, akan terjadi kah apa yang macam aku kata tu?. Akan terjadi rebutan jika Azizan berhenti, atau tak akan terjadi kerana Azizan tidak berhenti?

PERSOALANNYA MACAM TU.....!!!!

Perkasam alat umngok berkata...

budak perkasam yang bodoh lagi dunggu!

Tanpa Nama berkata...

Yang herannya Mc, apa yang berlaku itu satu perkara malang keatas Mesjid tu. Tok Imam kena tipu. Kata Anwar pi situ nak solat saja, okkyy lah. Sebaliknya bagi tazkirah. Tok Imam diam tak bersuara. Itu satu...

Yang keduanya perkara malang terjadi, sahingga hari ini tak ada pun suara daripada orang PAS yang kononnya pejuang Islam nak jaga kesucian Mesjid, langsung tak bursuara buat komen bahawa tak saharusnya berlaku macam tu. Oky lah, kerana Mhfuz ada disitu, maknanya PAS suka jadi macam tu.

Lagi malang, MAIK hingga sekarang tak bagi komen. Bodoh punya YDP MAIK niiihhhh.... ini aku kata laaa.. orang lain tak tahu.

PerkasaPerosak berkata...

sudah jelas sekarang siapa sebenarnye yg memecah belahkan umat Islam. selepas buat onar dalam rumah Allah, x malu mengaku membela Islam. tazkirah politik? ape kandungannye? huraikan la satu persatu. x bole nak hurai dan buktikan pasal mmg xde citer politik kan? Dasar munafik. x semua orang ko boleh beli dgn duit. duit sape? duit rakyat jugak tapi ko guna macam harta mak bapak korang. ko ingat kalu sekat bantuan kewangan, bole lingkupkan masjid tu. kalu itu dlm kepala otak ko maka ko mmg tahap Laknatullah!!

Tanpa Nama berkata...

Yg lebih hairann tuuu, sanggup tunggu dan dengar peliwat bagi tazkirah. hancusss... ni spesis tahap apa tak tau la. Kalau setakat yg tak arif agama bagi tazkirah biasa la. tapi kalau yg buat dosa besar bagi tazkirah apa kes? Tazkirah ke arah apa tu? Bahai ka??

hangkedee berkata...

99.9% Ada surat tauliah beri ceramah agama dari China doll.Ada siapa berani tahan. saiful pun kalah.ada faham takebeer!

Tanpa Nama berkata...

Dulu MB pernah mengeluarkan arahan tidak membenarkan mana2 parti politik menggunakan masjid untuk berpolitik kita sokong 100% tapi masih ada orang yang bernama Mahfusss apa aja boleh terjadi sebab dia ni pun bukan cerdik sangat.

Tanpa Nama berkata...

tak ke mana kau anwar,semua rakyat tahu keburukan kamu yg sudah tak dapat di bendung lagi.Makin kuat kamu menipu orang,makan besar dan terserlah kepincangan keperibadian kamu sendiri.Apa yg kamu buat sudah memakan tuan dirinya sendiri.Nescaya suatu hari nanti,kamu yg memalukan dan mengaibkan diri kamu sendiri,akibat penipuan kamu terhadap rakyat malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Hebat sungguh lakonan ustaz tu sampaikan org dok kecoh dia masih bertazkirah lagi.hahahaah.
Siap baca ayat lagi tu.Memang hebat sungguh.

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH Bukalah pintu hati saki baki ulamak dalam PAS untuk perbetulkan keaadaan ini sebelum terlambat.

Tanpa Nama berkata...

SYABAS PERKASA humban kan si anuwar lahanat ke dlm lubbang taik