Khamis, 18 Oktober 2012

EKSKLUSIF!! Pas Kedah Bayar Kontraktor Hantu dan Projek Hantu!! #TukarKedah #AuditKedah


Alamakk.. pening kepala bila Mc tengok laporan Audit Negeri Kedah ni. Banyak betul penipuan yang dilakukan oleh kerajaan Negeri. Malu la rakyat Kedah ada kerajaan yang kaki penipu macam depa ni. Cuba tengok laporan audit negeri Kedah 2011 yang Mc kepilkan sekali ni.

Baca tulisan yang telah Mc gariskan warna merah..

Nampak sangat kerajaan Negeri Kedah telah membayar duit pada kontraktor hantu. Kalau tak wujud, sudah tentulah kerja pun tak buat, tapi macam mana boleh dapat payment? Rasanya, tentu kontraktor tersebut mempunyai kenalan dalam kerajaan negeri, kalau tak bagaimana dia boleh senang-senang ambil baucar bayaran?

Patut la kerajaan negeri Kedah takdak duit, rupanya dok bagi kat kroni secara sulit macam ni la. Benda yang ta wujud pun depa bayar.. teruk laa aihh.. Kita tengok pulak carta kat bawah ni.
Kerajaan Negeri telah mengunakan kontraktor yang tidak diiktiraf..
Disebabkan mereka ini tidak diiktiraf dan ada diantaranya tidak wujud pun. Jadi kerja yang mereka buat tidak sempurna dan tidak berkualiti.

Sudah la tak berkualiti, tuntutan harga yang mereka buat juga tidak mengikut garis panduan yang sebenar.


cuba baca betul-betul laporan audit ni, memang banyak penipuan dan penyelewengan

Pembaca boleh meneliti satu persatu, jadual yang Mc berikan di atas. Sudah la ada penyelewengan, bayar kontraktor hantu, projek hantu, kerja pulak teruk. Dah la kerja teruk, minta cas lebih dari kerja. Memang teruk la kontraktor yang kerajaan Negeri Kedah lantik ni.

Macam ni kah kerja cara Islam yang dilaungkan oleh MB Kedah Azizan Razak? Agak-agak la kalau kita soal Azizan Razak, apakah beliau tahu nak jawab balik semua pertanyaan ini? Atau jawapan yang beliau akan berikan nanti hanyalah, semua ini UMNO yang buat, konspirasi UMNO. Itulah jawapan yang selalu puak Pas beri, bila depa tak boleh jawab lagi. Atau Azizan terus terang cakap taktau saja, macam selalu yang beliau buat tu.

Dengan pendedahan terperinci yang Mc buat ni, harap rakyat Kedah dan pembaca blog Mc tidak terpedaya dengan kata-kata nista, yang kononnya kerajaan Negeri Kedah dipuji ketika laporan audit 2011 dibentangkan. Puji pungkoq apa, kontraktor hantu pun hangpa bayaq, nampak sangat la pembohong.

Sudah-sudah la Pas Kedah oii.. nampak sangat hangpa dah tak layak jadi kerajaan Negeri. Passing mai kat UMNO/BN la.. makin lama kat hangpa, makin rosak negeri Kedah. Cukuplahh.. cukup sudah..

McTheory:
Tak sangka, kerja cara Islam Pas, lagi banyak menipu!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pergi tengok saja boleh caj sampai 30 ribu lebih? kalau pihak JKR tengok ni mesti banyak yang pitam....
Lain kali sesuatu kerja itu baiklah diberi kpd yang ahli, kalau diberi kpd yang bukan ahli beginilah jadinya, tambahan pulak diberi amanah kpd perompak.... lagilah parah.
KITA MENYERU KPD SEMUA PIHAK TERUTAMA SPRM SUPAYA MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS SETEGAS-TEGASNYA KPD PIHAK YANG TERLIBAT.... IAITU KETUA JABATAN, PENYELIA TAPAK, KONTRAKTOR, ORG YANG MEMBUAT BAUCER, ORANG YANG MELULUSKAN KERJA, ORANG YANG MEMBUAT BAYARAN, ORANG YANG MELULUS BAYARAN DAN BENDAHARI NEGERI YANG MEMBAYAR KERJA INI... SEMUA KENA JAWAB.

nonbal berkata...

syabas kpd blogger KKK kerana pendedahan detail ini, diharap pendedahan ini dapat membuka mata pihak berkuasa untuk menyekat penyelewengan didlm pentedbiran projek dan kontrak didlm Majlis Bandaraya. Sebelum ini hanya ckp2 umum yang mengatakan ada yang tak kena dlm institusi ini, tapi kini siap dgn bukti. Kalau betul nak islam, MB kena buktikan, jgn asyik kata ini tohmahan umno atau konspirasi umno. Politik2 juga, tapi yang salah kena diambil tindakan.
syabas KKK semoga kerja anda dirahmati dan diberi pahala.

Tanpa Nama berkata...

tahniah kkk..xlama lagi akan terbongkar la sapa kontraktor dia, sapa sebenar bos perumahan, sapa backup depa n kes2 lama akan keluaq sekali.baru kita tau sapa sebenaq dalang...KERAJAAN BOLEH BERUBAH TAPI PEGAWAI KERAJAAN TETAP YANG SAMA..SAMA2 MIKIR