Isnin, 22 Oktober 2012

GEMPAR!! Bila Cikgu UMNO PUKUL Cikgu PAS? #PasSukaTipu


Mc ada tertengok satu video di blog pro Pakatan Haram. Tajuk video tu, 'guru tumbuk guru'. Video tu menunjukkan satu sidang media oleh Normala Calon Pas untuk PRK Tenang dulu. Dalam video tu, Normala dok merepek mengenai penganiayaan cikgu-cikgu pro Pakatan di Sekolah.

Katanya, ada cikgu yang dipecat, ditukar, diberi amaran dan bermacam-macam lagi. Malah si Mala KFC ni juga bercerita mengenai seorang guru Pro Pas yang dibelasah oleh Cikgu Pro UMNO. Mc taktaulah sejauh mana kebenaran cerita tu. Benarkah cikgu yang pukul tu Pro UMNO. Sebab takdak bukti pun. Hanya Mala KFC yang kata Cikgu Pro UMNO. Boleh percaya ka kata-kata Mala KFC ni?

Namun apa yang si Mala ni tak cerita pulak ialah tentang perangai cikgu-cikgu pro Pakatan yang selalu ponteng kerja semata-mata nak berdemo, berpolitik dalam kelas semasa mengajar, menghukum dan mengagalkan pelajar yang bertentangan ideologi politik dengan mereka.

Bila seseorang guru yang diamanahkan untuk mendidik pelajar, menyalahgunakan kuasa mereka dengan menghukum pelajar yang tak sefahaman. Apakah tindakan seperti itu tidak patut diambil tindakan?

Kita selalu di longgokkan dengan cerita ramai cikgu yang menyokong pembangkang mempunyai masalah disiplin. Bila mempunyai masalah disiplin, tentunya pihak pentadbir sekolah akan mengambil tindakan kepada guru tersebut. Takkan nak tengok saja bila masalah dah keterlaluan.

Bila dah diambil tindakan, mulalah cikgu-cikgu tadi tak puas hati dan menyalahkan pentadbiran, sedangkan mereka tidak nampak diri mereka yang bermasalah.

Sama seperti suami si Mala ni yang kononnya MC cuti sakit, tapi sebenarnya pergi meneman si Mala KFC ni berkempen (PRK Tenang). Apakah itu bukan satu pembohongan? Takkan pihak kementerian dan sekolah nak tengok saja cikgu yang menipu tentang MC nya dan berpolitik secara terang-terangan?

Jadi, segala punya masalah ini sebenarnya datang dari guru itu sendiri. Bila mereka bermasalah, mereka berpolitik dan tak ikut peraturan menjadi seorang guru, sudah tentunya mereka akan di ambil tindakan.

Semuanya ini demi menyelamatkan anak bangsa dari terus dimomokkan dengan politik dimasa mereka hanya perlu belajar. Kita taknak otak mereka diracuni dengan politik kotor puak pembangkang.

Lainlah Pas yang menubuhkan PASTI dan SAR tajaan Pas, semata-mata untuk meracuni budak-budak kecil untuk membenci kerajaan.

Mc sendiri pernah lihat seorang budak darjah 2 meludah gambar Tun Dr Mahathir, kerana mempercayai Tun orang jahat. Bila Mc tanya siapa yang beritahu dia macam tu, dia jawab 'cikgu'.

Apakah kita mahu otak dan minda anak-anak kita dirosakkan sebegitu? Atau kita perlu mencegah cikgu-cikgu durjana Pakatan Haram ni dari terus berpolitik didalam kelas?

Atas sebab itulah mereka dipindahkan tanpa henti, hanya untuk membuat mereka insaf, dan fokus terhadap kerjaya, tetapi puak ni mana ada otak, mereka hanya melihat diri mereka betul dan orang lain salah.

Kalau Mc, biar pecat saja cikgu macam tu. Menyusahkan orang, dan menghabiskan duit rakyat bayar cikgu yang tak berguna dan merosakkan negara!!


McTheory:
Depa yang jahat, UMNO juga yang salah!!

6 ulasan:

Cencaluk berkata...

Salam,

Wahai Cikgu Mala,

Kita ringkaskan cerita, APAKAH WANG GAJI YANG DITERIMA OLEH SEMUA GURU ADALAH HALAL?

Ini persoalan saya kepada cikgu.

Dari pandangan saya sebagai seorang Ibu, Seorang pendidik hendaklah IKHLAS dalam melaksanakan tugasnya sebagai pendidik dan sekiranya tidak ada keikhlasan serta sering menyeleweng dan mencuri tulang maka pendapatan yang diterima adalah tidak halal.

Cikgu katakan cikgu bijak dalam AGAMA namun begitu kenapa cikgu sokong dengan apa yang dilakukan oleh guru yang menentang kerajaan walhal mereka menerima gajio dari kerajaan. Adakah cikgu ingin menanggung dosa mereka di akhirat kerna menjadi pengkhianat kepada majikan dan pemerintah mereka.

Kalau nak saya ulaskan banyak yang boleh saya katakan tapi cukup setakat ini dulu

Tanpa Nama berkata...

saya juga ada tengok video tu,tapi sayang mala ni hanya pandai menyalahkan kerajaan saja,pada beliau PR seolah tiada cacat celanya termasuk dirinya sendiri,seperti katanya kerajaan tidak memikirkan nasib murid akibat memindahkan guru kesekolah lain kerana ketiadaan guru penganti. kenapa dia tak terfikir nasib anak muridnya sendiri yg ditinggalkan begitu saja kerana berhenti dan mengubah haluan kebidang politik.tapi kalau diamati dipenghujung video tu dia lebih membela laki belau sebenarnya,

Tanpa Nama berkata...

Cikgu mala kepala otak dia berjambul!

Tanpa Nama berkata...

Mmg pompuan neh pembawa MALAng..mala mala mana saja ko pegi ..bila saja ko buke mulut hny mmbawa MALA PETAKA...

Kufur nikmat...laki ko jadi ckgu tu halal ke gaji bila nawaitu bkn utk mmdidik anak bangsa tapi utk mnyebarkn dakyah parti ko....

Tanpa Nama berkata...

Mala Betina ni keldai pencacai PAS. Dia sendiri MUNAFIK.. dia dan laki die penipu, xamanah dlm memikul tanggungjawab sbg GURU..kenapa dia xckp? Tipu MC semata2 utk kempen PAS, boleh dihalalkan pual.. asalkan PAS semua hukum boleh diubah??

Bangsa PAS Laknat ni di mana mereka berada di situlah akan rosak suasanan dan penuh dgn fitnah.

jenal ishak berkata...

Selalu juga ke Johor tetapi x pernah kenal cikgu mala ni. kalau ustaz adi wijaya ni kami kenal lah... Antara pendapat menariknya "Seks bukan sekadar keseronokan tetapi satu keperluan". Sahabat2 yang ada masaalah batin jangan disimpan. Saya pernah beberapa kali menghantar kawan berubat dalam kes nafsu, syahwat dan seks ke johor. Menurut Ustaz Adi Wijaya (perubatan traditional) yang tinggal di Kampong Belahan Tampok, Rengit, Batu Pahat dan mengajar di daerah pontian, masaalah lelaki/perempuan dalam soal seks & nafsu boleh berlaku kerana masaalah sikap, pemakanan, urat, darah, mental dan tak kurang juga masaalah yang berpunca dari ilmu hitam ataupun sihir. Walau bagaimanapun jangan lari dari qada’ dan qadar, penyakit itu takdir Ilahi, sebagai mahluk kita perlu usaha ikhtiar mencari penawar (ubat). Nasihat saya berhati-hatilah memilih pakar perubatan tradisional agar tidak terpedaya...