Jumaat, 30 November 2012

PANASS!! Anak Orang Pas Berpeluk Kat Shopping Kompleks!



Gambar ni bukan diambik kat negara jiran tapi kat SUNGAI PETANI bandar kedua terbesar di Kedah..

Kalau nak ikutkan apa yang puak pas duk sembang dalam ceramah, depa duk kata Pas Kedah berjaya menubuhkan kem bina insan dan segala macam kem untuk membendung masalah sosial anak anak muda di Kedah..

Tapi adakah program yang dianjurkan oleh Kerajaan Pas Kedah itu berhasil ?? Isu ini sudah lama dibangkitkan oleh para peniaga di Komplek berkenaan tetapi tiada penguatkuasaan dijalankan oleh pihak berkuasa..

Jika Kerajaan Pas benar benar mengamalkan pemerintahan cara Islam, mereka perlu lakukan sesuatu..

Tindakan melampau sesetengah remaja melakukan aksi panas di sebuah pusat membeli-belah di pusat bandar Sungai Petani bukan sahaja dianggap keterlaluan, malah kelihatan bersahaja walaupun ditegur di hadapan khalayak.

Remaja termasuk mereka di bawah umur dikatakan berkunjung ke pusat membeli-belah itu kerana turut dilengkapi dengan kemudahan pusat karaoke, pusat permainan video dan permainan boling di tingkat atas premis berkenaan.

Ada sesetengahnya pula dikenal pasti sengaja ke ruang terpencil dekat tingkat atas terbabit semata-mata untuk melakukan perbuatan tidak bermoral bersama pasangan.

Penyewa premis, Rashid Amin, 40, berkata, kebanyakan pasangan remaja masih di bawah umur berdua-duaan dalam keadaan mencurigakan, ada yang duduk meriba antara satu sama lain dan bersentuhan antara satu sama lain di bahagian anggota badan.

“Pernah juga dilihat berpelukan dan bercumbuan tetapi apabila ditegur mereka tidak menghiraukan orang di sekeliling,” katanya.

Menurutnya, berdasarkan pemerhatian, lokasi pusat membeli-belah berkenaan sudah menjadi sasaran sesetengah remaja untuk melakukan maksiat.

Sementara itu, Roslan Md Ani, 37, berkata, pergaulan bebas di kawasan itu turut terjadi kepada pasangan sejenis yang tanpa segan silu melakukan aksi kurang sopan bersama pasangan masing-masing.

“Tidak terkecuali mereka yang membawa teman ketika berasmara tujuannya memastikan keadaan terkawal.

“Apabila pasangan sedang berdua-duaan, seorang lagi rakan mereka berada tidak jauh dari lokasi pertemuan, dengan tujuan memberi laporan sekiranya kawasan didatangi pengawal keselamatan atau penguat kuasa,” katanya.

Malik Mohd, 35, berkata, tindakan remaja yang berpelesiran di premis itu mencerminkan pergaulan bebas yang semakin membimbangkan. - Medan Tempur

1 ulasan:

KAMUNTING CENTRAL berkata...

Salam bro, Hebat artikel bro... Ekeke... dapat lah kiranya blog hamba yang xseberapa nie dilinkkan ke tuan. http://kamuntingcentral.blogspot.com/ TQ bro...