Jumaat, 2 November 2012

PANASS!! Dap Anti Melayu, Hasut Orang Benci Jutawan Melayu Berjaya!!


Lihatlah betapa rasisnya si Tony Pua ni. Cara percakapannya, memang menunjukkan dia ni anti Melayu yang berjaya. Orang macam Tony Pua ni, hanya berkawan baik dengan Melayu macam Pas dan Pkr. Melayu yang boleh mereka perbodohkan, tapi kalau macam Tan Sri Syed Mokhtar, pastinya beliau benci kerana memecahkan monopoli kaum cina dalam perniagaan.

Tan Sri Syed Mokhtar memang bijak berniaga, beliau juga banyak membantu kaum melayu. Yayasan Al-Bukhari, rumah anak yatim, madrasah dan juga masjid banyak yang beliau bina. Mungkin banyak lagi perkara yang beliau lakukan, tidak kita tahu.

Mc jadi pelik bila ada melayu yang marahkan beliau. Kononnya beliau memonopoli. Fikir dulu sebelum cakap. Syed Mokhtar banyak menolong bangsa melayu, mungkin kita tidak sedar. Beliau begitu berjaya dengan usahanya sendiri, sebab tu cina cauvinis marah, kerana beliau diantara melayu yang menjadi saingan mereka.

Lihatlah betapa kejinya cara Tony Pua bercakap, umpama Syed Mokhtar melakukan jenayah besar. Mesej yang disampaikan melalui ceramahnya jelas menyatakan kebenciannya terhadap jutawan Melayu. Mc bangga TS Syed Mokhtar menjadi jutawan. Kerana dengan wang yang dia ada, beratus ribu anak melayu yang susah dapat dibantu. Oleh kerana itu jugalah DAP benci kepada beliau.

Jika orang melayu masih tidak dapat faham mesej tersirat Tony, Mc tak tahu nak kata apalagi. Seorang cauvinis mengajar bangsa lain untuk membenci kaumnya sendiri?

Jangan salahkan orang kalau kita merempat, kerana salah sendiri yang tidak mahu usaha.

McTheory:
Berfikirlah gunakan akal, sebelum kita menyesal!

ralat: Tony Pua bukan Tian Chua, muka dua-dua sama macam babi!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu tiancua jadi berani sebab ada seorang sakai Sarawak dalam parlimen yang bagi jalan umtuk cina-cina dalam paralimen menghina orang Melayu.