Ahad, 11 November 2012

PANASS!! YB Tronoh Cuba Bakar Api Perkauman Kaum India!!




Aku terasa pedih sangat dengan tweet tebaru budak tronoh ni, beliau persoalkan tentang sekolah menengah di Malaysia.



Sejak merdeka negara kita beri peluang dan pendidikan terbaik untuk semua rakyat, perlu di ingat Cina dan India ada sekolah rendah sendiri iaitu Jenis Kebangsaan Tamil atau Jenis Kebangsaan Cina dan Melayu hanya bersekolah di sekolah kebangsaan tiada perkataan MELAYU. Orang Melayu tidak pernah persoalkan perkara ini kerana menghormati semua kaum.

Kerajaan terapkan semangat kebangsaan untuk rakyat Malaysia selepas sahaja tamat pengajian di sekolah rendah semua rakyat harus bersekolah di sekolah KEBANGSAAN . Semua rakyat terima sejak sekian lama, kenapa harus YB TRONOH ini mahu mempertikaikan perkara ini, kenapa harus menjarakkan hubungan sesama kaum di Malaysia, kita 1 Malaysia duduk di Malaysia. Kalau tak mahu ikut perkara ini buat negara sendiri atau ada tempat di dunia ini yang hanya untuk kaum masing-masing.

Bila seorang pemimpin yang dipilih rakyat ini berkata perkara BODOH dan TAK ADA AKAL sebegini, aku rasa jijik dengan sikap PERKAUMAN yang sedang di semai YB TRONOH !!!

Sambung baca Aktivis Pendang Jr

Hanya di Malaysia sahaja yang ada Sekolah Cina dan Sekolah Tamil. Lain-lain negara di dunia, tidak ada sekolah india dan cina, walaupun mereka rakyat negara berkenaan. Jadi berterima kasih la pada kerajaan sekarang, kerana bersikap terbuka.

Kata orang bersyukurlah dengan apa yang ada.


McTheory:
Makin hari makin melampau puak ni.. apa nak mereka nak sebenarnya? Cari Pasal?

Tiada ulasan: