Ahad, 11 November 2012

TUDIAA!! BARua Council Penipu Guna Pengundi Hantu!!

PILIHANRAYA BAR COUNCIL DICEMARI PENGUNDI HANTU


Kantoi apa? Kredibiliti dan integriti Majlis Peguam Negara tercalar akibat Bar Council 2013 Election. Mengapa? Kerana melihat kepada beberapa situasi menimbulkan keraguan serta boleh mewujudkan ketirisan didalam pemilihan kali ini.

Bar Council dilihat sebagai satu badan yang menyokong BERSIH namun mereka tidak praktik sama seperti tuntutan BERSIH. Kini kita dapat lihat apa yang diminta mereka sebenarnya cuma satu hipokrasi. Minta macam-macam walhal mereka sendiri tidak telus.

Undian mereka semuanya melalui pos. Mereka pos kepada 14000 ahli Bar Council. Katanya di poskan kepada semua 14000 ahli. Mengapa boleh wujud ketirisan? Kerana tiada bukti pengeposan dilakuakn kepada semua ahli yang berdaftar dibawah Bar Council. Ini envelop yang digunakan :


Jika mereka pos menggunakan envelop ini, ia akan terus masuk kedalam peti undi. Tetapi jika dihantar dengan envelop lain, urusetia yang akan terima dahulu. Sudah tentu urusetia akan buka dahulu. Bukankah mereka boleh periksa siapa yang tidak cukup 12 undi dan mereka boleh tambah undi mengikut pilihan mereka? Ini bukanlah satu perkara mustahil. Boleh sangat mereka tolong undi sebelum masukkan kedalam peti undi kan? Ketirisan kedua yang dapat kita lihat adalah melalui kertas undi Bar Council.

Sambung baca kat SINI

Tiada ulasan: