Isnin, 7 Januari 2013

PANASS!! Cerita Benar Bekas SB Masuk Pas Selepas Rasuah Meninggal Dunia!!


Bekas Ketua Polis Daerah (OCPD) Slim River Haji Abdullah Haji Omar masuk PAS tempoh hari.

Dia telah berceramah di Muktaar PAS dan mengaku dia bekerja sebagai polis selama 35 tahun dan 35 tahun sebagai SB. Dia meminta maaf dan konon mendedahkan SB melakukan kerja-kerja kotor dalam menjalankan tugas memantau keselamatan dalam sektor politik.

Dengar lah ceramahnya baru-baru ini.


Cerita ni Mc ambil dari blog TheUnspinners, mereka belum sempat nak mendedahkan kisah pegawai polis pencen ini. Rupanya bekas pegawai polis ini sudah meninggalkan dunia.

Sebenarnya Abdullah Omar naik jadi pegawai hanya semasa naik jadi polis jaga balai. Kenapa dah jalan dahulu sebelum cerita bagaimana dia dapat dirinya naik pangkat?

Dalam dia menuduh UMNO kaya dan bukan orang tertentu salahguna kuasa kerana kroni, kenapa dia tidak cerita macam mana hidupnya mewah? Betulkah dia menerima wang rasuah dari taukeh-taukeh Cina dan gangster supaya operasi gelap mereka tidak dikacau dan salahlaku syarikat Cina ni ditutup mata?

Sayang orangnya tidak ada untuk jawab kerana kita ada detail.

Dia kata ada operasi ambil orang Rohingya jadi warganegara dan undi UMNO, tapi adakah dia bukti mereka ada IC?

Kenapa dia tak tanya puak-puak NGO kiri yang bersama PAS menuntut negara mabil lagi refugee asing walaupun kerajaan dah tampung orang asing dalma jutaan, sah atau tidak sah?.

Kesian Allahyarham Abdullah Omar .... dia minta maaf kepada PAS kerana melakukan perbuatan dosa yang dia tidak diarah lakukan. Sayang dia mati sebelum sempat minta maaf dan bertaubat makan duit haram, tikam belakang kawan, salahguna kuasa dan tak amanah dalam menjalankan tugas.

Tak berapa orang yang hantar mayat arwah ke kubur. Kita berserah saja pada tuhan yang maha adil dan muga tuhan kurangkan azab kubur bagi Allahyarham.

McTheory:
Tak takut dosa ke buat fitnah ni?

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dia ni kompom surga ni. sb dh sign borang pas!

Tanpa Nama berkata...

ELOK LA MAMPOS TU. DAH TUA PUN STILL NAK MELALUT. KERAT JARI AKU PECAYA ARWAH NI MMG AMBIK RASUAH DRP CINA2... AGAKNYA PENCEN TAK CUKUP LA TU .... TAKPE NANTI JAWAB SENDIRI DGN ALLAH LA, AKU PUN JAWAB SENDIRI NANTI. TAKDE NIK AZIZ KE HJ HADI KE NAK TOLONG SEBAB MASING2 SIBUK DGN INTERVIEW MASING2 NANTI...

Tanpa Nama berkata...

mintak maaf pun tak kempis perut boroi makan rasuah yang mendarah daging.. PAS tu Tuhan dia.. sebab tu secara publiknya dia mintak ampun pada PAS.. bukan pada Allah.. atas dosa-dosa dia yang dibuat atas kehendak sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Aku teringat Arwah Fadhil Noor .. dalam beberapa ceramahnya telah memaki hamun Tun M dan Tun SAbdullah.. tup tup ditakdirkan ..dia meninggal.. rasa rasanya dia belum meminta maaf atas fitnah fitnah beliau.. so .. macam tu apa cerita tu?

Tanpa Nama berkata...

Cuba Tengok REKOD KERJA mereka masa kerja dulu HAMPASSSSSSS:Bila bermasalah masa kerja masok Pembangkang.
Ada bekas pengarah agensi pkt negeri,balik perak pun masok PAS,cuba tanya kakitangan bawahan dia apa dia buat masa kerja dulu!