User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Isnin, 7 Januari 2013

PANASS!! Undi CEC Silap! Dap Patut Belajar Kira Dengan Budak Tadika!!

Muka anti melayu semua ni..

 Mc masih lagi nak bercerita mengenai cerita kelakar yang terjadi pada pengundian CEC Dap. Dap parti paling telus dalam Malaysia. Dap parti yang selalu buat laporan mengenai salahlaku SPR, akhirnya gagal menjaga pengundian dalam parti sendiri.

Dap ni jugalah yang selalu komplen SPR lepaskan pengundi hantu, Dap jugalah dalang perhimpunan BERSIH yang selalu melingkupkan bandaraya KL dan merusuh hingga bakar kereta polis.

Kita dah pernah tengok PKR punya pemilihan. Hebat!! Sampai baling kerusi meja. Ada satu kes tu, kertas undi lagi banyak pada pengundi. Macam mana cerita tu? he he..telus teramat!

Kali ni cerita Dap buat pengundian, lawak dan skripnya tetap sama. Hinggakan Pengarah Pemilihan Dap pun kena letak jawatan.

Tapi Mc percaya, ini semua lakonan, lakonan nak tarik balik undi Melayu bebal undi Dap. Kalau Dap nak buat undian semula, Mc sarankan cari pihak berkecuali jaga undi, jangan cari geng sendiri. Kalau tak, akibatnya sama saja

Guan Eng pun kononnya terkejut dan risau dengan keputusan pengundian CEC.

“Saya menerima berita mengenai kesilapan kiraan undi ini kira-kira dua hari selepas kongres dan atas rasa tanggungjawab, kami tetap mengumumkan kembali keputusannya walaupun parti akan mendapat kesan negatif.

“Saya sendiri tidak faham bagaimana ia (pengiraan undi) boleh jadi begitu,” kata beliau kepada media.

Atas hasil kesilapan pengiraan undi itu sekali gus mengubah kedudukkan 20 CEC yang menang.

Salah seorang calon Melayu yang bertanding, Zairil Khir Johari yang pada mulanya menerima 305 undi, tiba-tiba mendapat 803 undi hasil kiraan semula.

Ia sekaligus berjaya meletakkan Zairil dalam CEC.

Wu Him Ven yang pada mulanya menerima 1,202 undian sebenarnya hanya menerima 669 undi sekaligus menyebabkannya terkeluar dari barisan CEC.


Lihatlah betapa teruknya Dap menjaga undi. Ini baru pengundian ahli sendiri yang tak sampai 3 ribu orang. 3 ribu orang ni, budak tadika pun boleh tolong kira. Cuba bayangkan kalau 10,000 orang yang mengundi, mau lagi huru-hara la jadinya.

Tu baru kesilapan mengira, belum lagi undi yang hilang secara tiba-tiba. Nampaknya, Dap pun setaraf dengan Pkr juga bab mengundi ni. Langsung tak boleh pakai!!

Apakah ini membuktikan bahawa Pakatan Haram ni telus?


McTheory:
Telus apa, nak jaga undi sendiri pun tak mampu, macam mana nak jaga negara?

2 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

ini semua anti melayu, melayu bodo saja percaya depa ni!!

Tanpa Nama berkata...

Wa punya proses ok ma, itu ambiga talak bising mau kasi bersih wa punya party. Lu olang apa tau. Ambiga talak bunyi kila ok la ma.........

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review