Sabtu, 5 Januari 2013

PANASS!! Dap Buat Drama Bodoh Paling Bangang Untuk Tipu Melayu!!



SPR tak telus, SPR korup !! Inilah kata kata yang selalu dikeluarkan oleh para pemimpin pakatan bagi mengambarkan bahawa SPR adalah satu badan yang gagal untuk menguruskan pilihan raya di Malaysia..

Tapi sebaliknya yang berlaku apabila Dap mengakui bahawa terdapat kesilapan dalam pengiraan undi pemilihan CEC tempoh hari..Yang peliknya sudah beberapa minggu baru sedar terdapat kesilapan dalam proses pengiraan..

Aku tak pasti samaada kesilapan ini sengaja dibuat untuk mengalih isu kalimah Allah ataupun untuk menunjukkan Dap bukan anti Melayu..Memandangkan pemilihan CEC tempoh hari satu muka melayu pun tidak terpilih jadi macam macam cara mereka boleh buat..

Hari pulak tiba tiba si Pooi Weng Keong Pengarah Pemilihan Dap letak jawatan.. Kononnya nak tunjuk drama ciptaan baru Dap ni real..Lepas tu buat buat tak faham kenapa boleh jadi macam ni (salah kira)

GEORGETOWN – Pengarah Pemilihan DAP, Pooi Weng Keong meletak jawatan ekoran kesilapan teknikal dalam pengiraan undi pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP Kebangsaan bulan lalu.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, peletakan jawatan itu adalah atas dasar rasa tanggungjawab.

Beliau berlaku, berikutan itu, DAP akan melantik firma audit serta syarikat perakaunan bebas untuk mengesahkan semula keputusan pengiraan undi.

Pemilihan diadakan sempena Kongres Kebangsaan DAP pertengahan bulan lalu.

“Saya menerima berita mengenai kesilapan kiraan undi ini kira-kira dua hari selepas kongres dan atas rasa tanggungjawab, kami tetap mengumumkan kembali keputusannya walaupun parti akan mendapat kesan negatif.

“Saya sendiri tidak faham bagaimana ia (pengiraan undi) boleh jadi begitu,” kata beliau kepada media selepas menghadiri majlis angkat sumpah jawatan Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), hari ini.

Kesilapan pengiraan undi itu sekali gus menjejaskan kedudukan 20 ahli CEC.

Salah seorang calon Melayu yang bertanding, Zairil Khir Johari yang pada mulanya menerima 305 undi sebenarnya menerima 803 undi hasil kiraan semula.

Ia sekalig us berjaya meletakkan Zairil dalam CEC.

Wu Him Ven yang pada mulanya menerima 1,202 undian sebenarnya hanya menerima 669 undi sekaligus menyebabkannya terkeluar dari barisan CEC.

Zairil dalam laman twitternya menyebut masih lagi terkejut dengan laporan berkenaan. - SINAR HARIAN

Baca lagi pendedahan di blog DR MIM

 

McTheory:
Kalau ada Melayu yang percaya cerita ni, nampak sangat la bodohnya!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini semua tipu dan konspirasi tokong mau tunjuk ada melauu menang. Itu pun bukan melayu ma.....dap bodo dan yg percaya dap lagi bodo.

Tanpa Nama berkata...

putra jaya punya pasal maa... kalu tidak kerana putra jaya itu undi ada boleh salah kira kaa... olang cina pandai niaga loo.. bilangan satu ilang pun dia boleh tau.. ini pula undi perwakilan... banyak heran maaa...