User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Khamis, 24 Januari 2013

PANASS!! Video Abby Abadi Memurtadkan Ibu Bapanya!!


Ini apa kena si Abby ni. Pasal politik kau nak 'murtadkan' mereka sebab mereka sokong UMNO? Subhanallah. Apa yang ada dalam kepala otak si Abby ni. Dah kemaruk sangat nak jadi Ahli Parlimen PAS ke?

Biarpun ideologi politik tak sama, ibu tetap ibu dan ayah tetap ayah. Ini dah boleh masuk dalam status anak derhaka beb. Parti politik bukan agama! Ini akibatnya jika ikut tarbiah PAS dan Amanat Haji Hadi.

Mungkin Abby perlu tahu tentang cerita seorang anak yang soleh menjaga kedua ibubapanya yang telah bertukar menjadi babi :

Nabi Musa adalah satu-satunya Nabi yang boleh bercakap terus dengan Allah S.W.T Setiap kali dia hendak bermunajat, Nabi Musa akan naik ke Bukit Tursina. Di atas bukit itulah dia akan bercakap dengan Allah.Nabi Musa sering bertanya dan Allah akan menjawab pada waktu itu juga. Inilah kelebihannya yang tidak ada pada nabi-nabi lain.

Suatu hari Nabi Musa telah bertanya kepada Allah. "Ya Allah, siapakah orang di syurga nanti yang akan berjiran dengan aku?".

Allah pun menjawab dengan mengatakan nama orang itu, kampung serta tempat tinggalnya. Setelah mendapat jawapan, Nabi Musa turun dari Bukit Tursina dan terus berjalan mengikut tempat yang diberitahu. Setelah beberapa hari di dalam perjalanan akhirnya sampai juga Nabi Musa ke tempat berkenaan.

Dengan pertolongan beberapa orang penduduk di situ, beliau berjaya bertemu dengan orang tersebut. Setelah memberi salam beliau dipersilakan masuk dan duduk di ruang tamu.

Tuan rumah itu tidak melayan Nabi Musa. Dia masuk ke dalam bilik dan melakukan sesuatu di dalam. Sebentar kemudian dia keluar sambil membawa seekor babi betina yang besar. Babi itu didukungnya dengan cermat. Nabi Musa terkejut melihatnya. "Apa hal ini?, kata Nabi Musa berbisik dalam hatinya penuh kehairanan.

Babi itu dibersihkan dan dimandikan dengan baik. Setelah itu babi itu dilap sampai kering serta dipeluk cium kemudian dihantar semula ke dalam bilik. Tidak lama kemudian dia keluar sekali lagi dengan membawa pula seekor babi jantan yang lebih besar. Babi itu juga dimandikan dan dibersihkan. Kemudian dilap hingga kering dan dipeluk serta cium dengan penuh kasih sayang. Babi itu kemudiannya dihantar semula ke bilik.

Selesai kerjanya barulah dia melayan Nabi Musa. "Wahai saudara! Apa agama kamu?". "Aku agama Tauhid", jawab pemuda itu iaitu agama Islam. "Habis, mengapa kamu membela babi? Kita tidak boleh berbuat begitu." Kata Nabi Musa.

"Wahai tuan hamba", kata pemuda itu. "Sebenarnya kedua babi itu adalah ibubapa kandungku. Oleh kerana mereka telah melakukan dosa yang besar, Allah telah menukarkan rupa mereka menjadi babi yang hodoh rupanya. Soal dosa mereka dengan Allah itu soal lain. Itu urusannya dengan Allah. Aku sebagai anaknya tetap melaksanakan kewajipanku sebagai anak. Hari-hari aku berbakti kepada kedua ibubapaku sepertimana yang tuan hamba lihat tadi. Walaupun rupa mereka sudah menajdi babi, aku tetap melaksanakan tugasku.", sambungnya.

"Setiap hari aku berdoa kepada Allah agar mereka diampunkan. Aku bermohon supaya Allah menukarkan wajah mereka menjadi manusia yang sebenar, tetapi Allah masih belum memakbulkan lagi.", tambah pemuda itu lagi.

Maka ketika itu juga Allah menurunkan wahyu kepada Nabi Musa a.s. 'Wahai Musa, inilah orang yang akan berjiran dengan kamu di Syurga nanti, hasil baktinya yang sangat tinggi kepada kedua ibubapanya. Ibubapanya yang sudah buruk dengan rupa babi pun dia berbakti juga. Oleh itu Kami naikkan maqamnya sebagai anak soleh disisi Kami."

Allah juga berfirman lagi yang bermaksud : "Oleh kerana dia telah berada di maqam anak yang soleh disisi Kami, maka Kami angkat doanya. Tempat kedua ibubapanya yang Kami sediakan di dalam neraka telah Kami pindahkan ke dalam syurga."

Itulah berkat anak yang soleh. Doa anak yang soleh dapat menebus dosa ibubapa yang akan masuk ke dalam neraka pindah ke syurga. Ini juga hendaklah dengan syarat dia berbakti kepada ibubapanya. Walaupun hingga ke peringkat rupa ayah dan ibunya seperti babi. Mudah-mudahan ibubapa kita mendapat tempat yang baik di akhirat kelak.

Abby kena tahu walau bagaimana buruk sekali pun perangai kedua ibubapa kita itu bukan urusan kita, urusan kita ialah menjaga mereka dengan penuh kasih sayang sebagaimana mereka menjaga kita sewaktu kecil hingga dewasa. Bukan sebab dia UMNO terus nak 'murtadkan' mereka.

Walau banyak mana sekali pun dosa yang mereka lakukan, itu juga bukan urusan kita, urusan kita ialah meminta ampun kepada Allah S.W.T supaya kedua ibubapa kita diampuni Allah S.W.T.

Doa anak yang soleh akan membantu kedua ibubapanya mendapat tempat yang baik di akhirat, inilah yang dinanti-nantikan oleh para ibubapa di alam kubur.

Erti sayang seorang anak kepada ibu dan bapanya bukan melalui hantaran wang ringgit, tetapi sayang seorang anak pada kedua ibubapanya ialah dengan doanya supaya kedua ibubapanya mendapat tempat yang terbaik di sisi Allah.

Betul la kata blogger Keris7Lok,kasih sayang pada ibu bapa tiada hadnya. Doa seorang anak boleh membawa ke syurga. Begitu juga dengan doa ibu-bapa kita, boleh bawa kita ke neraka jahanam.

Penghinaa Abby terhadap ibu-bapanya bukan satu perkara yang main-main. Kebodohan dan kebebalan Abby sudah sampai kemuncaknya!


McTheory:
Derhaka pada ibu bapa dosanya tidak dapat digambarkan

11 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

Air lama x kluaq kot, sb tu jd mcm ni!

Tanpa Nama berkata...

kawn nak minag abby ni jd bini no 2...ada saper leh tlg minang kan...kwn bgi komisyen..dri kan masjid ni beso pahala nya...

Tanpa Nama berkata...

kawn nak minag abby ni jd bini no 2...ada saper leh tlg minang kan...kwn bgi komisyen..dri kan masjid ni beso pahala nya...

Tanpa Nama berkata...

ni lah yg dikatakan wanita akhir zaman,ulamak pun dah jadi ulaq dalam semak saja...memang betul dlm quran cakap org yg paling byk masuk neraka adalah org2 yg banyak ilmunya tapi tak mengamalkanya

Tanpa Nama berkata...

Berkopiah, btudung labuh... tp mulut busuk dgn fitnah. ustaz? Sedap kan makan daging sdra sesama islam...

Angahmoon berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Angahmoon berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Kita bkn tuhan senang2 nk ambik alih memurtadkan seseorg...setiap apa patah bicara kita yg menyakiti hati org dah kira berdosa...minta ampun dan bertaubat dr kita leka buku dosa makin tebal....

Tanpa Nama berkata...

aku lebih rela dgr ceramah ustaz azhar dari ustaz PKR ni..igt tau,kwn2 aku sokong PR tp x sokong anwar!

Tanpa Nama berkata...

Hi there! I just want to give an enormous thumbs up for the good data you’ve right here on this post.
I can be coming again to your weblog for extra soon.



Check out my site :: semak saman trafik aes

Tanpa Nama berkata...

Tak cerdik Abby nih.
Bercakap tak pandai lg menyerlah kebodohan beliau..amat memalukan.
Pi belajar cara cara nak bercakap dan masih cetek ilmu..betul2 memalukan..
Pi cari ilmu lagi..jangan tujuk ketololan kita.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review