Jumaat, 22 Februari 2013

PANASS!! Dr Fadzilah Kamsah Jawab Kisah Video dan Serangan Blogger Pakatan Terhadap Keluarganya!!


 Bismillahirrahmanirrahim. As salamu'alaikum shbt yg di muliakan Allah SWT. Selawat & salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW. Di doakan semuga kita semua di rahmati Allah SWT. Saya terpanggil utk memberi penjelasan krn maruah keluarga saya terjejas & utk mengelakkan salah faham & penjanaan dosa yg berterusan. Saya tak mampu nak jawab semua isu, cuma nak sebut mana yg termampu. Mempertahankan maruah diri & keluarga adalah jihad & jika mati dlm usha mempertahankan maruah diri & keluarga, insya Allah di kira mati syahid.

Pertamanya saya memohon ampun & maaf kpd semua pihak yg tersinggung dgn komen saya tersebut. Saya cuma seorg rakyat biasa & bkn bercakap sbg org politik. Saya langsung tidak bermaksud utk memalukan mana2 pihak. Amat malang sekali bila komen saya di politikkan hingga menyebabkan kemarahan berbagai pihak.

Rakaman temuramah tersebut di lakukan di PWTC selepas majlis Bantuan Amal Palestin. Saya telah di temuramah lebih 10 kali oleh berbagai stesyen TV, radio, akhbar, majalah & blogger. Suasana sekitar yg agak bising menyebabkan saya menguatkan suara saya utk menenggelamkan kebisingan di persekitaran. Ini menyebabkan suara saya di anggap kasar bila menjawab soalan2 yg di ajukan. Bila dah menjawab terlalu byk soalan, maka soalan drp blogger (penemuramah terakhir) saya jwb dlm kedaan yg tergesa gesa & mungkin tak berfikir dgn mendalam.

Bila bercakap tentang kezaliman, saya memberikan pandangan secara umum & membandingkan situasi di Malaysia dan situasi & penderitaan rakyat Palestin. Di Majlis Bantuan Amal palestin itu kita telah di terangkan melalui ucapan YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad, mengenai kezaliman Israel terhadap saudara seIslam kita di Palestin. Itu sebab saya katakan, berbanding penderitaan rakyat Palestin, kita di Malaysia amat bahagia & tidak di zalimi. Inilah konteks hujah saya ketika itu.

Sejak kecil saya telah di didik oleh ibubapa & guru2 saya utk sentiasa berbuat baik kpd org lain, membantu org lain setakat kemampuan & mendoaakan kebaikan org lain. Justeru, saya amat sedih bila org mendoakan kehancuran saudara seIslam sama ada di Malaysia atau di mana2 di dunia ini. Saya juga amat sedih jika tindakan kita itu di salah ertikan oleh org bukan Islam di Malaysia. Tindakan sedemikian juga boleh memberi ganbaran yg kurang positif kpd anak2 yg masih belum mampu berfikir dgn rasional spt org dewasa. Saya yakin masih byk cara yg lebih tertib & berhikmah yg boleh di gunakan.

Saya lihat diri saya sebagaai guru & pendakwah kerdil (walaupun saya bkn ustaz & jahil agama), dan akan berterusan mencari ilmu, berkongsi ilmu & membantu sesiapa saja yg perlukan bantuan nasihat & kaunseling. Inilah jihad kecil yg saya akan lakukan hingga akhir hayat saya.

Saya juga telah memberi teguran setakat kemampuan kepada berbagai pihak termasuk media di Malaysia melalui kursus yg saya kendalikan atau prog motivasi di media tempatan. Insya Allah teguran saya tidak tertumpu kpd pihak2 yg tertentu sahaja. Saya tak takut kpd sesiapapun di dunia ini, saya cuma takut kpd Allah SWT.

Di Mekah & Madinah tempohari saya telah berpesan kpd sahabat2 dari Malaysia utk tidak lupa mendoakan keselamatan Malaysia, agar semua org Islam di Malaysia bersatu & kita mati dalam husnul khatimah.

Saya amat sedih bila gambar2 anak2 saya yg sudah lebih 9 tahun yg lalu, di sebarkan semula. Gambar anak lelaki saya & isterinya juga di sebar seolah2 gambar masa berdating, walhal itu gambar2 selepas mrk berkahwin. Insya Allah anak2 saya telah berubah & saya telah berwasiat kpd mereka utk: Jaga solat 5 waktu, baca Quran tiap hari, tutup aurat setiap masa, buat apapun dgn terbaik, bantu org & jangan menyusahkan org lain.

Pesan Nabi SAW: Barangsiapa yg menutup aib saudaranya, maka Allah akan tutup aibnya di dunia & di akhirat. Saya seru diri saya & shbt yg di muliakan supaya tidak mengaibkan sesiapa di dunia ini. Bila nampak org buat silap, nasihatkan dia jika mampu & doakan agar Allah beri mrk hidayat, segera bertaubat & dpt berubah. Bila kita mengutuk org lain, kita seolah olah mengatakan kita ni sempurna & kita lebih baik drp org yg di kutuk itu.

Ingat pesanan Imam al Ghazali: Jika kamu nampak org jahat depan kamu, jgn sangka kamu lebih baik drp org itu. Org yg jahat itu mungkin sempat bertaubat sebelum mati, & kita yg kononnya baik ini (pastinya byk dosa) belum pasti sempat bertaubat sebelum mati.

Kita tidak maksum & semua kita buat silap. Org yg bertaubat, insya Allah akan di ampunkan semua dosanya. Moga shbt yg mulia dpt ampunkan semua dosa kami sekeluarga.

Dengan rendah diri saya memohon agar saudara Norsammudin dapat menurunkan atau delete video tersebut & semua shbt dpt delete gambar2 yg boleh memalukan keluarga saya. Doakan saya sekeluarga agar dpt menjadi insan yg Allah redha & dapat memberi sumbangan kpd rakyat di Malaysia.

Salam hormat & salam ukhwah drp saya sekeluarga. Moga Allah rahmati & lindungi kita semua. Aamiin. Wassalam.

sumber FB Dr Fadzilah Kamsah

 Alhamdullilah dengan penerangan Dr Fadzilah Mc harap semuanya selesai. Mc sedih apabila pencacai Pakatan menyerang keluarga Dr Fadzilah yang langsung tak ada kena mengena dengan politik dan kerjayanya. Be gentlemen la oii.. serang empunya diri, jangan serang anak bini. bodoh nak mampus!

Video yang agak kontroversi boleh tengok kat bawah ni,

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terbaik datuk!

Tanpa Nama berkata...

jgn takutt datuk.... pengodam PKR tu dibayar dgn duit lelehan jubo...

sbb tu perangai mcm jubo juga...

Tanpa Nama berkata...

DATO TERBAIK....

Tanpa Nama berkata...

lain kali jangan jadi lembu umguk ya dato,tolong jaga anak bini baru ada betul kan orang dah tau dato tu seorang yang bercakap tak serupa bikinmalu kelurgakan

Wak Labu berkata...

Saber Wak, Saber... tu godaaan aje

UPUPAS berkata...

Salam, bersabarlah Dato', sesungguhnya ujian buat keluarga Dato'.Moga Allah berikan hikmah-NYA but Dato' Sekeluarga.

Sesungguhnya Allah SWT nk tunjuk perangai mereka pencacai PAS-PR. Mereka jahat dan memiliki sifat Yahudi dan BaniIsrael.

Mereka sbrnya amat jauh dr Islam.. hnya slogan penipu utk kaburkan manusia.



Tanpa Nama berkata...

Anon 10.03

LEMBU PAS, apa benda salah anak isteri Dato tu? Org yg aibkan itulah BERDOSA dan JAWABLAH dpn AllAH Azza Wajalla di Mahsyar nanti.. dan hang juga subahat sama!

LEMBU PAS, kalau mcm tu hang nk kata kt Nabi Nuh jugak? Nabi Allah Nuh juga diuji dgn keluarga yg tidak sempurna wpun Baginda seorang NABI!?

LEMBU PAS, ank pemimpin PAS ahli sorga ke? Mat Sabu kaki betina tu mulia mana bg pencacai mcm hang tu?

Biaq esok2 ank bini hang pulak kena aib wahai pencacai PR&PAS Laknatullah

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Siapa yg Allah bagi cast? ....
PAS atau Datuk?

Ya Allah ampunlah dosa hambaMu yg bersalah ini....

Tanpa Nama berkata...

PR melakukan perkara ini seolah2 takut pada kebenaran.dah macam JIN DAN SYAITAN yang takut dengan kebenaran.sepatutnya dia[PR]membuat ulasan tertentu kalau nak menangkis ulasan DATO FADZILAH.bukan menyerang keluarganya.keluarganya tak ada kena mengena dalam hal ini.mungkin PR dah tak ada modal lain untuk menangkis ulasan DATO ini.

Tanpa Nama berkata...

APA YANG DATUK TUAN GURU HJ FADZILLAH KAMSAH.DIA NI BARU LAH BETUL SIFU MOTIVASI SEMALAYSIA .NAK HARAP TUAN GARU WAK NICCO DAN TUAN GURU WAK AMANAT TU BUEK PEGHABIEH BOREH AJE .DATUK FADZILLAH ,JANGAN TAKUT 90% orang melayu islam sokong apa yang datuk sekolahkan budak budak pas tu,dio rang apa tau ,yang diorang tau nak jual aje ,sampaikan nama tuhan diorang pun nak dijual semua .DATUK SATU AMANAT DARI SAYA UNTUK DATUK DAN ORANG YANG SAYANG KAT ALLAH DAN RASULNYA HAYATILAH KATA KATA KU INI .
LEBIH BAIK MATI BERKALANG TANAH,
DARIPADA HIDUP BERCERMIN BANGKAI,BIAR KITA HIDUP MEMBELA KEYAKINAN,
DARIPADA HIDUP JADI PENJILATMENJUAL AKIDAH.
DATU FADZILLAH KAMSAH ,ALLAH PARA MALAIKAT ,PARA ANBIYA,AULIYA,PARA MUSAIF DAN ORANG ORANG BERIMAN BERSAMA SAMA DATUK.INALLAH TOIYIBIN LAYAGHBALU ILLA TOYIB.ALLAH ITU BAIK DAN MENERIMA YANG BAIK BAIK SAHAJA

Tanpa Nama berkata...

Lihatlah perbezaan orang yang berjiwa besar dan merendah diri. Dato menggunakan akal dan begitu tenang mengungkap kata-kata walaupun diri ditimpa musibah. TIdak seperti mereka yang pro pembangkang yang bercakap tidak menggunakan akal budi. Hanya nafsu menjadi panduan. Sebab itu apabila mereka bercakap mereka memaki hamun dan sentiasa menyalahkan orang lain.