Ahad, 24 Februari 2013

PANASS!! Lepas Nik Aziz Kata 'Haiwan' Hadi Awang Pula Kata Penerima BR1M BODOH!!

Apa nak jadi dengan Pas ni? Nik Aziz kata penerima BR1M sebagai haiwan, Hadi Awang pula kata penerima BR1M sebenarnya bodoh!

Wow! sesedap hati korang kata kami rakyat Malaysia ni bodoh. Tahukah Pas, rakyat Malaysia yang menerima BR1M ni gaji RM3000 kebawah. Maknanya bukan golongan yang kaya-raya.

Walaupun kehidupan tak kaya macam Hadi, namun rakyat Malaysia penerima BR1M ni tak bodoh dan ada maruah diri, sampai orang boleh panggil binatang!
Ada ka patut, Hadi Awang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai 'bodoh'.
Hadi Awang berkata bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat namun hanya sebagai alat untuk BN memancing undi menjelang pilihan raya.
"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," kata beliau pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di Jalan Putra, malam semalam.
Kenyataan Hadi itu disifatkan sebagai sokongan terhadap kata-kata Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat baru-baru ini yang menganggap penerima BR1M sebagai 'lembu dan ayam'.
Pasal politik, habis semua rakyat Malaysia kena maki. Pemimpin Pas memang tertekan hingga sanggup gelarkan rakyat Malaysia sebagai haiwan dan memaki bodoh. Pemimpin Islam apa macam ni? Pernahkah Rasulullah SAW gelarkan musuh atau rakannya dengan panggilan yang tak elok dan menyakitkan hati?
Pimpinan Ulamak konon, kalau benar Ulamak, mereka ini berwajah baik dan mengamalkan gaya hidup Islam. Tapi puak Pas ni, tak macam tu, hidup mereka hanya penuh dengki dan iris hati. Penuh curiga dan menyakitkan hati sesiapa saja!

Islam apa macam tu? Taktaulah kalau syiah memang hidup untuk menyakitkan hati orang saja kerjanya!

McTheory:
Yang haiwan dan bodoh tu, cuma ahli Pas saja!!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mulut2 macam sial

Tanpa Nama berkata...

Ahli2 Pas yg ambik BR1M pun bodoh mcm ayam, itek & lembu juge. Sampai hati Presiden & Mursidul Am ckp mcmtu.....

Tanpa Nama berkata...

Hadi pun bodoh mcm lembu.

Tanpa Nama berkata...

Tak yah nk layan org mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

Bila Mufti Perak kata pemimpin pas lebih teruk drp orang kafir....wah , bukan main marah lagi si ulama pas. n.ajis sehingga dia menyuruh mufti itu tutup mulut. Begitu angkuh dan sombang
si ularmak ini. Pada. ralitinya memang benar apa yang. disebut oleh mufti itu. .tak pernah pun kita dengar pemimpin pembangkang yang bercakap merapu macam n jis dan hadiawang.

Tanpa Nama berkata...

Bersangka baik, yang dimaksudkan bodoh itu ialah orang PAS yang menerima BR1M itu sendiri. Ye la, pembangkang kutuk2 kerajaan tetapi dalam masa yang sama ambik BR1M juga. Jadi, mungkin kerana sebab tersebut Hadi mengeluarkan perkataan sebegitu. :)