Sabtu, 23 Mac 2013

PANASS AIHH!! Sekali Lagi @RafiziRamli KANTOI Atas Kebodohan Diri Sendiri!



Kelakar amatlah kelakarnya, apabila Rafizi Ramli, si jambu dan juga pembodek nombor satu Anwar, sudah buat sidang media untuk mempertahankan bosnya.

Sebagai pekerja yang paling setia dan pembodek tahap dewa, tentulah dia hendak mempertahankan bosnya, Rafizi seperti biasa cuba berlagak bijak. Walaupun ramai yang melihat Rafizi ni macam badut sarkas.

Rafizi dengan yakin dan penuh tenaga membawa isu menuduh Suruhajaya Pilihanraya (SPR) gagal melakukan kerja dengan betul dan amanah. (betul ke?).

Paling kelakar bila, Rafizi menuduh nama sebenar PapaGomo, yang kononnya si Wan Muhammad Azri Wan Deris dua kali namanya ada dalam daftar pemilih. Lagi sekali Mc nak tanya betul ke dakwaan jambu Anwar ni.

Cerita ini menjadi lebih menarik bila dengan bangganya Rafizi mendakwa;

“That means that 2008 besar kemungkinan dia mengundi dua kali dan 2013 kalau tidak dihentikan dia juga akan undi dua kali.”.

Sayang sekali…

Ada satu aspek penting yang Rafizi terlepas pandang sebelum beriya-iya buat sidang media pagi tadi.

Memanglah ada dua nama yang sama…tapi tarikh lahir jelas berbeza…so nama aje kebetulan sama tetapi sah itu dua individu yang berbeza.

Lain tarikh lahir, lain alamat apa semua.

Laa tak percaya? Tengok la sini beb..


Jangan pula ada cacai yang kata SPR dah tukar semua data tu. Teruk betul si Rafizi ni, dakwa PapaGomo pengundi hantu depan media. Malah fitnah PapaGomo depan-depan media lak tu.

Dengan penuh keyakinan Rafizi membuat tuduhan berbentuk kutukan terhadap SPR pagi tadi.

Sudah la bergaduh dengan wartawan perempuan sampai nak panggil security guard apa semua…lepas tu keseluruhan kandungan sidang media itu salah kerana melibatkan dua orang yang berlainan…malunya…

Rasanya PapaGomo boleh saman si Rafizi ni 100 juta kerana memfitnahnya! Saman malu wooo...

Berikut adalah transkrip soal jawab semasa PC Rafizi (selepas selesai baca kenyataan akhbar mengenai Papagomo tengahari tadi):

Rafizi: I would like to caution chairman dan deputy chairman of SPR do not underestimate how this joke that actually will have a big impact on the trust and integrity of SPR. Simple saja. Dia boleh tolak. Dia boleh kata. Dia boleh tuduh. Tapi dengan bukti yang cukup jelas, kena atas batang hidung Papagomo pulak tu, I think it will spread very quickly, terutamanya pengundi muda – it will have a severe impact on SPR’s integrity. Jadi saya akan tunggu respon daripada SPR. Papagomo ini is just a side issue saja. Dia nak meroyan lepas ini biarlah dia meroyan. I am not interested to entertain him. I am just interested to find out from SPR how did you allow a person who was convicted, sacked and no longer being in service with PDRM to continue to be in the database pengundi sebanyak dua kali pilihanraya. That means that 2008 besar kemungkinan dia mengundi dua kali dan 2013 kalau tidak dihentikan dia juga akan undi dua kali. Ada soalan?

KL Pos: Tadi saudara Rafizi cakap suruh tolak budaya rasuah sedangkan DS Anwar Ibrahim dulu pernah juga terlibat dengan tuduhan rasuah.

Rafizi: Semua tuduhan itu telah melalui proses mahkamah.

KL Pos: Begitu juga dengan Papagomo

Rafizi: Hang on…(tak bagi peluang wartawan teruskan soalan itu)….saya tak habis…semua tuduhan itu telah melalui proses mahkamah dan semua telah dibuktikan bahawa dia tidak bersalah. Bukti2 lain yg keluar yg jelas juga menunjukkan bahawa yang ini semua konspirasi dan fitnah yang dalangnya, termasuklah juga orang2 seperti Papagomo ini. I mean, you can write whatever you want to write. The ultimate judge is going to be the public. And the public is a lot more aware now. They can put two and two together. dia boleh tengok apabila lebih ramai tokoh2 yg dulu berada di belakang tabir yg terlibat dalam proses ini…pendakwaraya pun akhirnya mengaku, bapa kpd saiful bukhari pun mengaku, dan sampai sekarang tidak ada satu bukti yang betul2 jelas pun. Dan datuk seri melalui the whole proses. And the fact that he proved himself, he withstood the fitnah, dan sokongan yg dtg daripada rakyat menunjukkan rakyat tidak percaya dengan fitnah dan juga political set-up yang dibuat. So i think if Anwar Ibrahim went through all that dan kalau dia betul2 tidak melakukan rasuah, he will come out unscathed.

Jadi, perkara yang sama juga dengan Papagomo ini. Finally i am telling Umno Barisan Nasional, the ultimate judge is the public. You can continue to use Papagomo. You boleh terus mendokong, menyokong dia. Ramai2 saya minta bila dia disaman nanti, menteri-menteri Umno turun ke mahkamah untuk memberi sokongan kerana itulah strategi terbaharu yang akan memberi kemenangan kepada Pakatan dan rakyat. Don”t underestimate the wisdom.

Agendadaily: Tadi encik Rafizi cakap DS Anwar telah melalui proses dan Papagomo juga pernah melalui proses dan telah dihukum. You said you are not interested and all that. Tapi the issue here is, why Anwar berani saman Papagomo dalam isu ini tapi kes dahulu yang China Doll dia tak berani saman Papagomo dan juga Datuk Trio. Why?

Rafizi: No. saman ini terhadap Papagomo is keseluruhan. Pertama kita orang islam, saudari…ayat quran cukup jelas bahawa apabila ada sesuatu berita itu dibawa oleh orang yang fasik maka kita kena menolak berita itu. I dont know about u. And you are are reporter, u carry news. I don’t know about you. You have your news to fill up, tapi kalau saya…kalau seorang seperti Papagomo yg telah dijatuhkan hukuman, masuk penjara, semua rayuan ditolak, membawa berita yg memang jelas ada motif politik. saya akan lebih berhati2. Sebab itu saya rasa ramai rakyat malaysia mengambil pendirian menolak.

But don’t subscribe the big issue in this. That’s your problem. What is the biggest issue? Papagomo is a non entity. The real issue is SPR. Kenapa you tak tanya, bahawa SPR ada pengundi hantu? That is a much…YOU DARI MANA?

AD: Saya dari Agendadaily:

Rafizi: Ahh patut pun!! Agendadaily? Hah! Kalau ada yang melibatkan Umno tiba-tiba Agendadaily akan datang tanya soalan2 macamn ini. Sy minta balik, tanya kepada pengerusi SPR, kenapa boleh ada pengundi hantu macam ini, yg dgn kuasa Allah, banyyak2 orang kita dpt buktikn, hari ini kita dpt buktikn Papagomo.

AD: baru nak buka mulut…Rafizi terus…

Rafizi: Bagi peluang kepada org lain kerana you are… (wartawan Agendadaily cuba tanya lagi)..No no no no no no. I have answered already.

AD: Yes, I will ask SPR psl tu, tapi you belum jawab soalan saya.

Rafizi (potong cakap). No No No. Can i get next question. Kita bagi orang lain.

AD: Soalan saya kenapa tak berani saman Datuk Trio.

Rafizi: No…sudah saman Papagomo.

AD: Papagomo itu ikan bilis dibandingkan dengan DS Anwar.

Rafizi: Can I have more questions yang lebih credible yang bukannya datang daripada portal yang lebih kurang sama seperti Papagomo? Can I get a proper reporter punya questions.

AD: You amalkan kebebasan media. I pun mengamalkan kebebasan media untuk bertanya.

Rafizi: No..saya dah jawab. Saya dah bagi ruang. Can I get the other ones?

AD: You did not answer my second question.

Rafizi: No. No. Saya dah jawab bahawa dia sudah saman Papagomo keseluruhanlah. We’ll go through the process in court. You tunggu…you turun.

AD: I ikut your suggestion, I akan tanya SPR, tapi you jawab soalan I.

Rafizi: Yeah…I don’t trust you at all. Kita boleh semak Agendadaily.

AD: I only ask a simple question?

Rafizi: Can we get the guard kalau begini seterusnya? Sebab saya nak teruskan dengan soalan2 yang lain. Kalau Agendadaily datang setiap kali hanya untuk tanya soalan dan mengganggu dengan bertanya perkara2 ini…kita dah beri ruang. Kita tak tolak pun. Tapi hormati sidang media yang ada orang lain semua. You akan tanya dan you akan ambil masa, semata-mata kerana you nak ambil 2-3. Bagilah pada orang lain. Ada soalan lagi? Okay di belakang…Aida (tunjuk wartawan yang die kenal bernama Aida)

Nak lebih menarik tengok saja la video kat bawah ni,


McTheory:
Kesiann si Jambu Anwar diperbodohkan!!


P/s: jangan lupa PM Tersayang ada kempen baru Jom Bertindak nak tau apa KLIK SINI

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rafizi tidak mempunyai integriti. Tidak boleh menjawab soalan mengenai saman Dato'T dan dgn jelas mengutarakan "Sudah Saman Papagomo" secara keseluruhan!!! Apa perkaitan antara Trio dan Papagomo ? Dia kerap kali pula .. suka bercakap seolah-olah dia mewakili rakyat Malaysia @ rakyat dah tolak tuduhan dari orang yg FASIK ? Menjadikan fakta sebenarnya yg FASIK ialah Anwar Ibrahim .. sebab Anwar dipenjara disebabkan RASUAH KUASA .. Dasyat sungguh dunia politik nii .. Rafizi terpaksa menjadi "BODOH" hanya untuk memperbodohkan orang lain !!! Yg jelas ialah .. Trio = China Doll ..... Papagomo = Homoseks @ Mahasiswa ... BESAR perbezaan tuu Rafizi oiii / Kalau nak berputar pun .. agak-agak laah.

Tanpa Nama berkata...

Dia ni barua anwar..dia akan back up aljuburi tu dalam apa cara sekali pun...piraaaaah senang kau cakap rakyat sokong PR...hang tengok lah nanti...