Ahad, 10 Mac 2013

PANASS!! Anak Perempuan Sultan Sulu Celup Pula Marah Dipanggil Penganas! #Pray4Sabah


Semalam Mc bawakan berita bapaknya si Kiram, marah apabila Malaysia panggil penceroboh dengan nama penganas. Klik SINI untuk baca. Hari ni anak perempuan si Kiram ni pula marah.

"Sebenarnya Najib Razak lah yang sebenarnya pengganas.., bukannya kaum kerabat Sultan Sulu yang mahu menuntut kembali hak mereka dibumi Sabah.." kata Puteri Sultan Sulu. Jacel Kiram, anak perempuan kepada Kiram III menegaskan demikian ketika mengulas dakwaan bahawa penceroboh Sulu di Filipina adalah pengganas.

Jacel juga mempersoalkan mengapa Najib sanggup melancarkan serangan udara dan darat kepada hanya 200 orang pengikut bapanya sedangkan mereka langsung tidak bersalah. Bagi Jacel, orang-orang kesultanan Sulu hanya mahu hak mereka dikembalikan.

"Jadi Pak Razak, anda justeru lebih pengganas bersama pasukan bersenjata anda, yang ingin menghabiskan Raja Muda Kiram dan orang orang kesultanan Sulu, jadi siapa yang ganas?" soalnya ketika ditemubual media Filipina.

Anak perempuan Kiram III itu juga menegaskan bahawa para pengikut bapanya pergi ke Sabah untuk menetap di tanah mereka sendiri dan bukan untuk melancarkan perang.

"Apakah kerabat saya atau bahkan orang orang kesultanan dianggap pengganas jika mereka mengunjungi tanah mereka sendiri? Jika mereka pergi ke rumah mereka sendiri? Jika mereka pergi ke tanah milik mereka sendiri? Mereka tidak pergi ke sana untuk berperang tapi untuk menetap, untuk menetap di tanah mereka sendiri," katanya lagi. - MPP

Kalau nak menetap, masuklah secara halal, bukannya dengan menceroboh. Dah sah la family ni tak betul, bapak gila, anak pun mereng, dah bunuh polis, dan perlakukan dengan kejam. Kemudian marah dipanggil penganas.

Lagi satu, dok mengaku diri keturunan Sultan Sulu, sedangkan salasilah Sultan Sulu ni dah lama tamat. Kalau ada pun, dah tak duduk di Filipina tu. Tu pun hanya bau-bau bacang!

Si Kiram dan anak perempuan dia ni hanya menyamar, kemudian berlagak serupa keturunan Sultan Sulu yang betul. Memang sah anak beranak dua ekor ni, patut dihantar ke wad gila.

McTheory:
Memang nak layan orang gila ni..

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dia ni pelacur kat manila dulu,kemudian jadi gila sebab overdose ambil dadah.

Tanpa Nama berkata...

Negara yang melindungi atau membiak pengganas dianggap sebagai terrorist nation. Jadi fifina bagaimana.

Tanpa Nama berkata...

Apa yg aku boleh kata/sebut....Vavi....!!!!

Tanpa Nama berkata...

KALAU TAK MAHU DIGELAR/DIPANGGIL PENGGANAS JANGAN CEROBOH NEGARA ORANG.

||N||A||G||A|| berkata...

Kalaupun rumah kita, kalau dah lama tak balik, apabila balik, kita masih memberikan salam apabila melangkah masuk. Ini kan pula tanah yang berdaulat

Hani Othman berkata...

muka cantik tapi bodoh macam otak lembu

Tanpa Nama berkata...

yang p mengaku datang p tempat sendiri nie ada ic ka juga????kalau tiada bukan tempat sendiri namanya tue

Tanpa Nama berkata...

hak apa kalau sudah di bagi sama org putih........
nie lg satu dia p mengaku tanah dia kunun ada geran ka juga nie?????PERASAN banyak bha durang nie

Tanpa Nama berkata...

bawa m16 lg tue,,,mungkin nie durang sesat jln....LD tue mnada babi mau d tembak....

Tanpa Nama berkata...

mungkin kalau ada org yang p bawa m16 datang solo d biar jak p menembak org??????

Waris ARC berkata...

...malon aku orang indonesia...serawak dan sabah milik Sulu...kalian yang numpang disana...kalian tidak merdeka karena kalian adalah budaknya kerajaan inggris yang kafir...sulu punya rumah dan tanah bukan malon...boneka kafir inggris...anak sultan sulu orang baik terhurmat tidak seperti malon maling...

Tanpa Nama berkata...

best nye bperang giler sgat m.16 lgi tue agaga lah bro

Tanpa Nama berkata...

Ha