Rabu, 6 Mac 2013

PANASS!! Cerita Nenek Mati di Rempuh 4WD UMNO/BN!! #Fitnah @AnakSgDerhaka



Mc semalam menerima email dari pembaca blog Mc. Dia suruh Mc siasat cerita 'Nenek Mati dilanggar 4WD milik UMNO/BN di Perak' katanya ada blog upahan Pakatan yang terima bulan-bulan RM3000 dari PKR pusat mainkan cerita ini. Dia rasa ada yang tak kena dengan artikel tersebut, terutamanya nombor kereta dikaburkan.

Mana pernah puak Pakatan buat kerja guna otak. Selalu puak ni dedah habis semua cerita. Kali ni boleh pula nak kabur-kaburkan number kenderaan. Pelik bukan..tapi takpa, kita layan dulu cerita dan gambar yang depa bagi tu.


Aku kehilangan nenekku kerana seseorang merasakan dirinya berada diluar jangkauan (dikecualikan) dari undang-undang…

Pada 3 March 2013, Ahad lalu, kedua-dua Datuk dan juga Nenekku dalam perjalanan pulang ke rumah dari ladang getah dengan menunggang motorsikal secara berasingan.

Datukku mengekori motorsikal yang ditunggang oleh nenekku dalam jarak 20 kaki, tiba-tiba sebuah kenderaan pacuan 4 roda jenis Toyota Hilux yang dipenuhi dengan logo UMNO dan BN memotongnya dengan sangat laju dan merempuh belakang motorsikal nenekku.




Nenekku tercampak dan terjatuh dan kepalanya telah terhantuk kejalan tar. Setelah melihat keadaan nenekku yang terbaring berlumuran darah pemandunya terus melarikan diri.

Pada masa yang sama dua orang penumpang dalam kenderaan tersebut telah turun dan mengoyak bendera 1Malaysia dan turut melarikan diri.

Datukku yang menyaksikan seluruh kejadian telah berlari mendapatkan nenekku tetapi malang beliau tidak dapat melakukan apa-apa untuk membantu kerana nenekku kehilangan banyak darah.

Nenekku telah meninggal dunia di tempat kejadian…





Itu adalah apa yang telah di tulis oleh Joanne Li yang telah kehilangan neneknya akibat dirempuh oleh 4WD BN hingga mati oleh 4WD milik UMNO di wall FaceBooknya…

Menurutnya lagi tiada bantuan yang dihulurkan oleh macai-macai UMNO/BN yang berada di dalam kenderaan tersebut..

Apa yang mereka cuba lakukan hanyalah menanggalkan bendera 1Malaysia yang dipasang pada kenderaan tersebut dan melarikan diri.. seolah-olah imej 1Malaysia lebih berharga dari nyawa seorang insan..

Oleh itu bendera 1Malaysia perlu diselamatkan bukannya insan yang telah dilanggar mereka..

Ok, tamat cerita langgar tu..

Mc susah nak confirm cerita tu betul atau tidak, namun bila Mc belek gambar-gambar 4WD yang diberikan tu. Rasa macam pelik la pulak. Awat nampak lain macam logo UMNO dan bendera negeri Perak tu kat body kereta tu.

Bagi manusia yang selalu buat kerja superimpose ni, memang senang kita nak kenal pasti gambar tu betul ke edit. Kalau Mc cakap edit, takut korang tak percaya. Meh Mc nak bagi bukti sekali!

Tengok gambar kat bawah,



Memang dari sini kita tak nampak gambar ni telah diedit, tapi bila tengok dia punya pixel gambar. Kita boleh tahu, yang mana dah kena edit, yang mana belum. Sebab kalau yang dah kena edit, pixelnya tak serata. Macam kat bawah.

Cuba tengok kat logo UMNO, Bendera Perak dan Bendera UMNO, semua pixelnya diganggu..

Tak puas lagi? Kita tengok pula gambar kat bawah ni, sama ka dak..


Sama juga macam gambar kat atas tu, pixel di logo UMNO dan bendera Perak, tak serata..
Ternyata gambar kereta tersebut telah diedit..

Contoh gambar tanpa edit, seperti dibawah,



Pixelnya sama rata dan tak berlainan bentuk. Senang ceritalah, kalau gambarnya pun diedit, cerita yang disampaikan sudah tentulah tak benar. Dalam erti kata lain ianya fitnah. Pembaca boleh uji gambar yang diedit atau tidak kat http://fotoforensics.com/ siap dia bagi penjelasan.

Rasanya Mc tak perlu jawab cerita kat atas tu betul ke tidak, dengan penjelasan gambar kereta yang telah diedit logonya tu, Mc percaya pembaca lebih bijak untuk menilai, betapa fitnah ini menjadi makanan blogger Pakatan haram.


McTheory:
Puak ni tak takut mati ka? Asyik dok buat fitnah saja..

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Umngok memang jahat...

Tanpa Nama berkata...

wakakakaka kelakar lah macai ni.. hahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

woi admin bodoh bangang, hanya macai mcm ko je yg percaya crta bodoh kau. ingat rakyat malaysia ni bodoh mcm ko sgt ker?? dasar macai

Tanpa Nama berkata...

haha bodoh punye macaii.. lu kasi jilat itu bontot anjing bru diam.. BE END 4 BN!!

Tanpa Nama berkata...

HARAM J PUNYA BLOGGER...nak tipu org2 UMNGOK bole laa...ni bukti...org UMNGOK sendiri da mngaku pn... http://www.malaysiakini.com/news/223033

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Malaysiakini kan portal fitnah tahap dewa. sapa nak percaya?

Tanpa Nama berkata...

Ini semua fitnah dari pembangang!

Tanpa Nama berkata...

udah la tu... nk menegak benang basah ke nk menegak kote yg mati pucuk.. woi Umno mangkok?? benda dh jelas nk pakai modal edit2 pixel2 lah.. lpas ni org cina benci kt Umno lah woi..