Isnin, 25 Mac 2013

PANASS!! Marah Benor Nik Aziz Dengan Tok Guru Pondok Ni!! #PasBUKANislam


Bengang Nik Aziz MB Kelantan paling lama dan tua dengan Minda Pondok yang dianggotai seramai 18 guru pondok di Kelantan. Minda Pondok mendakwa menjadi satu dosa bagi umat Islam mengundi PAS pada pilihan raya umum akan datang,

Disebabkan kenyataan dari Minda Pondok tu, Nik Aziz minta supaya mereka memberi dalil dan hujah yang bernas atas kenyataan tersebut.

"Saya pun boleh kata jugak haram sokong Umno, wajib sokong PAS. Cakap boleh tapi biar ada hujah. Kalau cakap depan Allah hujah yang boleh diterima," katanya.


Puncanya adalah disebabkan dua hari lepas, Minda Pondok mendakwa adalah berdosa bagi umat Islam memberi undi kepada PAS pada pilihan raya umum itu kerana konsep 'tahaluf siyasi' (muafakat politik) antara PKR dan DAP tidak berpaksikan kepada kehendak Islam terutama dalam perkara membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah.

Tahaluf siyasi yang diamalkan Pas adalah berbeza dengan BN. Kerana dalam BN yang mengetuainya ialah UMNO, orang Islam. Sedangkan dalam Pakatan seperti yang kita nampak Pas hanya mengikut telunjuk Dap.

Apakah itu tahaluf siyasi yang sebenar? Islam di korbankan demi kepentingan lain? Itulah yang terjadi kepada Pas sekarang. Kalimah Allah nak dikongsi-kongsi, hudud tiada dalam manifesto Pakatan, negara Islam dah lama bubar, Islam bukan lagi hak eksklusif, sememangnya Pas gagal dalam perjuangan pertahankan Islam, disebabkan itu umat Islam di Malaysia semakin menolak Pas!

Soo..betul lah apa kata tok-tok guru pondok tu, undi Pas umpama undi Dap. Dap menentang Islam, jadi undi Dap adalah haram. Bermakna, sekali dengan Pas jugalah tergolong dengan haram. Betul tak?


McTheory:
Nik Aziz tu, tua nyanyuk, tak dapat fikir.. biasa laa..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tapi puak2 pas ni sukakan benda2 haram..takda masalah nanti n.ajis bagi kunci syorga..

Tanpa Nama berkata...

Betoi ka Nik Ajis ada kunci syorga???
Ish...ish...ish....

Tanpa Nama berkata...

undi kpd pr adalah haram.akan jadi haramjadah kerana undi anda kpd pr menyebabkan agama islam dipermainkan..kpd minda pondok,beusahalah demi memartabatkan agama suci ini..

Tanpa Nama berkata...

Jike pakat2 kata haram undi PAS aku leh ckap haram undi UMNO krn Umno membiarkan judi d Genting Highland dan membiarkan..bg aku PAS lbih byak buat kerja lbih dr DAP...