Isnin, 4 Mac 2013

TUDIAA!! Harakah Bongkar Hubungan UMNO dengan 'Syaitan Sulu'? #Pray4Sabah


Harakah memfitnah lagi! Kali ni Harakah dengan sesukahati memutar fakta dengan tujuan mengelirukan pembaca dan ahli mereka yang sememangnya bengap! Artikel pembongkaran ini Mc ambil kat blog Pisau Kedah
Di sebabkan rasa bimbang dengan pendedahan yang di lakukan perisik tentera Filipina dalam portal The Manila Times dan para blogger pro Kerajaan, Pakatan Haram yang di ketuai Harakah Haramkah Daily kini mula menabur fitnah bagi mengelirukan orang ramai dengan mengatakan El-Haj Ebrahim Murad, Presiden MILF merupakan pemimpin Rejim Sultan Sulu. Sedangkan hakikat sebenar El-Haj Ebrahim Murad merupakan pemimpin bagi Bangsa Moro manakala pemimpin bagi Rejim Sultan Sulu pulak adalah Jamalul Kiram III .

Gambar ketika YAB DS Najib Razak bersama Presiden Filipina, Benigno Aquino III dan Presiden MILF El-Haj Ebrahim Murad pada 15 October 2012 dalam rundingan damai MILF dan Filipina.

El-Haj Ebrahim Murad, Presiden MILF yang telah di putar belit Harakah Haramkah Daily mengatakan pemimpin Rejim Sultan Sulu  seperti yang tertera dalam Harakah Haramkah Daily . EL-Haj Ebrahim Murad, Presiden MILF merupakan individu yang bertanggungjawab menandatangani perjanjian damai antara MILF dan Kerajaan Filipina. Ketika itu Kerajaan Malaysia yang di wakili YAB DS Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia menjadi orang tengah di dalam rundingan damai terbabit.

Sebagai tanda penghargaan kepada MILF atas perjanjian yang di tandatangani bersama kerajaan Filipina, UMNO telah menjemput wakil MILF, El-Haj Ebrahim Murad bersama Kerajaan Filipina menjadi pemerhati dalam Perhimpunan Agung UMNO 2012 tahun lalu sepertimana gambar yang telah di keluarkan dalam Harakah Haramkah Daily.

Jamalul Kiram III. Individu yang bertanggungjawap keatas pencerobohan Lahad Datu

Untuk pengetahuan semua Jamalul Kiram III merupakan pemimpin bagi Rejim Sultan Sulu yang mendapat bantuan ketenteraan dari Nur Misuari pemimpin MNLF dan bertanggungjawap mengarahkan Rejim Sultan Sulu yang di pimpin adiknya Azzumudie Kiram untuk bertahan di Lahad Datu bagi menuntut Sabah dari Kerajaan Malaysia.

Mctak tau la siapa penulis Harakah Haramkah Daily yang bengap sangat mengatakan Al-Haj Ebrahim Murad merupakan pemimpin Rejim Sultan Sulu.., Nak putar belit pun agak-agak la biar la berfakta sikit.. ni terang-terang kantoi dok fitnah UMNO
McTheory:
Harakah ni patut buat lap tahi kucing saja.. takdak guna langsung!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Manusia ringan mulut nak buat fitnah dan berat mulut nak buat kebaikan.Percakapan lebih pantas daripada perbuatan.......Syurga saja yang nampak.....Neraka tak nampak'''rujuk AlQuran dan Hadis demi nak tahu jawapanya......maafkan saya...

Tanpa Nama berkata...

Ibarat katak dalam tong taik, sang katak tak tau selain taik melainkan taik sahaja. Bagi sang katak taik itulah wangi sewanginya... Hek hek Cian!! jgn salahkan mereka kerana itulah dunia indah mereka. Fitnah itu kan indah... seindah taik.!!