Sabtu, 6 April 2013

TUDIAA!! Dalam Pakatan Haram Penuh Dengan Napotisme dan Kronies!! #TolakPR #PRU13







'Jawatan Umno tidak diwarisi' - Tun Faisal



Khabar angin yang bertiup kencang - Kononnya Mursyidul Am Pas, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat telah menamakan anaknya Nik Abduh Nik Aziz sebagai calon Pakatan di Rantau Panjang. Ahli Parlimen Pas sekarang, Siti Zailah Yussof, Ketua Dewan Muslimah Pas, telah dipindahkan ke Jeli. Zailah menolak pencalonannya di jeli dan ini menimbulkan masalah dalam Pas sekarang. 

Khabarnya - PKR akan mencalonkan Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Nurul Izzah dan Nurul Nuha Anwar.

Khabarnya - DAP akan mencalonkan Lim Kit Siang, anaknya Lim Guan Eng dan isteri, Betty Chew. Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh Deo, Jagdeep Singh

Jika ini semua benar 

Dimanakah perjuangan Pakatan Rakyat kononnya anti kronisme dan nepotisme?

Bukan sahaja Nik Abduh diberi peluang menjadi calon, malah dipilih kawasan yang agak selamat. Sebaliknya Siti Zailah yang telah berkhidmat dihantar ke kawasan “hitam” Pas iaitu Jeli untuk menentang Datuk Seri Mustapha Mohamed. Inikah makna rakyat biasa diutamakan? 

Benarkah sekarang wujud pergolakan dalaman Pas Kelantan kerana Pilihan Nik Aziz untuk Rantau Panjang timbulkan rasa tidak puas hati Ketua Muslimat Pas Siti Zailah Yusof? 
Dengar cerita Siti Zailah enggan bertanding di Jeli kerana tahu beliau tidak akan menang melawan Tok Pa.

Kalau perjuangan mudah seperti nak hapuskan nepotisme pun tak boleh, apakah boleh percaya Pakatan akan menghapuskan kronisme dan mengutamakan meritokrasi dalam semua hal? 

Ini belum babitkan wang ringgit yang besar lagi, baru calon pilihan raya. Apa ahli PKR, PAS dan DAP yang di bawah tu semua begitu pandir sehingga tak layak jadi calon?

2 ulasan:

Anak Watan berkata...

Najib warisi jawatan PM dri bapak dia ka?

Tanpa Nama berkata...

nk tumpng tnya juga..tolong btolkn.. najib... hishamuddin.. dan beberapa pemimpin lg.. ada juga saudara mara yg nemegang jwatan2 penting dlm umno. MC..tolong lh pnjngkn isu ini bt pihak atasan Umno.. jgn melebih2 kn sngt isu ini msa berkempen sb kdang2 parti Umno pun terkena tempias nya..saya pun naik meluat..hang tuduh aku..hang pun sama juga.. elok2 nk pngkah BN...jd terpikir pula.. minta tolong jgn besarkn sngt isu ini..berkempen secara bijak..insyallh rakyat akn sokong BN...seblum kita nk tunding jari pd orng lain...lihat kita dahulu.. ingat..gunakan isu2 yg bernas dan bijak...skrng bukan masa nk buat isu yg at the end orang naik menyampah dgn kita balik..pngundi2 atas pgar nie penting juga..sb BN dh rasa kot dulu..harap pnyokong sndiri lst2..kna tikam blkng.. Saya harap pemimpin pun bca blog ini..jgn bz nk bodek PM sb nk jd calon.. duduk..fikir..aku nie dah buat sebaik mungkin kah..aku dah amanah kah.... klaw rasa x mampu..cukup2 lh..bg orng lain peluang..amanah tu besar tnggungjwab nya.. so ingt.. gunakn isu2 yg hebat dan menarik untuk kmpen nanti..insyaallah UMNO dan BN akn berjaya.. jgn guna isu yg orng nmpk..pi mai pi mai..kita pun ada jugaaa...sama jaaa. hidup UMNO..HIDUP BN. Kedah dan Msia bck to us...


undi yg terbaik..
--- AB ----