Ahad, 12 Mei 2013

HOT INFO! Guan Eng Sudah Rasa Diri Macam 'Dewa Kaum Cina'!! #TolakDAP

Silap pulak.. ini bapak dia.. heh//
Lim Guan Eng seolah-olah mengejek tindakan MCA dan Gerakan menutup bilik gerakan mereka selepas kalah pada PRU ke 13 ni.

Malah dengan yakin, Guan Eng menyatakan, rakyat tidak akan terpengaruh atau terasa kesan penutupan tersebut.

Baginya, MCA dan Gerakan lebih kepada menutup kedai dan bukan sekadar pusat-pusat khidmat mereka.

“Pemimpin-pemimpin DAP dan ahli-ahli perlu berusaha lebih dengan menggantikan BN sama ada MCA atau Gerakan, dalam berkhidmat kepada rakyat di mana MCA atau Gerakan telah meninggalkan rakyat,” ujarnya semasa Persidangan Khas DAP untuk 38 ahli parlimen dan 103 Dun di sini, hari ini.

Katanya, MCA dan Gerakan terlalu memandang rendah harapan rakyat untuk perubahan jika mereka fikir menutup pusat khidmat atau pejabat mereka sebagai membalas dendam kerana kekalahan dalam pilihan raya umum boleh menakut-nakutkan pengundi.

Tegasnya, DAP tidak menutup pejabat atau pusat khidmatnya apabila kalah dalam setiap pilihan raya umum sejak 1966 sehingga 2008 tetapi terus berjuang untuk rakyat.

Bagi Mc, DAP sekarang sudah berada ditahap yang berlagaknya amat tinggi. Kalau kita boleh sukat dengan ketinggian, rasanya mereka dah sampai tahap melambung-lambung. Apa saja yang mereka cakap, kaum cina akan telan dan percaya bulat-bulat.

Itulah masalah utama kita sekarang ni, hanya dengan tindakan ajaib saja yang mampu untuk merubah keadaan.

DAP kata sejak dari dulu dia tak pernah tutup bilik gerakan. Nak tutup macam mana? Sebab bilik gerakan Dap tak pernah buka dan beri khidmat pada rakyat. Kaum cina mungkin tak terasa sekarang ni, sebab Gerakan dan MCA sentiasa menjaga mereka.

Tapi bila MCA dan Gerakan tarik diri dari menjadi wakil kaum cina dalam Kerajaan, akan ada kesannya kelak. Malah Mc pasti, kaum cina akan menyesal kerana mengundi DAP.

DAP tak pernah memberi khidmat sebagai penjaga pada rakyat, DAP hanya penghasut, dari mula mereka ditubuhkan sampaila sekarang. Jadi macam mana mereka nak berkhidmat untuk rakyat?

Penang? Apalah sangat nak dibandingkan Penang tu dengan Malaysia?

McTheory:
Tak sabar nak tengok apa jadi lepas ni..

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pertama sekali Pulau Pinang kena jelaskan bil air yg telah dibekalkan oleh Kedah. Lim Duan Eng tak boleh berdolak dalik lagi. Kalau dia enggan bayar hentikan serta merta bekalan air.
Naikkan kadar bayaran air, supaya Lim Guan Eng tahu siapa bos sekarang.
Cuba juga lihat jika boleh Sultan Kedah sebagai Yang Di Pertuan Agong boleh membatalkan pajakan Pulau Pinang daripada Kedah supaya Cina Komunis di Pulau Pinang ini tahu langit tinggi rendah apabila menumpang di negeri orang

Tanpa Nama berkata...

Pada DAP senang saja, bila ada masalah rakyat yg depa tak dapat selesai nanti..depa tuduh UMNo dgn BN. Itu pun pencacai depa akan telan bulat2.

Seronok jadi pembangkang ni, depa dah racun penyokong depa jadi mcm zombie yg tak dak otak..

hangkedee berkata...

Hanya orang melayu Paspkr yang belum sedar lagi mainan kotor politaik DAPIG.Pas bodoh tahap gaban &moron tidak di berikan jawatan exco di Penang.Apa faedahnya berkawan dengan syaitan musuh Melayu Islam.Bangang betul Barua Dapig ni kalau Dapig suruh makan Taik Babi pun mereka sanggup asalkan boleh jadi barua totok Dapig.PasPis Pussy. PARTI cop sependa.

Tanpa Nama berkata...

Kalau byk duit pergi buat HAJI....UMRAH... sumber duit harus wajib halal + baik

Kpd golongan dpt duit INSTANT..... Cukup cukuplah menebar jala pengaruhi org..... Yg kamu nak hancurtu MELAYU ISLAM....

Duit kamu dpttu dr mana sape bagi....bangsa ape agama ape....

NAK TANYA NI NENEK MOYANG KAMU ORG APA
KAMU ANAK CUCU CICIT ORG APA....

Jgn jadi BAHALOL BIN TOLOL....byk berzikir supaya ingat sape yg hancur MELAYU ISLAM

Tanpa Nama berkata...

banyak blogger di sini rase memang dapat duit instant dari BN Najis la, sebab asyik post benda yg x btul mempengaruhi org,xpe teruskan je,Allah SWT akan nampak siapa penghancur MELAYU ISLAM ,hukuman tunggu kau di neraka

Tanpa Nama berkata...

Anjing kurap dah menyalak dah...

Pa'Shaik berkata...

Refer surah al muntahanah ayat 1-6
http://muslimkaffah.blogspot.com/2007/06/tafsir-surah-al-mumtahanah.html?m=1
3 perkara akan berlaku bila musuh kita dan musuh Allah mendapat kemenangan. 1 memusuhi kita dgn lebih terok lagi.2.Melamparkan tangan dan lidah untuk menyakiti orang mukmin.3.Suka orang mukmin kembali pada kekufuran. ! ! ! Melayu tak sedat diri jgn sampai jadi puak kuwarij dan mu'tazilah...na'uzubilah min zalik !

Hakimi Hashim berkata...

tu namenye berserah tanpa usaha

Tanpa Nama berkata...

https://www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu
SENARAI BARANGAN MELAYU

1.RotiGardenia (SyedMokhtar Bukhary)
2.Bihun JatiBernas (Syed Mokhtar Bukhary)
3.Tesco Malaysia (SIME DARBY)
4.Alif Minyak Masak (SIME DARBY)
5.Tiara Minyak Masak (FELDA)
6.Saji Minyak Masak (FELDA)
7.Saji Susu Manis Pekat (FELDA)
8.Saji Susu Manis Cair (FELDA)
9.Saji Magge Sajimee (FELDA)
10.Saji Mayonis SajiMayo (FELDA)
11.Pelangi Marjerin (FELDA)
12.Pelangi SosCili (FELDA)
13.Pelangi Sos Tomato (FELDA)
14.SunBear Jem Peanut (FELDA)
15.Sardin Agromas
16.Sardin Pertima
17.Kopi Hang Tuah
18.Kopi Che Nah
19.Sufi Bihun
20.Sufi MiKuning
21.Sufi KueyTeow
22.Sufi Garam
23.Sufi Sos Lada Hitam
24.Sufi Sos Cili/Tomato
25.Sufi Kicap Masin/Manis
26.Sufi Tepung Goreng
27.Sufi Minyak Masak
28.Sufi Telur Cap
29.Ubat gigi Najwa
30.Halagel Ubat gigi
31.Halagel Garam
32.Tepung gandum Cap Bidara
33.Tepung gandum Faiza
34.Safina Jus minuman
35.OrangKampung Jus LongJack
36.OrangKampung Jus Kacip Fatimah
37.OrangKampung Jus Chantek
38.OrangKampung Jus 3G Isotonik
39Jalen Kicap Manis
40.Jalen Kicap Lemak
41.Jalen Kicap Masin
42.Jalen Sos Cili
43.Jalen Sos Tomato
44.Jalen Sos Tiram
45.Jalen Cuka
46.Jalen Taucho Salted Soy Bean
47.Jalen Kordial Sirap
48.Jalen Kordial Oren
49.Jalen Kordial Barli
50.Jalen Kordial Sarsi
51.Jalen Kordial Laici
52.Jalen Kordial Anggur
53.Jalen Kordial Mangga
54.Dadih Yess
55.Syampoo D'herbs
56.Mydin
57.MyMart (kedaikeluaran Mydin)
58.Bihun Kampung
60.PETRONAS
61.BHP PETROL

SENARAI BARANGAN CINA dan SEKUTU DAP

1.Tepung Gandum Cap Sauh
2.Sri Murni Minyak Masak
3.Sri Murni Nugget
4.Sri Murni Telur
5.Marina Nugget
6.Marina Tuna
7.Aminah Hassan Sos Cili
8.Aminah Hassan Sos Tomato
9.Aminah Hassan Bihun
10.Roti Massimo
11.PowerRoot Extra
12.PowerRoot Ginseng Tongkat Ali
13.PowerRoot Hani Kurma Madu Dates
14.PowerRoot Ali Café
15.PowerRoot Per’L Kacip Fatimah
16.PowerRoot Oligo Malt
17.PowerRoot 9spot Isotonic
18.PowerRoot Ali Tea
19.PowerRoot Oligo Cereal
20.Malta
21.NutriMalt
22.Teh Cap Masjid
23.Teh Guru Cap Masjid
24.Pau Ahmad
25.Old Town White Coffee
26.Pasaraya EconSave
27.Pasaraya KK mart
28.Pasaraya 99 SpeedMart
29.Pasaraya EconMart
30.Minyak Knife
31.Minyak Buruh
32.Minyak Naturel
33.Minyak Daisy
34.Drinho ALL DRINKS
35.Isomax Isotonic
36.HomeSoy
37.Farm Crows Butter
Data akan dikemaskinikan dari masa ke semasa.