Jumaat, 31 Mei 2013

PANASS!! Nurul Izzah Dakwa Di Dera Sebelum Di Lepaskan!! #TolakPR


 Semalam Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar telah dilarang daripada memasuki Sabah.

Beliau tiba di Kota Kinabalu pada petang Khamis, tetapi ditahan di imigresen.

"Mereka mahu mengusir saya. Saya akan berurusan dengan Pejabat Ketua Menteri Sabah," katanya tergesa-gesa kepada media.

Timbalan Ketua Setiausaha PKR Darell Leiking yang menunggu ahli Parlimen Lembah Pantai itu di lapangan terbang menerusi Twitternya berkata pada ketika itu beliau sedang menunggu senarai hitam untuk melihat jika nama Nurul turut tersenarai dalamnya.

Beliau berkata Nurul Izzah mahu melawat Sabah untuk perayaan Kaamatan.

Nurul menulis di Twitternya "imigresen Sabah mengatur penghantaran pulang saya. Saya tidak dibenarkan untuk berbincang dengan ahli Parlimen, Darrell Leiking, yang menunggu saya di sini."

Beliau juga menulis di Twitternya bahawa terdapat ahli Parlimen lain juga yang tidak akan dibenarkan masuk ke Sabah.

"Terdapat ahli Parlimen lain yang tidak dibenarkan masuk ke Sabah. Apabila nama mereka ditekan, akses dinafikan."

Kemudian Nurul Izzah mendakwa, selama dia ditahan, dia tidak diberi makan. Ishh.. kejam betul Kerajaan Negeri Sabah ni!

Tapi betul ke dia tak diberi makan?

Gambar kat bawah tu, gambar Nurul Izzah dibilik tahanan. Bukan ada KFC ke depan dia tu? Itu bukan makanan ke? Bab makan pun nak menipu ke Izzah? Alahaii.. taktik cari simpati, anak, mak, bapak semua sama!

Kenapa Nurul Izzah dilarang memasuki Sabah?

AUTONOMI Sabah adalah antara retorik kebencian yang sering dimainkan oleh pemimpin PR dalam agenda anti-Federalisme mereka. Namun bila pemimpin Sabah melaksanakan autonomi dalam aspek imigresen, mereka pula yang gagal untuk menghormati keputusan pemimpin Sabah. Autonomi dalam aspek imigrasi dan kemasukan ke dalam negeri Sabah merupakan salah satu perkara di dalam Memorandum 20 Perkara Borneo Utara ketika bersetuju menyertai Malaysia pada tahun 1963.

Perkara 6 dalam Memorandum 20 Perkara adalah mengenai aspek Imigresen, yang menyatakan bahawa - Kawalan ke atas penghijrahan dari luar ke mana-mana tempat di Malaysia seharusnya terletak di bawah kuasa kerajaan Persekutuan tetapi kemasukan ke Borneo Utara sepatutnya juga memerlukan persetujuan Kerajaan Negeri.


Kerajaan Persekutuan tidak seharusnya berkuasa membatalkan kemasukkan sesiapa pun ke dalam Borneo Utara jika ia berkaitan dengan urusan kerajaan negeri kecuali atas sebab-sebab keselamatan sahaja. Borneo Utara seharusnya mempunyai kuasa yang tidak terhad ke atas pergerakan seseorang, kecuali mereka yang bertugas di bawah kerajaan Persekutuan daripada tempat-tempat lain Malaysia di Borneo Utara.

Nampaknya pemimpin PR bercakap hanya macam burung kakak tua ketika berceramah tentang autonomi Sabah dan sewaktu memainkan sentimen anti-Federalism - mereka tak faham pun apa yang mereka kata.
- Tun Faisal

McTheory:
Mereka tak pernah faham pasal apa pun..

19 ulasan:

kluangman berkata...

Itu baru sabah....kita semua akan berdepan dng syurga Dan neraka... ajak papa buat demo !!!

Tanpa Nama berkata...

Padan muka ko izzah..dtg Sabah sbb pesta keamatan lps tuh ko bg ceramah fitnah sana sini...sampah mcm ko nie tk layak jd wakil rakyat..ko dok sibuk kt sabah buat apa?? Pegi la tolong org2 lembah pantai ko tuh..ptuiiii..

Tanpa Nama berkata...

Ratu fitnah designer....

Aweksdk Ariy berkata...

Hahahaaa... cantik make-up!!!
Wt nyemak ja ko nk dtg cni bh....

Aweksdk Ariy berkata...

Hahahaaa... cantik make-up!!!
Wt nyemak ja ko nk dtg cni bh....

mayna@mell berkata...

Duduk je la kat lembah pantai tu.. heran aku cemana la rakyat lembah pantai masih lagi pilih kau.. sebelum ni beria diorang kutuk kau.. memalukan betul.. pasti ke kat tempat kau takde blackout ni?

Tanpa Nama berkata...

KAU NK LULUS LAGI KAU TERANINYA '''TERPASA HISAP PELIR PENSYARAH ''' SO WHAT !!!! WHY NOT U SUCK ALL THE KOTE BPK KAKI LIWAT ANK KAKI HISAP

Ryo W. Uthman berkata...

Jgn harap masuj negeri aq sesuka hati ko..

Tanpa Nama berkata...

Nampak sgt kaki kelentong....dah la muka nampak make up dkt mata...

Tanpa Nama berkata...

Apa nurul izzah buat di lembah pantai??? apa kerja yg dia buat di lembah pantai??? selama 5 thn di bwh pemerintahannya sblmni, ce crita ce crita..

Tanpa Nama berkata...

Pelik + heran + ajaib + musykil cmnalah org blh undi kau

Tanpa Nama berkata...

Tempoh petisyen dah tamat..takkan soal dakwat kekal aje bukti yg dikemukakan... nampak sgt penipu dan penyebar fitnah.. Ya Allah hanya maha mengetahui... turunkan bala pd sesiapa/keluarga yg munafik ini kerana org mcm ni merosakkan negara islam

Tanpa Nama berkata...

Bkn mcm ni rupa orang kena tumbuk atau didera...fitnah lg... malu aje pakai tudung tp akhlak....??

Tanpa Nama berkata...

Dakwat kekal pun bapa kamu yg cadangkan...sebab dia tahu dia boleh putar belitkan kemudian hari... pihak kjaan jgn tunduk pd tuntutan mereka ni....akhirnya kita yg rugi...contoh 1 malaysia tp bangsa lain masih tetap x berpuas hati..dan x akan sampai bila2.

Tanpa Nama berkata...

uih na dya ini...nda malu bha...pigi kau barambus bha...di sini nda perlukan kau...manipu jak...nda bagus la ini urang...gilak...

El Hanan berkata...

setakat nak sambut Perayaan Keaamatan kat sabah, jumpa ahli parlimen yg ada kaitan dgn Isu Lahad Datu, pastu sana sini nak buat ceramah maki hamun ,fitnah, segala...buat apa? sudah sudah la nak buat huru hara...kat semenanjung dah cukup huru hara gara2 anak beranak ne, sekarang nak buat hal plak kat sabah....napa tak pergi sarawak pasne, sambut Hari Gawai plak? maaf, tak de kepentingan kat sarawak kan...silap haribulan kena baling tombak plak...tak ke naya...

Anak Lenggong berkata...

Lorrr...aku ingat dia kena londeh kain ataupun dia disuruh isap icecream cam siasmin tu...

Tanpa Nama berkata...

aik mata lebam tumbuk sendiri ke???

Tanpa Nama berkata...

kalau kena tumbuk biji mata tu dah konfem merah..ini putih bersih..hahaha