Jumaat, 31 Mei 2013

TUDIAA!! Guru Sekolah Berbangsa Cina Maki Murid 'Melayu Bodoh'? #BoikotABC



KISAH gempar yang berlegar 2-3 hari kebelakangan ini berkenaan seorang guru berbangsa Cina yang mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah berjaya menarik minat pengguna media sosial. Pelbagai cerita disampaikan sehinggakan sekolah ini dilihat sebagai salah sebuah sekolah yang durjana.

Bukan salah sekolah kerana punyai guru RASIS seperti Poh Kim Thye yang mana mulutnya memang tak lepas dari menghina "Melayu BABI, Melayu BANGANG, Melayu SIAL, Melayu BODOH" hampir setiap hari semenjak mengajar di sekolah yang mana majoritinya adalah pelajar Melayu. Sikap double standard guru ini juga dipertikaikan oleh si pengadu dengan mengabaikan tanggungjawabnya terhadap pelajar berbangsa Melayu dan India, malah pelajar Cina diberi layanan yang cukup istimewa.

Tapi sampai bila Kementerian Pelajaran nak diamkan perkara ini? Mohon jangan ditukar ke sekolah mana-mana kerana selagi Poh Kim Thye ni berkhidmat dengan Kementerian Pelajaran dan terus dibenarkan mengajar selagi itulah sikap RASIS nya tidak akan hilang. Beri amaran dan buang dengan serta merta. Kita mahukan perpaduan kaum bukannya guru RASIS seperti Poh Kim Thye ni.

Jika dulu ada seorang guru MELAYU yang cuma memarahi dan mendenda seorang pelajar CINA, habis dicanangnya seperti guru tersebut terlampau rasis sedangkan beliau hanyalah menjalankan tanggungjawabnya untuk memberi pengajaran akibat pelajar CINA itu tidak membuat kerja sekolah. Tetapi ini lain pula kesnya. Laporan polis juga telah dibuat. Mohon jangan terus disenyapkan perkara serius ini. Sumber asal SINI.


 Ahli parlimen Gelang Patah rasis, sampai merasuk habis bangsa cina kat sana rasis habis ke? Uihh..makin teruk jadinya keadaan sekarang ni.

Kerajaan kena hantar guru ni ke kelas anti rasis, kemudian hantar mengajar di pendalaman. Baru dia tau langit tinggi ke rendah.

McTheory:
Paling penting, ini perkara serius.. jangan diam saja!

3 ulasan:

shaik adam berkata...

pak shaik x heran .....d universiti pun berlaku .......orang kafir akan lebih dari tu ....sama ada lisan atau tulisan...orang Melayu boleh buat apa.....dah mcm mcm dah depa buat.....!
pi atikal no 4 ni....

http://dogsandchinese.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

dia saje test...nk tgk leh uat ape kt die...kita terlebih jg hati...ps tu mkn hati..

Tanpa Nama berkata...

Fire her, take action against her. I agree.