Sabtu, 25 Mei 2013

TUDIAA!! Pas Kedah Mula Main Kotor Serang BN Kedah Tak Guna Akal!! #HanyaDiKedah


Belum pun 3 minggu Kerajaan Negeri Kedah yang baru ini ditubuhkan. Pas Kedah melalui cybertroopersnya mula menyerang Kerajaan BN Kedah yang baru ini dengan pelbagai cara. Kalau pada minggu pertama mereka menyerang dengan tohmahan BN Kedah merampas Kedah dengan cara menipu. Kini serangan peribadi kepada Menteri Besar Kedah, Dato Paduka Mukhriz Mahathir juga ditelah dibuat.

Mungkin mereka mahu tengelamkan 'aura' Dato Mukhriz di Kedah dengan pelbagai fitnah, namun mereka silap, serangan peribadi yang keterlaluan, akan membuatkan rakyat Kedah menyampah terhadap Pas! Serangan kepada pemimpin tanpa membuat salah, itu adalah keterlaluan, Mc percaya rakyat Kedah bijak untuk berfikir yang mana betul dan yang mana palsu.

Itu serangan peribadi, belum lagi serangan pada 'Aku Janji BN Kedah'. Dalam masa 3 minggu ini, apa yang kerajaan BN Kedah boleh buat? Buka buku hutang Negeri Kedah pun, Dato Mukhriz dah pening kepala. Selama 5 tahun Pas perintah, hutang negeri Kedah sudah bertambah lebih RM2 billion!

Tau banyak mana RM2 billion tu? Mula kira dari sekarang, sampai mati pun kita takkan habis kira sampai RM2 billion tu!

Itu percapaian terbaik Pas Kedah kepada negeri Kedah. Bukan kurangkan hutang, tapi buat tambah banyak-banyak!

Sudahla pendapatan negeri Kedah hanya bergantung kepada BALAK semata, pelaburan hancur, pertanian lingkup, industri lain pun takdak! Jadi Pas meninggalkan negeri Kedah dalam keadaan yang teramat teruk. Selamat BN ambil balik, kalau tak ambil, nescaya Kedah akan jatuh bankrup!!

Sekarang ini apa yang Mc dengar, Dato Mukhriz akan bawa masuk pelabur dari luar. Jangan risau, bukan pelabur 'haram' seperti difitnah oleh Pas tuu.. Dato' Mukhriz akan perkuatkan balik Kulim Hi-Tech, besarkan lagi industri perkilangan di Baling, projek Sulihh juga akan disambung balik, dan pelbagai cara lagi untuk tambah pendapatan negeri Kedah.

Kalau dulu pendapatan negeri Kedah ketika dibawah Pas pendapatan 90% hanya bergantung pada balak. Kini BN akan cuba membuat negeri Kedah menjadi negeri Industri. Kita buat dan kita jual! Bila kilang dah banyak buka, ia akan memberi lebih peluang pada orang Kedah cari kerja di Kedah! Tak payah cari kerja di KL lagi!!

Cuma semua itu memakan masa. Apa yang dijanji dalam buku 'Aku Janji BN Kedah' akan dilaksanakan! Kerana ianya 'Janji yang perlu ditepati' BN Kedah bukan macam Pas Kedah, janji itu ini, akhirnya apa yang mereka janji, haram apa pun tak buat!

Lagi satu, BN Kedah takdak la teko aladin yang boleh digosok untuk tunaikan janji sekelip mata! Macam serangan puak Pas terhadap jalan di Kulim Bandar Baharu. Baru 3 hari jadi Kerajaan, puak Pas sana dok bising tuntut janji. Wei guna akai laa..nak buat jamban pun belum tentu 3 hari boleh siap!

Inilah masalah puak tegar Pas, mereka jarang gunakan akai untuk berfikir. Mereka lebih gunakan hati dari akal, sebab itu mereka boleh cakap dan tulis perkara yang memang tak masuk akal manusia biasa, mungkin makhluk asing faham la kot.

Tapi Mc percaya, bukan semua orang Pas macam tu, ada ramai yang masih waras dan menanti apa Kerajaan Kedah yang baru ini akan buat. Sabaq nooo.. sama-samalah membantu Kerajaan negeri Kedah yang baru. Kita bina sama-sama, buang iris hati dan dengki, Insyallah.. Kedah akan lebih maju jika kita bersatu!

Mc percaya Dato Mukhriz sedang merancang sesuatu yang baik untuk rakyat Kedah. Nasihat dari Ayahandanya yang amat berpengalaman dalam memajukan negara, Mc rasa Kedah akan lebih maju atau setaraf dengan Selangor.

Kita biarkan blogger dan troopers Pas meroyan, sebab itu saja yang dapat depa buat! Boleh baca apa yang depa tulis, tapi kalau nak percaya tu, baik tak payah. Sebab segala tulisan depa tu, hanya persepsi tanpa fakta dan bukti. Biasa laa.. setakat tulis dan cakap, siapa pun boleh, betul tak?


McTheory:
Tolak fitnah, tolak persepsi, sama-sama kita bekerja!!

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Puak PAS ni mana boleh hidup kalau tak menyibuk cari buruk orang. Dari jadi pembangkang sampai jadi kerajaan itulah perangai mereka. Sembang ja pandai. Mereka hidup dengan mencari isu sahaja bukannya dengan khidmat bakti.

Tanpa Nama berkata...

Syabas umno kedah. Satu hal yang sangat perlu diberikan perhatian dalam pembangunan kawasan, JANGAN abaikan peluang dalam ruang industri, perniagaan dan penenmatan kepada kumpulan pribumi. Apalah ertinya pembangunan jika akhirnya pribumi sendiri merintih teranjak ke desa-desa? Telah ada banyak contoh di keliling kita. Maka, perhatikan.

Tanpa Nama berkata...

Jangan ambl mudah ancaman dorang nih mc.Dorang ni fitnah x masuk akal pun smua dorang telan bulat2.Kena bg perhatian n ambl serius hal ni.Percaya la, BN buatlh ap kebaikan pn, nurrk jgak yg dorang nmpk klu dah nma pas, pkr n dap ni.Dorg sanggp ltakkan dosa ketepi reka mcm2 fitnah utk buat rakyt bencikn krajaan.Yg sedihnya smua fitnah tu diterima sbgai fakta sbb hati dah gelap.Tu lah org kata matlamat menghalalkan cara.Palng memalukan utk org Pas terlbat dlm hal mcm ni sbab sorang ni bwa perjuangan islam kononnya.Tapi dorang x sdaq dorg sbnaqnya memburukkn islam.Terimalah azab Allah di neraka nnti.Yg mula2 msuk neraka nnti bkn oegbyg jahil agama, tetapi para alim ulama krn mreka tidk mengamalkn ap yg mereka sampaikn.

Shaik Adam berkata...

dap perntah penang 5tahun lim g eng beli banyak rumah kedak...bezanya depa mengidam mcm mcm ...bila dpt peluang je ..mmg x lps.
anjing kan pandai guna deria bau ....pas ni jadi malas kerana banyak dan panjang angan angan..nekmat dunia x dpt ...hidup hina......lebih senduk dari kuah....semua mufti fan mursyid....penyesat ummah.
kita jgn risau teruskan memperkasakan agama Islam dan jadikan izzah .ajaklah mereka yg sesat dan jauh dari Allah .

http://wechooseislam.wordpress.com

Tanpa Nama berkata...

patut keluarkan kerajaan kedah keluakan notis, sekarang hutang gomen kedah ialah 2 billion, dalam masa 5 tahun umno akan menurunkan sehingga 500juta je.

Aset Air serah kepada kerajaan pusat dan digantikan dengan bentuk pinjaman, ni pun dah kurangkan 300juta kot.

Kuin akan buat kerjasama dengan yayasan albukhary foundation, dan ini dapat membantu kewangan dan pinjaman minta dengan kerajaan pusat, boleh jimat berjuta2 dari bayaran faedah.



Tanpa Nama berkata...

Samalah macam PAS dapat Kedah dulu, UMNO kata PAS perintah tak betul, PAS kata UMNO punya hutang lama berbilion tak bayar...macam cerita budak2lah isu macam ni..UMNO ajak PAS bersatu dlm masa sama dok bantai PAS kaw2. Laki kalu nak rujuk dia pi pujuk baik2 walaupun bini dok mengamuk kat dia. Bukan dia sama pi bantai bini pastu ajak kawin balik..

Tanpa Nama berkata...

aku harap kerajaan negeri kedah berhati2 dalam meluluskan projek perumahan yang mahal2.orang2 melayu tak mampu nak membeli,hanya bangsa cina saja yang membelinya.tengok sekarang di sungai petani ada projek perumahan yang rumahnya bernilai dekat sejuta,kalau tak percaya sila datang ke sungai petani ...semonya itu akan menambah majoriti penduduk cina...tunggulah pilihanraya akan datang.....baru kerajaan BN akan sedar...

Tanpa Nama berkata...

Ko ni nk kena ludah kt muka ke? Yg ko bukak crita umno pas bersatu apahal?

Tanpa Nama berkata...

pas owh pas... udah udah la tu....
toksah berangan tinggi sangat...
hampa cerita ja lebih
habuk tarak...
porahhh... tahniah dato mukriz, teruskan perjuangan , biarkan anjing menyalak bukit..

kluangman berkata...

dulu pun pecacai umno serang kerajaan pas kedah pada awal pemerintahan...sama je le bro.

Lebih penting mana pun anda sokong, kita lihat ia berteraskan kepentingan rakyat atau tidak, jika tidak, sama2 kita tibai.

sokong pas dan umno membabi buta apa hal !!!

Tanpa Nama berkata...

10:56 awat melayu xleh nak bli umh mahai? Tu la melayu...keja xtera mana nak gaji mahai2..pas2 cakap pandai oghang ni/nu xbtoi...depa xcakap bnyk...keja depa lebih...depa ajag org dlm sengap...

muhamad Danial berkata...

Hahaha tepat kena batan hidung nak kena ludah muka kat muka ka?

Tanpa Nama berkata...

Ya.BN kedah akan kaya dgn saman AES.selamat maju jaya.menteri baru naik kereta sport.anak jati naik proton saga je.amik ko.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh

Tanpa Nama berkata...

Mb dato mukhriz teruskn perjuangan... Kami ank2 kedah ttp berada di belakang dato..

Tanpa Nama berkata...

Ayuh umno kedah, kta kmbali pnuhkn poket kroni. hohoho..
* bleh pa siapkn jmban dlm msa 3 hri, insyaAllah. man jadda wajada.. >,<

Tanpa Nama berkata...

askar pas mana ada otak, maki hamun bolela. yg aktif sebenarnya askar cina dap laknat dari penang. stop logging order banyak effect pada kaum cina dan financier kepada parti cina dap laknat. jadi itu yg sekarang ni MB kena asak tu....

Tanpa Nama berkata...

Kalau boleh jgn deal dgn bangsa cina....boleh bawak pelabur luar...tapi bukan org cina

bawak la pulak pelabur dr timur tgh...pak arab tu byk duit...org Islam lagi...apa pun org tuduh mereka Islam...kalau mereka melabur tak mcm org cina bawak puok kerabat.

pls...jgn bagi org cina pegang jawatan tinggi..eks level org Melayu..ramai org Melayu pintar

Tanpa Nama berkata...

Pencacai PAS mmg BODO, dlm ceramah cerita apa depa semua telan bulat2.. Ketui taik pun depa telan asai puak depa yg habaq. Org lain tgk berita TV ada gmbaq, ada fakta tu pun tapis pikiaq dulu.. bodo bngsa PAS ni, roboh Madrasah pun depa kata buleh sbb xdk org sgt sembhyg..lagu tu senang la nk kapiaq nk hapus Islam!

Tanpa Nama berkata...

Poket kroni sapa?? PAS pelingkop kedah tu kroni sapa?? Balaih projek negeri pkt lawan gaduh pesuruhjaya dgn timbalan.. Celaka punya PARTI PAS, mgata umno mcm depa kepala penjahanam.. Bru sepenggal.. So pencacai PAS hngpa duk diam la..bukak mulut bau busuk ja..ptuihh, jnji jilat DAPig

Tanpa Nama berkata...

Der, ckp pa nieyh? mcm brasa trok ja. lkat kt btg hdung sndiri dh ar 2. ckp pon blit mrata. cool down bro, klu dh mrah, ckp pon gelong. x dk isi. hnya mki.
* APA DIA..

Tanpa Nama berkata...

Weyh, tv dh x leh pkai. dh jd media bn. bn dh konker hbis. klu tgk gk, mmg BODO la. kwsan ibu negeri, tmasuk kk d SABAH n kuching d SARAWAK, mng kt sapa der. PR! sbb apa, tknologi dh ada. internet bsepah. information smpai. kt kg2, pdalaman, msih dgn 'kotak bwarna' 2. umngok d julang stinggi-tnginya, pr d jtuhkn srndah-rndahny. x ka mcm bngang g. org wras srious bleh pkiaq..
* hang pon klu x pnah pkiaq, try pkiaq blik. kot la bru tpikiaq..

Tanpa Nama berkata...

habis tu yg boleh pakai apa?! harakah?? lagi haramjadah. fakta semua mengarut. mcm akal letak kat bontot.