Sabtu, 1 Jun 2013

GEMPAR!! 20 Ribu Mahasewel Rempuh Zahid Hamidi!! #Kelakar


Mc risau gila keadaan menteri KDN baru kita ni. Apa la nasib beliau bila ada mahasewel nak rempuh beliau yang baru naik jadi menteri ni.

Sekumpulan mahasiswa semalam berhimpun di Kementerian Dalam Negeri mendesak Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi meletakkan jawatan, ekoran penahanan pemimpin politik dan aktivis yang didakwa mereka bermotifkan politik.

Berkumpul bawah terik matahari di pintu pagar utama di Putrajaya, kira-kira 20 mahasiswa hadir menyatakan bantahan mereka terhadap menteri yang baru dilantik itu. Mereka menyatakan pendirian berhubung penahanan itu bermula terhadap aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan mendakwa walaupun menteri bertukar tangan, kementerian itu didakwa terus bersikap berat sebelah.

Selagi ini berterusan, wakil pro-Mahasiswa Abdul Muqit Muhammad berkata, pasukan polis tidak akan bebas. Tarikan di protes tersebut ialah kehadiran ketua Solidariti Mahasiswa Malaysia, Mohammad Safwan Anang, yang baru dibebaskan dengan ikat jamin hari ini selepas didakwa bawah Akta Hasutan 1948 pada hari Rabu.

Katanya, tangkapan tersebut bermotifkan politik kerana orang tertentu yang didakwa, dan ia mencemarkan profesionalisme Kementerian Dalam Negeri dan polis. "Zahid mesti meletakkan jawatan jika dia tidak dapat menyelesaikan masalah ini," katanya sambil mendakwa Zahid telah menyalahgunakan kuasanya dengan melibatkan polis dalam pendakwaan terpilih itu.- UtaraNews

Video mahasewel melalak, boleh tengok kat bawah ni,


Ramai siot.. dalam ratus ribu budak-budak IPTA dan IPTS, hanya 20 orang saja yang jadi pencacai Anwar berdemo tolak Menteri KDN baru. Relevan la sangat demo ni, kalau nak berdemo pun agak-agak la.. upah la ramai sikit bebudak datang kalau setakat ramai 20 orang ni, budak taska pun lagi ramai tau. he he..

McTheory:
Bantah menteri dengan 20 orang? Tak logik sungguh!

12 ulasan:

kluangman berkata...

Aku tengok muka2 tak cukup pointer je...Jenis melancap.

shaik adam berkata...

Syabas dan Tahniah DSZ telah berjaya melaksanakan tugas .Jelas depa ni failure in their studies...don't bother ...just do it ....whats the worst can happened ...nothing ! majority of raayat have given the mandate,YAB have chosen DSZ to lead KDN and in you we trust.
Selamat Selamat Selamat

Tanpa Nama berkata...

Bajet tak cukup barangkali kot.

Tanpa Nama berkata...

lempang je bdak2 kecik ni....

baru nak kenal dunia dah kurang hajo...

sbb tu nuar jubo suka... sbb bdak2 sng kene tipu...

Tanpa Nama berkata...

Kelakarlah budak2 bawah umur dan tak cukup syarat nih! Buang masa je. Dt' Zahid x payah lah dilayan berok2 meknyeh ni buang karan je.Apa dia tahu tentang demokrasi Malaysia.Setakat berhimpun dan bersorak je! Tu fasal tak lulus peksa.Lepas tu gi manyalak sana-sini. Malangnya budak Melayu kampung ini! Kesian mak bapak masing2 yg harap anak jadi orang.Tapi x jadi.

Jane Duncan berkata...

Konon orang muda perlu diberikan peluang bersuara!!! Kalau setakat bersuara, itik pun boleh bersuara!, kambing pun boleh bersuara!, ayam pun pandai bersuara!. Soalannya adakah setiap kali mereka bersuara itu, suara mereka patut didengari? Anak-anak muda Melayu yang bersuara tanpa critical thinking yang baik, tanpa logical reasoning yang bagus, tanpa pengetahuan dan falsafah perjuangan yang jelas, tanpa pembacaan yang meluas,hanya kerana di Barat anak-anak muda lah golongan radikal, anak-anak mudalah kononnya penyambong budaya komuniti, dsbnya. Tetapi, anak-anak muda inilah juga pengamal teori moden kehidupan yang menyangkal dan memberi persepsi bahawa kehidupan orang yang bukan segenerasi mereka adalah sebagai obsolete, orang muda sebeginilah yang membawa kehancoran tamaddun dan gejala moral decadence dikalangan umat manusia sekarang! Mereka fikir LGBT itu vogue, mereka fikir sex bebas itu moden, mereka fikir, berkongsi agama dan berkompromi prinsip dan nilai agama boleh bertukar-tukar ikut siang dan malam, mereka fikir, jika mereka berfahaman agama pula, radikalisma itulah pegangan tebaik, atau menghukum orang mengikut fatwa sendiri itu okay!!Jadi apa benar suara anak muda semestinya betul??? Anak Melayu terlebih malangnya kerana membiar diri diperalat. Mereka bukan pun pemuda intelek yang hebat tahap berfikir!! ya mereka boleh bersuara, seperti kambing dan lembu bersuara!! mestikah kita kena dengar dan layan!!? Berastagfar dan dalamilah ilmu dahulu supaya kematangan pemikiran akan terbentuk dengan sempurna!

Tanpa Nama berkata...

Budak2 gila glamer, belajar tak berapa nak pandai. Paling2 degree klas dua sastera. Macam bos mereka tu.

Tanpa Nama berkata...

Budak2 gila glamer, belajar tak berapa nak pandai. Paling2 degree klas dua sastera. Macam bos mereka tu.

Tanpa Nama berkata...

Budak2 gila glamer, belajar tak berapa nak pandai. Paling2 degree klas dua sastera. Macam bos mereka tu.

Tanpa Nama berkata...

Budak2 gila glamer, belajar tak berapa nak pandai. Paling2 degree klas dua sastera. Macam bos mereka tu.

Tanpa Nama berkata...

Motif politik..hang semua membabi buta berdemo haram tu bukan bermotif politik utk nuor dan dap cina kui.

Hang yg bodoh kena tanggung..dap menang

Tanpa Nama berkata...

he3.. budak melayu belajar pun tak habis lagi... dah kantoi pasti salahkan kerajaan... lu memang berukkk la...