Jumaat, 14 Jun 2013

PANASS!! Guan Eng Punca Bangunan UMNO Penang Runtuh?


Di bawah adalah gambar pejabat UMNO Penang yang sedikit runtuh akibat ribut kencang petang semalam. Dalam kita sibuk dengan bangunan UMNO yang runtuh tu, Guan Eng pun datang 'enterframe' nak sibuk sekali. Malangnya bahasa Guan Eng ni, lebih kurang apek jual sayur kat pasar!!


"Menara Ibupejabat UMNO Pg yg luntur skrg akibat ribut kencang"
Guan Eng yang dikatakan typo tu, dikutuk teruk oleh pengamal media sosial. Seorang Ketua Menteri boleh guna perkataan sebegitu? pehh memang lawak laa..

Lepas teruk di kutuk, Guan Eng pun mengubah bahasanya.. he he..
"Salah taip yg betul lentur ibupej umno yg sebelum ini tegak-Menara Ibupej UMNO Pg yg luntur skrg akibat ribut kencang"
Kah kah kah.. seorang Ketua Menteri Pulau Pinang, masih gagal menguasai bahasa Melayu, bahasa rasmi negara Malaysia. Orang macam Guan Eng ni layak ka jadi KM Penang?

Lepas ni, penasihat atau pembantu Guan Eng perlu bawa dia pi kelas bahasa Melayu. Suruh Guan Eng belajar bahasa Melayu dulu, sebelum dia sekali lagi memalukan dirinya apabila salah mengunakan perkataan yang sepatutnya, atau dia salah eja. he he he..

Guan Eng punya lawak membuatkan berita bangunan UMNO Penang yang runtuh ni, tengelam dengan lawak jenaka Guan Eng yang buta bahasa Melayu. he he he..

Kat bawah ni gambar-gambar Bangunan UMNO Penang yang sedikit 'luntur'.. ha ha ha..





McTheory:
Mana yang Eksklusif ni, Guan Eng ka, bangunan runtuh? kah kah kah...

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Satu penang dilanda ribut..bangunan Umno yg heboh....tempat lain ada yg mati..tak pulak heboh. Kacau dlm kota penang tak pulak heboh rumah hempap pokok tak pulak heboh..

Satu penang musibah dia ketawa..tu la jenis setan..mb setan..agaknya dia marah tu jambatan penang roboh heboh..tengah buat tentula heboh..org pakatan yg mula heboh ingat tender bawah kerajaan..dah tau bawah kuasa penang senyap..la tu mb tak beri org pakatan komen..hah hah hah

Ni dah lama bebbb..angin ribut kencang..satu penang kena..bukan bangunan Umno aje..hanya alat pencawang di bagian atas mcm parabola besar atas rumah kita.

Jambatan penang takde ribut kencang..mb buat lawak bodoh kena muka sindiri.

Tanpa Nama berkata...

Dia sedih dia ingat DAP memerintah boleh dapat semua,tenguk bangunan UMNO bukan milik DAP.Dia akan seronok kalau tumbang bangunan tu.

Tanpa Nama berkata...

bodoh punye blogger.. dlm kecoh isu tu sdg hangat skang ni, yg ko hebohkan ialah LGE punyer bahasa malaysia.. ap ke bodohnye la.. x de pulak ko nk hebohkan psl isu menara bangunan yg runtuh tu bangunan UMNO..

ahli fikir berkata...

ada juga orang yang tolol, bahlol, bongok, paloi, bangagng, benggap dan tak ada hati perut. binatang binatangpun masih ada lagi hati perut.
Cakap pasal bahasa... tidak ada masalah. Robohnya bangunan atas perbuatan rasuah... itu masalah besaq.

Faris Eyza berkata...

mmg bodob.x de otak.tau nk mngata org.korang tau bhasa asli melayu?korg tau ke bhasa islam?tau bca jawi.tau bca quran?fasih ke.?brteraburrr.malu laa kt rakyt cina.bodoh la korg.dh nma cina.mna fasih melayu.ni yg melayu pn agama x fasih.yg tau sembg kuat.pe daaa.

Faris Eyza berkata...

mmg bodob.x de otak.tau nk mngata org.korang tau bhasa asli melayu?korg tau ke bhasa islam?tau bca jawi.tau bca quran?fasih ke.?brteraburrr.malu laa kt rakyt cina.bodoh la korg.dh nma cina.mna fasih melayu.ni yg melayu pn agama x fasih.yg tau sembg kuat.pe daaa.