Rabu, 5 Jun 2013

PANASS!! Siapa Kata Harakah Tak Pernah Kalah Di Saman?!!



Siapa kata Harakah tak pernah kena saman dan kalah?

Baca tulisan dari Tun Faisal,

Harakah tak habis-habis menipu, bukan sekali dua penipuan Harakah berjaya didedahkan oleh para bloggers. Malah ada juga artikel berita yang dipadam sebaik sahaja penipuan mereka terbongkar.

Dalam sejarah Pemuda UMNO, seingat saya hanya seorang yang berani menyaman Harakah atas laporan berita fitnah yang disiarkan, individu tersebut seorang peguam bernama Tun Ammar (dalam bulatan gambar di atas).

Kalau lupa rujuk laporan Utusan tahun 2011 :


Memperolehi ganti rugi RM50,000 atas artikel fitnah!

Inilah satu-satunya orang yang menang saman Harakah setakat ini, walaupun Harakah kerap kali menipu - tiada orang berani heret ke mahkamah sebagaimana dilakukan oleh Tun Ammar. Hatta menteri kita sekalipun dilihat segan untuk mengheret Harakah ke mahkamah.

Mungkin disebabkan jarang tindakan undang-undang dikenakan ke atas mereka. Harakah dilihat tidak takut untuk menyebarkan berita berbentuk hasutan dan fitnah. Hari ini melalui laman Facebook, Harakah menipu mengatakan gambar pengundi Bangla beratur untuk mengundi ketika PRU13.



Malang buat admin Facebook tersebut kerana Ketua Tempat Mengundi merupakan orang pertama yang meninggalkan komen dengan mendakwa gambar tersebut merupakan penduduk orang asli, bukannya bangla.

Harakah banyak kali kantoi menipu...

Tetapi sayangnya Menteri hatta SPR takut mengambil tindakan undang-undang sebagaimana dilakukan oleh Tun Ammar...

McTheory:
Disebabkan SPR ni lembab, BN terpaksa tanggung segala fitnah!

2 ulasan:

suparjo@blogspot.com berkata...

Bukankah Ummi Hafilda Ali telah menang saman terhadap harakah? Kalau tak silap Harakah kena bayar RM20 ribu.

Tanpa Nama berkata...

Puak PAS ni melalui lidha munafiknya HARAKAH@HAPRAKAH tu mana nk mengaku dan reti malu. Depa mcm perangai YAHUDI la buat pi dosa apa pun muka duk tak malu situ lah depan makhluk Allah dn depan Tuhan.

Depa kalah depa mana lapor.. kalau Utusan kalah, Utusan lapor. Puak pengecut PAS, ataih kepala ja kopiah dlm hati penipu kuat.

Cuba belek HARAKAH, mana dia berita yg boleh pakai? yg boleh pakai berita iklan ubat kuat sj.. yg tu kena betui sbb ostd PAS mcm Hadingok dan Zahar Derus Natang Mekdi laa.. paham2 la depa lagu mana..