Jumaat, 14 Jun 2013

PANASS!! Ustaz Kazim Pun Suka Bermewah-mewah Juga?



Kehebatan seorang penceramah bebas yang pro Pas!!





Tidak susah untuk menilai perilaku dan hati budi seorang Ustaz. Yang mana satu yang boleh jadi ikutan, idola dan contoh tauladan. Tak tahulah mungkin juga Ustaz Azhar Idrus turut memiliki atau membuka Sekolah Pondok atau Sekolah Tahfiz miliknya. Bukan apa, selalu kita melihat Ustaz Kazim Elias amat rajin untuk mencari dana untuk membangunkan Sekolah Tahfiz miliknya, yang beliau bina dan beliau uruskan iaitu Pusat Pendidikan Al-Barakah.

Tidak sempat Ustaz Kazim Elias untuk bermewah-mewah dengan harta dunia yang sementara. Baru-baru ini, Ustaz Kazim Elias telah menambah aset sekolah Al-Barakah dengan pembelian sebuah bas baru untuk kegunaan pelajar-pelajar sekolah berkenaan. Tak mengapalah Ustaz Kazim, pengorbanan anda ini akan mendapat rahmat dari Allah SWT. Biarlah tiada motor dan kereta mewah serta isteri muda jelita.





Sedang Azhar Idrus bermewah-mewah, Ustaz Kazim sibuk menjaga anak kariahnya..sumber gambar dari blog CTS.

McTheory:
Bukan nak bandingkan, cuma nak tunjuk kebenaran..

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yup. sgt suka dgn ustaz kazim berbanding ustaz azhar idrus. mmg da lama perasan yg uai ni tada laa bgus mana pon. kalau org tny pon, suka bg jawapan yg konon nye lawak. padahal jawapan dia tu ta menjawab pon soalan yg ditanya. kemah keming dia pon sy ta pena tgk. berbanding ustaz kazim. adore him.

larsnya politik melayu berkata...

Azhar idrus tuu selalu bg jwpn bofoh bodoh alang...apa kelulusannya..dr mana di bljr..

Tanpa Nama berkata...

Bagus kedua2nya. Ada yg kurang ada yg lebih. Yg lebih kita doakan ia berterusan. Yg kurang kita sokong supaya ia akan menjadi lebih baik. Kalau berubah sebaik atau lebih dari yg mula2 tadi alangkah beruntungnya kita punya guru yg hebat2. Guru2 juga melalui ujian/dugaan seperti kita. Malah jauh lg hebat dari kita org2 awam. Ada yg berjaya ada yg gagal. Bg yg gagal sama2 kita doakan. Musuh yg sebenar adalah nafsu dan syaitan. Kedua2nya cukup benci kita menuju jln Allah. Ustaz2 lg dibenci lalu digodanya si ustaz supaya menyeleweng. Kerana ustaz dpt menyesatkan ramai umat islam jika berjaya di"corrupt" oleh syaitan tadi. Jadi kenapa kita bantu syaitan membunuh ustaz2 kita? Soalannya....kita kata syaitan itu musuh kita, tapi kenapa kita bertindak seperti syaitan juga? Ubah.....yg musuh adalah syaitan, bukan sesama kita

Tanpa Nama berkata...

ustaz kazim lagi mewah. sekali jalan 40 penumpang bayar tambang.

Tanpa Nama berkata...

uia naik keta n moto pinjam. bukan sendiri punya. jgn busuk hati.

ahlee berkata...

OH Statlah kete ke bas ke?apa tunggu lagi

Tanpa Nama berkata...

x pyh lh nk buruk2kan ustaz kazim... sekarang bolehlah ketawa. cuba klau adik kamu yg lepas pmr,tibe2 dijodohkan jd madu ke-4 ustaz azhar. masa tu jgn pulak,,nk mrh2 ustaz azhar ..kalau redha,alhamdulillah,, bgus lah

Tanpa Nama berkata...

ustaz kazim...ustaz cari makan...

Tanpa Nama berkata...

kalau

Tanpa Nama berkata...

agaknya kalau imam mahdi muncul dan mengarahkan najib supaya stop korupsi, ulamak manakah yag akan back up najib kan. bukan menuduh cuma sekadar mengajak semua berfikir...

Tanpa Nama berkata...

Usahlah kutuk mana mana pihak. Ustaz ustaz tu tkde ape ape pun. Mereka buat ikut mmpu mereka. Kita berdoa utk kebaikan tidak tapi kalau mengutuk the best.

Tanpa Nama berkata...

X payah la nak kutuk uai sbb dia pas...x slh kan dia nk mewah pon x kacau duit awk sume pon...

Tanpa Nama berkata...

Btul2

Tanpa Nama berkata...

Eleh kalau pandai sgt gantikn uai..dah org bg soalan yg bodo perlu je jwb dgn btl??

Tanpa Nama berkata...

Biar le dah tu stail dia...kte x leh la nak judge org cam tu..uai ngan ukazim tu baik je...kamu sje je nak brk2 kn diorg 2 ni...

Tanpa Nama berkata...

Style uai berceramah style ajak remaje...tu style dia...stail ustaz kazim stail ajak veteren...tu stail die...sye lyn diorg 2 ni sbb dua sye phm...

Tanpa Nama berkata...

selagi berlandaskan Al Quran dan Sunnah Nabi, dua2 ustaz tu ok. Yang tak ok org yang cuba nak timbulkan isu panas..banding2kan pulak..apa la..

Tanpa Nama berkata...

Setuju!! Dua2 buat kerja dakwah...yg tak mau tunaikan kewajipan dakwah, dok diam...jgn nak tunjuk pandai..tau nk mengutuk saja!

Tanpa Nama berkata...

Ustaz kazim sapa tak kenal dia..org manjoi kenal dia.. fuluss fi dunya... sggup backup pmimpim korup utk kpntingan peribadi. Duk tnya bab hudud pusing sana sini. Tak heranlah knp pengikut dia suma macai umno.. dh rsa diri hebat sgt. Xde lgsung tawaduk bila dtegur...maki dan perleceh org ada laa.. blk besout laaa uke oii. Org manjoi pun sukaa ang berambusss.. nmpk sgt. Admin bodo, uai tu bgaye bkn keta dia la bahalol. Munafik punya admin. Mohon dilanggar lori sebarkn fitnah dan mperlagakn umat islam.

Tanpa Nama berkata...

Cuba bwk istifar byk2..siapa pn dia slgi ceramah brlndskn quran n hadis kita ikt jer,soal dia fahaman mana tu hak diaorg..

shahbudin sulaiman berkata...

Kalau asyik nak cari kesalahan orang sampai bila pun tak selesai. Ambil pendekatan bahawa tiada manusia yang benar-benar sempurna sifatnya.

Wan Sella berkata...

Astaghfirullahalazim, jaga bahasa awak, ada kah ilmu di dada penuh nk mengutuk orang, kalau ustaz tu buat salah ke, riak ke, bermewah ke itu antara dia dgn Allah, saper kita nak mempertikaikannya, dua dua ustaz ada cara yg berbeza utk berdakwah, kita ambik ilmu nya aje, kalau tak suka diam, jgn menambahkah dosa dan memburukkan orang, kalau awak rasa awak ni bagus, jadi lah ustaz. Semoga allah mengampuni dosa awak.

Wan Sella berkata...

Saya setuju, mengata orang terang2 macam ni bukan menunjukkan dia ni bagus, susah2 sangat biar dia aje jadi ustaz

Wan Sella berkata...

👍

Tanpa Nama berkata...

tak perlulah komplain ustaz2 ni. masing2 ada sumbangan yang besar pada agama. sepatutnya kita muhasabah diri kita. berapa banyak sumbangan kita pada agama? berapa ramai yang masuk islam ditangan kita? berapa ramai yang kita pulihkan akidah mereka? berapa ramai yang yang kita ajak kembali mendekatkan diri kepada allah??? berhati2 dalam berbicara bro!

SR Chris berkata...

Rezeki itu meluas & ALLAH akan beri kepada sesiapa DIA hendak beri. Apa yang mereka buat, baik atau tidak, mereka tahu hukum hakam & setiap yang dibuat adalah tanggunggan diri sendiri. Kita jangan pula tambah sesuatu yang kita tidak 100% tahu, takut jadi fitnah kita juga yang susah. Kita doa yang baik-baik sahaja