Khamis, 27 Jun 2013

TUDIAA!! @MahfuzOmar Ajar @MukhrizMahathir Tentang Air Empangan Pedu? #HanyaDiKedah


 Sejak bila Mahfuz Omar 'pandai' bimbang pasal Air di Kedah? Biar betul? Macam tak logik saja cerita ni. he he he.. lawak la pulak rasanya.

Kita baca dulu, apa Mahfuz komen pasal air di Kedah,

Kata Mahfuz, ini adalah satu keadaan yang cukup membimbangkan, walaupun tahap takungan air di Empangan Pedu masih tinggi, tetapi tahap takungan air yang bakal disalurkan ke empangan terlalu rendah, sehubungan itu beliau mengutarakan beberapa persoalan.

1. Kerajaan Kedah semestinya memaklumkan perkara sebenar ini kepada rakyat, bagi membolehkan rakyat dapat membuat persediaan awal menghadapi sebarang kemungkinan mengenai masalah gangguan bekalan air.

2. Kerajaan Kedah jangan menyembunyikan perkara sebenar di sebalik krisis air ini kerana Empangan Pedu adalah empangan air terbesar di Kedah dan air dari sini adalah untuk keperluan minum dan juga pertanian Kedah.

3. Jangan tunggu sehingga tahap menjadi terlalu kritikal barulah kerajaan mahu bertindak.

4. Mewartakan segera kawasan-kawasan tadahan air seperti yang diarahkan oleh Kerajaan Pusat selepas tindakan menghentikan projek Heli-Havesting di Ulu Muda.

Katanya lagi, keadaan ini amat merisaukan para petani yang berkemungkinan besar tidak akan mengerjakan sawah mereka bagi musim kedua 2005 bermula September ini, memandangkan bagi musim pertama enam bulan lalu telah berlaku pindaan jadual tarikh menanam padi.

Bila Mc baca apa Mahfuz kata, barulah Mc tahu betapa prihatinnya Mahfuz dengan bekalan air orang Kedah selama ni. Tapi Mc pelik la, dimana Mahfuz sewaktu orang Baling derita minum air selut akibat pembalakan mengila sewaktu zaman Pas Kedah dulu?

Tak percaya tengok video bawah ni,


Boleh Mahfuz tolong komen bila tengok video kat atas ni?

McTheory:
Cakap tak serupa bikin.. pirahhh..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha..jawab mampos jawab.. hahahahah...

Tanpa Nama berkata...

Rasanya mahfuz ni kena hantar ke selangor dulu, kasi setel isu air kt sana, pastu baru boleh nasihat mukhriz...tunjuk dulu kt negeri pr, tu pun kalau pr sehaluan la kannnn....

Tanpa Nama berkata...

wow, komen mampuz anak omaq tahun 2005 masih relevan hingga kini. Cuma dari Mac 2008 hingga Mei 2013 je komen dia tu tak sah. Ni la kerja cara Isle pak....

kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

air...air kelate mcm mana ya???? air selangor dah ok ke masalahnya?????? kat kl pun???? air penang???? haha...kita wajib putuskan tempat takungan dihulu...jadi kita guna sepenuhnya di kedah utk atasi kemarau dan kerisauan petani dpt diatasi... SETUJU

apa kata dap..kena sekeh kepala si mahfuz ni beri idea kat Umno.