Ahad, 28 Julai 2013

PANASS! Bukti Syiah Makin Parah di Kedah! #KedahAmanMakmur

Kedai makan di Jitra letak gambar pemimpin Syiah

Semakin lama makin menular pulak fahaman syiah dalam masyarakat kita. Di Kedah khususnya sudah banyak laporan dibuat terhadap jabatan agama Islam. Tindakan fatwakan haram syiah di Kedah amat tepat oleh Kerajaan negeri.

Ketegasan Menteri Besar dalam membasmi kegiatan gerakkan Syiah di Kedah membuatkan puak-puak Syiah di kedah mula rasa kepanasan, perkara itu terbukti apabila gerakan Syiah mula berselindung di sebalik Ahlul Sunnah Wal Jamaah.

Walaupun mereka yang menafikan penglibatan dalam aktiviti Syiah, tetapi semua itu boleh dikenal pasti melalui perbuatan atau kenyataan mereka kerana ia akan menjurus kepada fahaman itu.

Mukhriz berkata, “Bukti itu ada, ia tersembunyi. Kita hanya perlu teliti dari aspek kenyataan mereka sebelum ini, sama ada dalam ceramah atau tazkirah yang pastinya ada unsur menyokong fahaman Syiah,”

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pihaknya sudah kenal pasti pemimpin politik terlibat dan akan mengambil tindakan jika ada laporan daripada majlis agama Islam negeri.

Mengulas perkara itu, Mukhriz berkata, setakat ini, kerajaan negeri belum menyediakan laporan berkaitan aktiviti Syiah di negeri ini, dan maklumat berkaitan sedang dikumpul untuk tindakan lanjut.

“Maklumat berkenaan akan dijadikan rujukan dan panduan untuk proses mewartakan fatwa itu, yang akan dibahas dalam sidang Dun 25 Ogos ini. Kita akan wartakan segera fatwa anti Syiah selepas mendapat persetujuan dewan,” katanya.

Bagaimanapun, hanya selepas diwartakan katanya, tindakan boleh diambil terhadap mereka yang terbukti cuba menyebarkan fahaman Syiah.

Mukhriz berkata, fatwa itu tidak akan dikuatkuasakan secara drastik, sebaliknya menggunakan pendekatan berhemah agar pengikutnya kembali ke pangkal jalan.

“Langkah awal ialah mulakan usaha memperbetulkan akidah golongan ini sebelum diambil tindakan perundangan. Ada pihak yang tidak sedar mereka terikut-ikut dengan fahaman itu.

Jadi kita wajar sedarkan mereka dan bawa mereka kembali ke jalan yang benar,” katanya.

Mc berharap agar pemantauan dilakukan berterusan agar kegiatan ini tidak tersebar dengan cepat seperti sebelum ni, jadi langkah yang diambil Menteri Besar Kedah ini amat baik demi menyelamatkan akidah rakyat Kedah hatta Malaysia.


McTheory:
Makin lama makin parah masalah syiah ni..

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kpd org2 Kedah
siapa yg ada sedara Syiah
cepat2 lapor
biar dr awal cegah
benda serius
nanti jadi mcm Syria, Iraq, Iran, Lubnan, Bahrain

Tanpa Nama berkata...

Kenapa dengan Syiah ? Bukan agama islam kah kami ? Kami juga mengucap 2 kalimah shahadah macam anda Sunni.

Peace and no war please ....

Syiatee.

Tanpa Nama berkata...

Syiah dah terpesong..mengkafirkan para sahabat nabi..

Tanpa Nama berkata...

anon 6.59
BTOL!
siap ada gmbr Saidina Ali R.A lg..wtf?!!
hapuskn syiah n wahabi
mcm kaser..patut hapus awl2 lg

ABC!!
BCL!!

aizzat berkata...

mengucap apa sampai 12 ekoq imam..kepala lutu ganti otak ka..gila punya org..tu nk mati gena tu..

Jane Duncan berkata...

Baliklah ke pangkal Jalan! Apa pun Quran itu panduan sebenar, panduan fundamental! Kalau berugama kerana nak cari geng, itu sudah tersasar!

Tanpa Nama berkata...

Keluar lah kamu orang islam dijalan allah 4 bulan tiap2 tahun. Penyelesaian umat

Tanpa Nama berkata...

ni semua keja PUAK PUAK PAS LA NI...ikut je tanpa ILMU...pergi la banyak membaca sebelum mengikut..jangan ikut membabi buta ...melulu...esok esok mati dalam kafir..

nak kenal ajaran ni ok ke tak senang je...kalau bertentangan dgn Al Quran dan Sunnah tu SESAT la tu..apa ke BANGANG sangat...yang ikut ni semua PUAK PUAK PAS BANGANG !

Tanpa Nama berkata...

ni semua keja PUAK PUAK PAS LA NI...ikut je tanpa ILMU...pergi la banyak membaca sebelum mengikut..jangan ikut membabi buta ...melulu...esok esok mati dalam kafir..

nak kenal ajaran ni ok ke tak senang je...kalau bertentangan dgn Al Quran dan Sunnah tu SESAT la tu..apa ke BANGANG sangat...yang ikut ni semua PUAK PUAK PAS BANGANG !

Tanpa Nama berkata...

tak baik memfitnah pas melulu,puak pas pun menolak siah ni.

lollybella berkata...

mmg awak islam.tpy syiah itu terpesong dari segi akidah..contoh jelas yg ada bila kita lihat isu kahwin mutaah.bagi awak kaum lelaki,senangla.pernahkah awak terfikir akan kaum hawa.kahwin mutaah adalah penghinaan kepada kaum wanita..tergamakkah awak berkongsi orang yg awak panggil ibu,mak,dan isteri?manakah awak letak harga diri mereka???mereka juga ada hak mereka sndiri.jadi kita boleh lhat di situ.nabi pn kta bahwa wanita harus dilindungi bukan untuk ditukar2..syiah juga mngajar perkara yg ekstrimis kepada pengkutnya.Allah bencikan perkara2 seperti itu.nabi x prnh hina para shbt nya..siapa kita untuk menghina shbtnya?awak fikirlah yg sbtulnya.Allah paling bnci orang yg bersifat penipu dan berpura2.knpa syiah haruskan bidaah??renungkanlah.ini hnyalah jawapan ringks dripada sya.berbaliklah kepada al quran dan awak akn menemui jwapn yg sbtlnya.

hamba ALLAH berkata...

Cuba JANGAN SALAH kan pada sesapa tak kira la kalau ada bukti, waima PAS. ker BN ke PKR ke....tujuan kita utk selesaikan masaalah SYIAH YG JELAS TERPESONG. Jgn tambah kan masalah tg dah sedia ada. Renungkanlah,....