Rabu, 14 Ogos 2013

PANASS!! Video Khatib di Cium Jemaah Selepas Khutbah!! #KedahAmanMakmur


Video ini diperolehi dari seseorang yang telah memuat naik kedalam salam satu group FB.. Kejadian ini berlaku di salah sebuah Masjid di Pendang.

Kandungan video menunjukkan seorang Khatib sedang membaca Khutbah Jumaat dan di akhir khutbah tersebut, beberapa orang bangun menerpa khatib dan beberapa orang jemaah lagi sedang menunggu Khatib dibelakang mimbar datang mencium khatib tersebut setelah selesai membaca khutbah..


Pendang merupakan pusat Syiah terbesar di Kedah dimana daerah Pendang menjadi tempat untuk merekrut ahli ahli baru untuk menganut ajaran sesat Syiah..

Dengan tersebarnya video ini, mohon pihak bertanggungjawab jalankan siasatan kerana perbuatan ini mencemarkan nama Islam.

Sumber Mc ambil dari Medan Tempur Kedah.

Ajaran Islam ka ni? Kalaulah mereka ini menjadi guru agama kepada anak-anak kita, apa akan jadi pada generasi kita kelak? Bukan semua umat Islam di Malaysia ni bijak pandai agama. Kalau yang baru nak dalami Islam, pasti akan terikut-ikut dengan tindakan yang Mc anggap agak pelik dan tak pernah pulak seumur hidup Mc tengok akan perlakuan ni.

Bayangkan jika orang bukan Islam tengok video ini, tentu mereka akan menganggap perbuatan tersebut dihalalkan dalam Islam. Tu pun ada makhluk dua-tiga ekor kata syiah takdak kat Kedah dan minta bukti. Video ni bukan bukti ka?

McTheory:
Minta penguatkuasa Jabatan Agama buat siasatan..

18 ulasan:

ajai62 berkata...

Assalam Bro

Homo rupanya puak syiah ni... Padan kuat sokong bakal PM...hihihihh

Tanpa Nama berkata...

Syiah adalah serpihan minda hasil penggodaman yahudi terhadap Islam, begitu juga dengan kristian yang awal-awal lagi sudah digodam kitabnya.

Tanpa Nama berkata...

JAUH TERSESAT DEPA NI..BERTAUBATLAH Oii..

A.M Mirazi berkata...

SYIAH BUKAN ISLAM TAPI PENGANUT FAHAMAN, ..SYIAH LAKNATULLAH, MMG JAUH TERSESAT..

Tanpa Nama berkata...

Patut mat gay al-dubur tu tak kesah ada syiah di msia nie..

Arsyad Pendang berkata...

Salam.

Ini adalah amalan sejak sekian lama masyarakat kampung ini berlumba2 utk bersalaman dgn khatib ketika akhir khutbah 2 hari raya.

Ia juga amalan Pondok Chegar semasa zaman Tuan Guru Hj Mohamad Rubat. Harap "clear".

Sy anak jati kg berkenaan dan lebih maklum hal ini. wallahu a'lam.

Harap tukang upload dpt buang video ni krn boleh menimbulkan fitnah yg jelek dgn tajuk yg memalukan serta dikaitkan pula dgn syiah.

pasal cium, depa cium pipi. cuma dari jauh nampk mcm cium mulut. gila apa nk cium mulut!

jgn asal pendang terus cop syiah.

Tanpa Nama berkata...

Kelakor memang kelakor. Kalau khatib yang baca khutbah tu macam Ustazah Abby Abadi atau Ustazah2 yang jambu, gua pun akan bersembahyang Jummat pada setiap minggu di mesjid itu. Gua duduk paling depan sekali betul2 di kepala tangga mimbar. Bukan apa cuma nak dapat pahala dan berakah mencium khatib.

Kalau yang jadi khatib tu Ustaz, tak dapat pahala dan barakah cium khatib pun gua tak ralat, janji dapat pahala sembahyang Jumaat pun okay dah.

Adakah penganut Islam ini sudah ada MACAM2 PUNYA GILA dan MACAM2 PUNYA KARUT MARUT ? Wallahualam....

Tanpa Nama berkata...

saya ni org Pendang, tak pernah pula ada amalan mcm ni.. jangan mengarut boleh dak? Nabi kita pun tak buat macam ni.. ini amalan syiah ajaran Khomeini.. cuba rujuk video khutbah syiah!!

Arsyad Pendang berkata...

lagi satu, bkn khutbah jumaat, tapi khutbah raya aidilfitri baru ni. ni di kampung Dato Othman Abdul (MP Pendang). tak percaya bleh tanya beliau.

Harap selidik dulu sebelum memfitnah.

Arsyad Pendang berkata...

orang pendang di atas. anda tau ka semua benda kat pendang tu?

untuk makluman Ia juga amalan di masjid Pondok Chegar semasa zaman Tuan Guru Hj Mohamad Rubat. Zaman tu pelajar2 dan tuan2 guru pondok Pak Chu Him Gajah Mati pun solat di situ, ingat depa nk diam klu benda ni amalan syiah? Harap "clear".

Sy anak jati kg berkenaan dan lebih maklum hal ini. wallahu a'lam.

jgn paranoid sgt..

Tanpa Nama berkata...

Awat depa brlumba naik atas mimbar nak salam peluk cium khatib? Awat jadi lagu tuh? Depa taksub ngan imam ka?

Arsyad Pendang berkata...

Sila bertanggungjawab dengan men'delete' segera entry fitnah ini wahai tuan blog.

Tanpa Nama berkata...

Amalan meraikan iman dan tiada kaitan dengan syiah. Sebaik khatib selesai membaca khutbah raya maka makmun akan segera bersalam dan peluk khatib. Ianya hanya amalan rai khatib dan bukannya taksub pada iman. Terima kasih kerana buang entry yang dimasukkan.

Arsyad Pendang berkata...

sila delete segera entry ini. semoga ia tidak menjadi beban anda di akhirat nanti..

Tanpa Nama berkata...

Yaka? Awat sampai tak boley tunggu khatib selesai dan turun dari mimbar? Hang tengok makmum yg kat bawah tuh, macam nak panjat mimbar jak gaya.

Arsyad Pendang berkata...

Tanpa Nama berkata...

Yaka? Awat sampai tak boley tunggu khatib selesai dan turun dari mimbar? Hang tengok makmum yg kat bawah tuh, macam nak panjat mimbar jak gaya.

15 Ogos 2013 1:43 PG

***

Itu isu lain. isu sebenarnya adalah hal ni tak dak kaitan dgn syiah sikit habuk pun.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah kalau tak ada kaitan syiah, kalau pun ada harap syiah faham, jagalah Islam, syiah jaga syiah dan sunni jaga sunni, sunni tak pernah pun menghalalkan darah syiah, harap syiah pun begitu, Mekah dan Madinah biar lah begitu, usah diusik dan dihakmilikkan hanya pada mazhab tertentu, Mekah dan Madinah milik semua muslim, tiada 1 pun sahabat Rasulullah yang jatuh kafir dan dah tertulis Saidina Ali bukan lah Khalifah yang pertama, jika percaya pada Allah maka tidak susah untuk menerima ketentuanNYA.

Tanpa Nama berkata...

kalau nak cium pipi tak leh tunggu selesai solat ke...tgk rasa nak muntah...