Isnin, 16 September 2013

HOT! Gambar Ngeri Kemalangan Peserta Konvoi Dari Penang!



Lima penunggang motosikal cedera setelah terlibat dalam satu kemalangan membabitkan kumpulan konvoi dan sebuah pacuan empat roda di Chendor berhampiran Cherating.

Dibawah gambar-gambar kemalangan..







Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang semalam, kumpulan konvoi berkenaan dipercayai dirempuh pacuan empat roda jenis Toyota Hilux yang dikatakan membuat pusingan-U.

Akibat jarak terlalu kumpulan motosikal berkenaan dipercayai terlalu hampir, empat buah motosikal daripada kumpulan konvoi itu dipercayai gagal mengelak kenderaan itu lalu merempuhnya.

Kumpulan Konvoi itu dipercayai daripada Pulau Pinang menuju ke Cherating. Seorang daripada mangsa dirawat sebagai pesakit luar manakala empat lagi dirawat di Zon Separa Kritikal.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tulah padahnya bila menunggang tak ikut peraturan lalu lintas...kadang2 tu rasa megah n riak bcos ini jln ana yg punya....lepa saja yg ada motor besaq....

Tanpa Nama berkata...

Berhentilah buat konvoi. Menyusahkan orang sahaja. Kalau dia orang nak lalu kita kena berhenti dekat satu jam tunggu dia orang lepas. Kita tengok benci lalu dengan megah pakai motosikal besar. Biasanya dia orang ni yg rempit lebih. Lalu ikut tengah jalan. Walaubagaimanapun semoga cepat sembuh yg kemalangan. Berhentilah buat kerja tak ada faedah.

Tanpa Nama berkata...

cubalah komen pakai otak skit.. kemalangan ni x kira sapa pun bleh kena apatah lagi atas jalan raya la ni ramai pemandu yg cuai... kes U-Turn, kluar simpang mengejut, langgar lampu merah serta masuk simpang tanpa beri isyarat adalah punca2 kemalangan yg macam ni. aku bukan nak back up geng konvoi tu tp komen2 2 "mangkuk" kat atas ni mcm jeles ja sbb tringin nak pakai motor kuasa besar tp x mampu.. yg mampu kondem org lain saja.

Tanpa Nama berkata...

Bro 16 September 2013 11:50 PG,

Jangan ingat semua orang pandang Mat motor besar sebagai jeles. Yang memandang dgn perasaan menyampah berbaur kesian pun banyak terutama orang macam aku walau pun memiliki lesen B Full sudah lebih sedekad.

Aku lebih dari mampu stakat nak pakai moto besar yang harga 40~80 ribu tu, tapi aku dikurniakan akal yang waras, so aku upgrade kereta aku kpd Hilux, supaya aku tak payah berjemur di bawah matahari terik atau berhenti bawah jambatan tiap kali hujan atau ribut atau runsing pasal jalan ditenggelami air paras lutut atau keadaan jalanraya yang rosak teruk.

Yang paling penting anak bini aku duduk selesa dalam air cond sambil sembang atau tidur.

JANGAN anggap apabila pakai moto besar, kita jadi VIP atas jalanraya sampai suruh orang lain ketepi jlan sebab korang nak lalu,sebab orang lain pun bayar road tax juga malah lebih dari yang korang bayar.

Insafi dan muhasabahlah diri.

Tanpa Nama berkata...

Cara korang ckp cam xder akal. Itu adalah rezeki masing2. Sape yg dpt pakai yg moto besar, alhamdullilah rezki dia. Xyah lar nak kondem org jer. Kebanyakan yang pakai sbb minat terhadap moto besar. Yg kes kat atas nie slah kereta hilux uh, buat u turn sesuka hati.. n diaorng ada hak juga nak buat konvoi. Bukannya diorang x byr cukai jalan... Pelik lar dgn pemikiran org skunk, makin lama makin karut jer..

Tanpa Nama berkata...

Knp gmbr kt atas tu sibuk nk pukul pemandu hilux tuh?...sepatutnya utamakn kwn2 yg cedera dlu,lepas tuh bru ketuk pemandu yg xberhemah tuh sbg pngajaran...yg kt bwh hilux tuh selamat ker?semoga sumenye cepat sembuh...

Tanpa Nama berkata...

Aku bkn nk sokong pemandu Hilux tu, tp pg td aku juga memandu Hilux di highway PLUS area SP, mmg SIAL penunggang moto besar pg td krn KURANG AJAR dan hampir2 aku bergesel dgn mereka.

Pengajaran buat KONVOI MOTO BESAR:

-mereka laju dan ANGKUH SOMBONG
-mereka tk sabar, jika kita sedang memotong lori atau kenderaan lain, mereka dgn megahnya mencelah dan mempamerkan ZIGZAG konon spt PROTES krn kita xberi laluan. sedangkan kta sdng memotong, mereka dtg dgn tiba2. Ini adalah AKSI KURANG AJAR lazim puak2 MOTO BESAR ini!
- KONVOI adalah menyusahkan dan merbahaya, jalan raya kita bukan spt tahun 80-an lagi, kenderaan sudah berjuta2, kena faham dan hentikan konvoi krn ia bahasa kpd mereka dan orag lain.

-Jika gatal sgt nk konvoi pergi ke THAILAND atau AUSTRALIA, negara yg ada jalan raya panjang dan gurun luas.

Apapun AL_FATIHAH buat mangsa ug meninggal dunia. Semua kita wajib ambl iktibar, masing2 kena hormati undang2 dan pengguna jalan raya lain, hari ini kita SAMSENG esok LUSA kita akan dpt BALASAN pula..

Wallahualam

alphard kelab berkata...

Coment bangang...cee tgok btul2...tu motot besar ke..sktter je tu...yg komen beli hilux bw ank bini...lg bangang...kamu ingat org pkai motot tu x mmpu ke pakai kete...baghal...deme pkai kete mewah la bodoh..yg hilux kamu depa blh beli 3 4 biji tau baghal