Sabtu, 9 November 2013

HOT! Harga Tiket Feri Langkawi Akan di Naikkan?


Mc diberitahu oleh sahabat yang menetap di pulau Langkawi bahawa syarikat yang menguruskan feri ke pulau Langkawi akan membatalkan diskaun khas kepada penduduk tempatan bermula dari 15 November ini.

Malah Mc diberitahu, syarikat berkenaan juga berniat untuk menaikkan harga tiket. Cuma jumlah berapa peratus kenaikkan harga tiket belum diberitahu secara tetap.

Jika syarikat berkenaan naikkan harga tiket feri ke Langkawi, ini bermakna syarikat berkenaan sudah melanggar perjanjian asalnya bersama TPM TS Muhyiddin Yasin yang melarang harga tiket feri ke Langkawi dinaikkan.

Mungkin kenaikkan harga tiket ini hanya untuk meraih keuntungan besar sempena cuti sekolah. Apa pun alasan syarikat berkenaan, bagi Mc ia satu tindakan yang tidak patut. Malah tindakan untuk membatalkan diskaun pada penduduk tempatan juga tidak patut dilakukan.

Mc berharap pihak berkuasa dapat bertindak dahulu sebelum orang ramai bertindak terhadap pengusaha feri Langkawi ni. Usah fikir dia ni orang besar atau orang kecil. Sebab kepentingan rakyat lebih utama dari segala-galanya.

Jangan sampai terhantuk dulu baru nak gelabah!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jenis pemimpin kita slg tk kena di tengkok selagi tu duk buat BODO!!

Feri Ventures Services yg kuasai semua laluan Feri K.Kedah, K.Perlis, Pulau Pinang, Thailand ke Langkawi adalah milik CinaBeng!!

yg aku heran kenapa pemimpin UMNO Kedah langsung xpeduli hal ni.. depa langsung tktau apa.. feri jenis apa pakai.. sepadan dk dgn harga.. bahaya ka selamat ka.. yg pasti taukeh CinaBeng terus buat untung besar.. dgn trip2 feri dicatu supaya penumpang sentiasa penuh.. untung banyak2!!

aku perhatikan tiada siapa bela isu ini sbb rata2 org Kedah ni lembab dan lambat sedaq.. aku sejak tahun 2001 lg dh sedaq bila LADA bungkuih.. CinaBeng amik kesempatan.. aturkan konsortium dan penumpad xdk pilihan melainkan feri dah di susun.

Kita nk ke KL, xboleh naik MAS atau FIRE FLY.. semua AIR ASIA dh sapu trip.. mau tk mau ken anaik jg.. analogi mcm tu laah!

tp kes Langkawi mmg xwujud dah 'MAS/ Firefly' sbb semua dh jd 'Air Asis'