Sabtu, 16 November 2013

#HOT! #MuktamarPas Tahun 2013, Misi Selamatkan Mat Sabu!


Nampaknya nama Mat Sabu dah tak sepopular dulu. Kalau dulu bila Mat Sabu turun berceramah, mau beribu-ribu ahli bawahan Pas turun dengar ceramah beliau. Tetapi kini zaman kegemilangan Mat Sabu dah tamat, the end. Hingga Mat Sabu terpaksa mengunakan kuasa parti untuk kekalkan kuasa Timbalan Presiden Pas.

Buktinya apabila di Kedah Ketua Pas kawasan masing-masing terpaksa mengeluarkan senarai pemimpin pilihan (kita UMNO panggil 'cai') dengan memasukan nama Mat Sabu dalam jawatan Timbalan Presiden. Sedangkan kalau mengikut ahli Pas sendiri, mereka lebih rela untuk mengantikan Mat Sabu dengan orang lain, sesiapa saja asalkan bukan Mat Sabu.

Pernah sewaktu kempen di Sungai Limau, Mat Sabu diminta pandu kereta sendiri ketempat ceramah di Bukit Besar, tanpa dijemput atau diiring sedangkan beliau adalah Timbalan Presiden Pas. Perbuatan tersebut menimbulkan kekecohan dikalangan pemimpin Pas negeri kerana Mat Sabu tidak dilayan dengan baik oleh markas Pas Bukit Besar.

Sejak daripada peristiwa tersebut, Mat Sabu terus tersentap dan jarang lagi turun berceramah sewaktu PRK Sungai Limau tempohari.

Walaupun percalonan Mat Sabu hanya dicabar oleh Nik Amar, Timbalan Menteri Besar Kelantan. Seorang individu yang kurang popularnya, namun lebih ramai ahli Pas berminat untuk memilih Nik Amar berbanding Mat Sabu yang terkenal dengan fahaman songsang komunis dan pro syiah. Mungkin disebabkan itu, ahli Pas sudah kurang berminat dengan Mat Sabu dan mahu melantik orang yang lebih baik menjadi Timbalan Presiden Pas.

Pas terpaksa mengekalkan Mat Sabu disebabkan beliau mempunyai hubungan rapat dengan Guan Eng dan Anwar Ibrahim sendiri, jika nak dibandingkan keakraban kedua-dua pemimpin tersebut dengan pemimpin Pas yang lain. Hadi Awang pun tak mampu nak makan babi dengan Guan Eng jika kita mengambil kira statement Mat Sabu yang rela makan babi dari makan ayam.

Kalau Pas rasa mereka boleh berjaya dan lebih Islam dengan cara Mat Sabu, Mc rasa ahli Pas harus terus beri sokongan terhadap Mat Sabu. Tetapi jika Pas rasa keputusan PRU ke 13 yang lepas menyaksikan Pas kehilangan sokongan melayu Islam, sudah sampai masa untuk Pas buat perubahan yang agak drastik.

Namun pada muktamar Pas pada kali ini, apa yang Mc nampak sebagai misi 'Selamatkan Mat Sabu' kalau tanpa kuasa parti, sudah pasti Mat Sabu ditolak mentah-mentah ketepi!


McTheory:
Kami ok saja kalau Pas angkat lagi Mat Sabu.. lagiiii kami sukaa.. hehe

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul, betul, betul !

Tanpa Nama berkata...

umngok jaga kain rosmah la.sibuk kacau parti org.gi cari telur najib tu mane hilang.

Tanpa Nama berkata...

Kesian telor mat sabu dah hilang..
Macai Pas tolong la cari kan...
Kesian kat mah tu...

Tanpa Nama berkata...

Mereka yang sokong mat sabu bererti mereka menyokong kenyataan Mat Sabu yang sanggup makan babi dengan guan eng. Sabda Nabi yang bermaksud, "Barang siapa yang meredai kekufuran maka dia telah melakukan kekufuran walaupun tidak melakukannya." Samalah macam mereka yang sokong PAS dan mat sabu.