Rabu, 27 November 2013

INFO! Punca 11 Cabang PKR Keluar Parti di Sabah!



Mc sebenarnya menunggu respon dari Anwar atau mana-mana pemimpin tertinggi PKR untuk menjawab punca 11 cabang PKR Sabah keluar parti. Bukan seorang dua, tapi 11. Tentu ada sebab musabah yang menyebabkan semua ini berlaku.

Takkan PKR Sabah secara tiba-tiba saja syok nak keluar parti. Tentu ada alasannya tersendiri.

 

Sinarharian melaporkan:

Pemimpin 11 cabang PKR Sabah mengambil keputusan untuk keluar parti hari ini dan menyokong Barisan Nasional (BN).

Mereka terdiri daripada ketua cabang, timbalan ketua cabang dan ketua penerangan cabang parti itu dari Kudat, Kota Marudu, Kota Belud, Sepanggar, Pensiangan, Beluran, Kinabatangan, Batu Sapi, Silam, Kalabakan dan Semporna.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada sidang media di sini berkata mereka mengambil keputusan itu kerana sudah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap kepimpinan PKR dan memberi kepercayaan kepada kepimpinan BN di peringkat nasional dan negeri. - Sinar.

Nak kata story ni untuk Pilihanraya, rasanya pilihanraya pun lambat lagi. Nak kata tipu, semua keluar tu ketua cabang. Apa kes ni agaknya?

Berita Sinarharian tu juga melaporkan:
Beliau berkata gelombang kedua akan berlaku tidak lama lagi apabila banyak lagi pemimpin PKR Sabah akan keluar parti dan menyokong BN.

"Dengan apa yang sudah berlaku dan akan berlaku bererti bahawa parti PKR di Sabah hampir lumpuh dan sebaliknya parti BN semakin kuat, semakin utuh dan semakin mendapat kepercayaan rakyat Sabah," katannya.

Mereka yang hadir pada sidang media itu ialah Akhmain Sabtu (Ketua Cabang PKR Kudat), Anthony Mandiau (Ketua Cabang Kota Marudu), Juhani Abd Halim (Ketua Cabang Silam), Mohd Jun (Ketua Cabang Kalabakan), Mustapha Tambuyung (Ketua Cabang Kinabatangan), Lokman Ureh (Ketua Cabang Semporna), Timothy Lim (Ketua Cabang Sepanggar), Apandy Sipin (Ketua Cabang Pensiangan) dan Aris Remigius (Ketua Cabang Batu Sapi), Angki Addek (Timbalan Ketua Cabang Kota Marudu) dan Soloh Yuna (Ketua Penerangan Kota Belud). - Ibid. Dalam satu lagi berita Sinarharian melaporkan:

Terlalu banyak campur tangan kepimpinan di peringkat pusat dalam urusan parti di Sabah merupakan antara faktor pemimpin dari 11 cabang PKR keluar parti.

Adun Matunggong Datuk Jelani Hamdan berkata soal autonomi yang dicanangkan pemimpin PKR di peringkat Pusat sebenarnya tidak langsung dipraktikkan, termasuk dalam urusan melantik ketua pembangkang negeri dan Majlis Pimpinan Negeri parti itu.

"Bukan soal pembangunan semata-mata. Tapi kita hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PKR khususnya di peringkat pusat dan negeri. Soal autonomi... beri kuasa kepada Sabah pilih pemimpin tapi authority datang dari seorang individu," katanya. - Sinar.



PKR ada hati nak jaga negara, kononnya nak jaga rakyat, tapi dalaman parti sendiri pun berserabut dan tak terurus. Kalau bagi PKR jaga negara, entah, apa pulak jadi lepas ni.

Cuma yang Mc mushkilnya pasai apa sampai posting ni keluar pun, langsung takdak satu berita pun pasai ni keluar dalam Keadilandaily. Takkan ralit sangat berkonvensyen sampai tara tu punya masalah pun langsung takdak komen dalam media rasmi depa?

McTheory:
Ataupun Anwar dah blank taktau nak mohung apa lagi dah? he he..

Tiada ulasan: