Isnin, 4 November 2013

TERKINI!! Keputusan Tak Rasmi PRK Sungai Limau!!


Keputusan tak rasmi Sungai Limau!

1- PDM Sungai Limau 265 
2- PDM Kabu 10 - 106
3- PDM Simpang tiga 937
4- PDM Dulang kecik 669
5- PDM Dulang Besar 237
6- PDM Sungai Kering 154
7- PDM Sungai Daun 201


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam,
DUN Sungai Limau yg dulunya dikenali sbg DUN SALA seluruh Kedah tau ini lubuk PAS plg ketat dan pekat yg wujud dlm Kedah. Mereka di SALA/SUNGAI LIMAU jika pilih UMNO ibara mcm 'keluar dr Islam' sbb itulah doktrin keluarga dan mereka tkkan ubah secara mudah.

Hnya dgn kuasa Allah SWT shj mampu ubah mereka wpun PAS buat pi lah perkara buruk cmm mana pun.

Apapun semoga ada hikmah besar, syabas dibuatkan oleh jentera UMNO yg konsisten dan bertatertib dlm kempen ini, syabas buat Dr Sohaimi yg berusaha sungguh2, tenang dan sabar.. kalah bermaruah sbg Muslim an Melayu, tdk guna menang dgn cara yg kotor, menipu rakyat dgn fitnah dan hasutan benci.

Kedah tetap di bwh UMNO, lakukanlah jasa utk rakyat, dgn kebaikan akan luntur hati yg keras.. go Mukriz go!

Tanpa Nama berkata...

Ingtlah kisah bagaimana peringkat awal Rasulullah Solallahu Alaihi wasallam mahu berdakwah dan mengubah masyarakat Arab Jahiliyyah.

mereka sgt tebal dgn TAKSUB dan MENOLAK kebaikan, kebenaran Islam. Bg mereka memilih Muhammad bererti mengkhianati nenek moyang mereka yg telah sekian lama menyembah berhala.. itu zaman jahiliyyah..

tp di zaman moden manusia menyembah IDEOLOGI.. IDEOLOGI yg sesat, rosak yg mana jd adat dan taksuban tidak mudah diubah, mereka akan anggap itu mcm 'derhaka' pd asla usul wpun jelas skali palsu dan bertentang dgn Islam..

Jgn hairanlah kisah umat zaman lalu akan kembali berulang pd zaman moden ini dlm bentuk yg berbeza tp ruh yg sama..

Tanpa Nama berkata...

1. Undi Pas merosot tapi undi Umno tidak banyak berubah,ertinya penganut Pashit tidak sekali-kali berubah walau apa pun yg berlaku dan di lakukan oleh Pashit.Kemerosotan undi Pashit hanya faktor Cina yg tidak turun mengundi.Kemarahan bloger pro BN terhadap orang Cina dan pemimpin Umno yg masih ada tolerensi terhadap Cina tidak bertempat,kerana di sini kekalahn BN adalah kerana 'kebodohan dan kedegilan' orang Melayu sendiri.

2.Rasanya calun BN pun tidak begitu menepati citarasa penduduk tempatan,kelihatan agak kekok dan cara senyum dan bersalamnya tidak 'humble'.Dikawasan Pas Umno kena mencari tokoh seperti Dato Azeez Tabung Haji, yg dulunya p.raya 2008 kalah melebihi 5000 undi ,kemudian boleh pula menang dengan melebihi 5000 undi dalam pilihanraya 2013.

3.Paling penting dari keputusan ini ialah Melayu Umno kena sedar,puak yg boleh menjatuhkan BN dan Umno ialah orang Melayu sendiri yg berpenyakit taksub setelah ketagihan candu ugama Pashit dan al Jubori.Orang Cina hanya mengambil 'kesempatan' dan kalau kita sebagai orang Cina pun kita juga akan mengambil kesempatan ini.

4.Melayu Umno juga kena berubah,hentikan sifat hasad dengki sesama Umno dan juga buang perasaan buruksangka kepada Melayu 'insaf'yg keluar dari Pashit dan PKR lalu mendekati Umno.Dalam PRK Sg limau ini rasanya tenaga mereka tidak di gunakan langsung oleh Umno,mungkin juga mereka smua sudah di lupakan kerana BN sudah berkuasa.Tokoh-tokoh 'murtad' dari ugama Pashit seperti Dr.Hassan Ali & geng ,tidak kedengaran suaranya,begitu juga dgn bekas org-org kanan al Jubori.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, kepada pemimpin UMNO..cukup-cukuplah menghulurkan bantuan kepada bangsa cina lagi. RM 2 juta lebih tu kalau digunakan untuk baiki banyak rumah orang melayu yang roboh adalah lebih baik. Mungkin UMNO nak uji adakah benar bangsa cina tetap tidak akan sokong BN dan hari ini ternyata ujikaji itu adalah benar. Memang bangsa cina tidak akan sekali kali memberikan undi kepada UMNO. Berilah berapa juta pun, mereka akan terima tapi untuk undi tidak sekali. Bangkitlah wahai pemimpin UMNO, hijrahlah kepada yang lebih berhak. Melayu itu lebih berhak..ini Tanah Melayu..ada lebih baik nama Malaysia diubah kembali kepada Tanah Melayu..

Tanpa Nama berkata...

Di Sg.Limau tidak ada Felda,Risda,Felcra maka susah le sikit nak cucuk hidung orang melayu nie.Bagi umpan nggap kail jangan sentuh.Habis berpuluh juta duit rakyat.Maka adalah projek-projek kecil ditempat lain yang tertangguh atau batal kerana duit dah tumpah di Sg.Limau.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Menangis anak bangsa melayu
Pemimpin dipilih tidak ambil peduli
Apalagi nak ditatang bangsa cina
Sudah dipujuk namun tetap rasis

Menangis anak bangsa melayu
Sudah hilang kasih pada pemimpin
Hilangnya kerana degilnya pemimpin
Hanya tinggal semangat Melayu sahaja

Menangis anak bangsa melayu
Hanya semangat itu tertegaknya UMNO
Jika pemimpin masih lagi buta
Malaysia bakal hilang Melayunya

Tanpa Nama berkata...

UMNO atau PAS.. jika memperjuangkan agama itulah yg terbaik. Daripada memperjuangkan bangsa tapi lupa dan buta agama.

Tanpa Nama berkata...

Retorik PAS NGOK dr Dulu UMNO je yg xIslamik.. Tp suka atau tak Allah SWT msih izinkn UMNO yg tegakkn Islam sehingga berlmbk2 ostad PAS mndapt ilmu Islam bljar merata tmpt tnpa halangan, dpt biaya, akhirnya mreka bertenggek di mimbar utk tipu dan nafi semua kerja Islam UMNO!

Umno xsempurna lg agama mn boleh tuduh to.ak Islam?? PAS xbuat apa pun bla berkuasa utk tegak Islam yg kunun UMNO xbuat...

SAMPAI BILA TIPU HELAH PAS INI AKN JD MAINAN UNDI DN BODOHKAN ORG MELAYU????

Tanpa Nama berkata...

Mmg pas tu tak samana pun. Tapi apakah umno lebih baik. Sorrylah umno. Bullshit