Ahad, 15 Disember 2013

PANASS!! KDN Perlu Ambil Tindakan Segera Terhadap Penganut Syiah di Malaysia!

Ketua syiah yang pakai lebai putih tuu..




Kenapa KDN masih menunggu untuk mengambil tindakan terhadap penganut syiah yang ekstreme dan dikenal pasti di Malaysia ni. Sepatutnya KDN boleh berbuat sesuatu keatas mereka.


Ini kerana penyebaran dakwah agama sesat di kalangan orang Islam adalah dilarang sama sekali. Malah syiah di Malaysia masih lagi dikategori sebagai Islam yang telah menyongsang.

Sewajarnya KDN dan jabatan agama negeri terbabit mengambil tindakan terhadap sesiapa yang cuba menyebarkan agama sesat terhadap umat Islam di Malaysia.

Juga mengambil tindakan terhadap penganut Syiah yang bukannya fahaman tradisi keluarga mereka.

Secara umumnya penganut ajaran Syiah merahsiakan fahaman mereka dan bukan mudah untuk mendapatkan pengakuan mereka secara sukarela.

Justeru tindakan wajar patut diambil terhadap individu yang mengaku mengamalkan amalan tersebut sebagai langkah pertama, sebelum siasatan secara menyeluruh dan pemantauan dijalankan dari masa ke semasa terhadap individu dan kumpulan yang disyaki mengamalkan ajaran tersebut.

Contohnya di Kedah, si Abdullah dari Pendang mengakui bahawa dia adalah Ketua Syiah. Terang-terang dia membuat pengakuan dan pernah membuat laporan polis terhadap Mufti Kedah kononnya Mufti Kedah memfitnah syiah.

Kenapa KDN masih biarkan si Abdullah ni bebas dan menyebarkan agama Islam yang sesat terhadap rakyat Malaysia? Patutnya dia disiasat dan ditangkap sebelum semuanya menjadi lebih parah.

Tak faham apa yang KDN fikir.. bab bahaya macam ni pun masih nak politik?

McTheory:
Nak tunggu jabatan agama Islam? hmm.. hancuss laa..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku setuju sangat kalau menghukumkan syiah itu kafir tapi cuba masing-masing fikir kalau syiah itu bertaqiyyah kerana mereka nak menyelamatkan kekafiran mereka bagaimana pula pihak2 yang berkuasa contohnya jabatan mufti negeri-negeri,pdrm, jabatan agama islam negeri2,mahkamah syariah serta anggota nya,mahkamah sivil serta anggotanya,YADIM,YAPIM,dan KDN aku lihat macam bertaqiyyah sama dalam membuat membuat sebarang keputusan bagi menghalang penyebaran kekafiran syiah dimalaysia,aku juga hairan fatwa hukum yang mereka nak guna pakai dan adakah mereka memakai taqlid yang disepakati dalam ASWJ atau mengunapakai sumber hukum yang lain.sehingga sekarang golongan ini diberi kuasa dilihat tidak menghasilkan apa-apa kesan yang positif.mungkin tak tahu nak merujuk aku nak bagitahu satu Sabda Nabi SAW :Ikutlah apa yang dilakukan oleh 4 sahabat besar aku selepas ketiadaan aku.Sumber hadis harap boleh tanya mufti.Aku berqias pada hadis ini terhadap apa yang dilakukan oleh Syaidina Abu Bakar Al-Siddiq terhadap golongan yang mengatakan bahawa Zakat telah tidak diwajibkan setelah kewafatan Baginda Rasullah

Tanpa Nama berkata...

apa-apa pun aku bersyukur kehadrat Illahi dan aku berdoa kepadanya semuga kamu pendakwah dan penceramah bebas sentiasa dirahmati dan lindungi Allh SWT dan kurniakan Jiwa yang tenang dan bagi Penguasa yang di beri kuasa jangan lah kamu lalai dan bersikap alpa.