Sabtu, 25 Januari 2014

#HOT! DS Rosmah Buka Rumah Anak Luar Nikah di Selangor? #PRkantoi


Masih ingatkah bagaimana kerajaan BN Melaka dicerca teruk oleh puak PR apabila Ketua Menteri Melaka yang dahulunya Ali Rustam mahu membuka rumah perlindungan wanita yang hamil di luar nikah? Pelbagai kata-kata nista dan jijik puak PR luahkan. Malah mengelarkan Ali Rustam dan kerajaan BN sebagai pengalak remaja hamil sebelum nikah.

Kata-kata nista telah diterjemahkan di blog-blog, FB dan portal pembangkang, pelbagai panggilan dan gelaran mereka buat, semata-mata nak menjatuhkan imej kerajaan BN di mata rakyat Malaysia. Tersebarlah poster-poster jijik yang mengutuk dan mempersenda sekolah tersebut.

Contohnya seperti dibawah,


Tak kurang juga tulisan menghina seperti dibawah ni,

Sindiran..

Komen dari Adun PR
komen dari Adun Selangor..

Mereka memberi komen kononnya sekolah tersebut mengalakan lagi remaja melakukan zina tanpa takut, kerana bila termengandung saja, sudah tentu ada sekolah khas yang akan membela.

Sedangkan kerajaan sudah cuba menjelaskan bahawa sekolah terbabit ditubuhkan untuk membela dan melindungi remaja yang terlanjur dari terus rosak, malah bayi mereka juga dapat diselamatkan daripada dibuang ke tempat yang tidak sepatutnya.

Contoh seperti kejadian dibawah,


Nak ka kejadian buruk sebegitu berlaku lagi?


Berapa ramai remaja yang termengandung mendapat pembelaan disekolah tersebut. Malah berapa ratus bayi selamat dilahirkan di katil-katil hospital, dari dicampak ke longkang atau mangkuk tandas.

Disebabkan keberkesanan Sekolah terbabit, kerajaan Selangor juga turut menubuhkan sebuah sekolah yang mempunyai fungsi yang serupa!

Tak percaya? baca bawah ni..



Kemudian yang ni pula..


Kemudian bawah ni..


Di mana kata-kata nista dan jijik yang pernah blogger, FB dan portal pembangkang hamburkan kepada kerajaan dahulu? Kenapa kali ni mereka tidak bertindak serupa?

Kerajaan Selangor meniru idea sama seperti Sekolah Harapan di Melaka tu. Bermakna, apa yang dilakukan oleh kerajaan adalah benar, walaupun dulunya dibangkang 'separuh mati' oleh puak PR ni.

Tahukah anda idea siapa yang mahu wujudkan sekolah yang membela remaja lahir luar nikah ni?

Idea ini dicetuskan oleh Datin Seri Rosmah Mansor yang mencadangkan kepada kerajaan untuk menubuhkan pusat bersepadu bagi membantu golongan remaja perempuan yang melahirkan bayi tanpa berkahwin.

Pada 1 Oktober 2010, Rosmah dilaporkan akan melawat "Centre of Integrated Family Welfare" di Brussels, Belgium mengiringi Datuk Seri Najib Tun Razak, yang mengetuai delegasi Malaysia ke Sidang Kemuncak Mesyuarat Asia-Eropah (ASEM) Kelapan di Brussels selama dua hari.

Rosmah berkata, "Satu pendekatan saintifik dan sistematik perlu dicontohi dari negara-negara lain bagi menubuhkan pusat seperti ini di Malaysia," katanya.

Bagaimanapun menurut Rosmah, ianya terpulang kepada kerajaan sama ada untuk menubuhkan pusat itu, namun pusat itu amat diperlukan bagi melindungi remaja serta anak mereka supaya disemai dengan benih perpaduan, jati diri, akhlak mulia dan nilai agama tinggi.

"Sekiranya dapat ditubuhkan, kita perlu mengolahkan pendekatan itu mengikut budaya dan pemikiran negara kita," katanya.

Rosmah juga meminta agar keutamaan diberikan dari segi mengasuh, mendidik dan membimbing kanak-kanak sejak kecil supaya mereka menjadi individu yang sempurna apabila dewasa kelak.

Sekarang ni nampaknya puak PR dah jilat balik ludah yang mereka berikan pada kita. Puak PR ni mengutuk DS Rosmah, mencaci beliau, akhirnya tanpa disedari, menyokong idea yang dibuat oleh beliau. Malu laaa..

Kalau ada yang kata Mc tipu, pembaca boleh rujuk kenyataan bangkang oleh Idris Ahmad yang ketika itu menjadi Ketua Penerangan Pas Pusat di Malaysiakini rujuk sini. Kononnya kata Idris, DS Rosmah ni tak cukup Islamnya. Tapi kini, kenapa pulak Selangor terhegeh-hegeh buat benda yang sama?

Mana anjing-anjing PR? Dah taknak menyalak ka? Atau sekarang bersembunyi dibawah katil sebab malu dengan kata-kata mereka dulu?

Puak PR kutuk DS Rosmah sampai lumat! Akhirnya terima pakai idea yang beliau cetuskan!

Allah Maha Berkuasa.. dah kena setepek kat muka puak PR!

P/s: kann dah terkahak muka sendiri.. cakap siang pandang-pandang laa.. hahaha


McTheory:
Anjing mana tau berfikir.. menyalak saja pandai!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rosmah tu gemuk rambut mcm sarang tebuan. tgk muka pun semak mata memandang. mana ada org suka.

Tanpa Nama berkata...

Jangan hina rupa wajah seseorang hanya kerana rasa benci yg tak tentu arah tu, nnt berbalik kediri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Ulasan pertama tuu dah memang betul !
Kenapa pulak DS tuu nak menggalakkan anak2 luar nikah dgn membuka rumah seperti ini ?! Mesti dia lebih suka maksiat2 berlaku kot ?? Nanti lebih ramai penghuni2 rumah seperti ini...sebab digalakkan seperti jahanam style ??!!