Isnin, 20 Januari 2014

HOT! Mukhriz Bimbang BN Tumbang PRU ke 14!

 
Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir bimbang dasar “betul tapi tak popular” dalam menangani masalah khususnya kenaikan kos sara hidup rakyat menyebabkan kerajaan sedia ada tumbang pada pilihan raya umum akan datang.

Mukhriz dilaporkan berkata kerajaan wajib mendengar rintihan pihak yang memberikan kemenangan pada BN dan dikhuatiri mereka kesal kerana "pihak yang disokong seolah-olah tidak prihatin, tidak peduli suara akar umbi".

"Malangnya dalam keadaan sekarang, BN menang tipis tak dapat dua pertiga majoriti seperti sebelum ini. Ada perkara yang boleh dibuat, ada yang tak mampu dibuat selagi kita tidak dapat keyakinan sepenuhnya daripada rakyat.

"Saya bimbang kalau hanya fikirkan dasar yang baik dan betul saja dengan ketepikan terus soal populariti, maka akhirnya dalam PRU (pilihan raya umum) akan datang, walaupun kita buat perkara yang betul tetapi disebabkan persepsi rakyat sudah begitu, kita akan kecundang.

"Ketika itu, tiada apa yang boleh dilakukan kerana nasi dah jadi bubur," katanya dalam wawancaranya yang disiarkan dalam Berita Minggu hari ini.

Anak lelaki bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir itu mengulas sama ada isu kenaikan kos sara hidup akan menjejaskan peluang BN menghadapi pilihan raya umum ke-14 akan datang.

'Populariti sangat penting'

Bulan lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak (bawah) menegaskan pentadbirannya tidak mengambil pendekatan populis sebaliknya sentiasa berusaha memastikan hasil negara berkembang sebelum membuat 'janji-janji manis' kepada rakyat.

Dalam wawancara itu juga, Mukhriz yang juga ADUN Ayer Hitam menyifatkan populariti sangat penting dalam pilihan raya dan menegaskan "tidak boleh menang kalau tidak popular".

"Satu lagi ialah isu siapa mengatakan bahawa yang baik itu tidak popular. Kita kena cari satu penyelesaian sendiri, bukannya berdasarkan nasihat luar atau pihak yang ada kepentingan meragukan kerana kita lebih faham masalah sendiri," katanya.

Mukhriz berkata tiada jaminan orang yang memberi nasihat itu bersikap ikhlas untuk membantu dan menggesa BN perlu kreatif untuk menyelesaikan masalah rakyat "secara popular dan betul".

"Betul dan popular itu bukannya suatu yang eksklusif, ia sebenarnya tidak menidakkan satu sama lain. Tetapi kena kaji mendalam, apakah penyelesaian itu," katanya.


McTheory:
Kenyataan yang benar-benar 'kenyataan' dari seorang yang dipanggil pemimpin!

39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong apa yg Dato Mukhriz ni cakap 100%. Kalu kerajaan masih membisu macam tunggul kayu nantilah akibatnya pada PRU 14 nnt. Lagi satu usahakanlah agar ISA dan EO di kembalikan semula. Pedulikan cakap2 orang, yg penting Malaysia aman makmur seperti dimasa Tun Mahathir jadi PM dulu. Jangan terlalu leka dalam khayalan,puak2 pembangkang akan menghancurkan Malaysia khususnya bangsa melayu dan agama islam sekiranya mereka memerintah. Sekali dah jatuh tak mungkin bangsa melayu akan naik lagi. Melayu dan agama islam akan jadi seperti anjing kurap disisi pembangkang terutamanya apabila PM yang di lantik dari parti puak komunis mata sepet yakni DAP.

Tanpa Nama berkata...

Menarik artikel ini.Dasar yang betul tapi tidak popular dalam kedudukan tidak menjadi majoriti 2/3 kerusi parlimen.Banyak isu yang tertangguh dan tidak selesa berkaitan agama dan hak orang melayu yang memungkinkan banyak kehilangan kerusi parlimen yang sedia ada di Pru 14.Perlu ada dasar yang betul dan popular,berlandaskan majoriti pengundi melayu di Pru 13 kepada BN yang bukan bersifat rasis,malah pendokong kepada perlembagaan negara.

kamulakamula berkata...

next pm in the future...hoping najib will step down soon

kamulakamula berkata...

next pm in the future...hoping najib will step down soon

Tanpa Nama berkata...

Kata2 Dato Seri Mukriz tu 100% sokong!
tp dia pun kena buktikanlah..jgn akap saja.. isu besar di Kedah banyak belum selesai. Isu kampus KUIN Kuala Ketil.. dulu beria sgt Mukhriz mcm dh hero utk pindahkan balik ke Alor Setar.. jual kampus cacat tu pada swasta atau UiTM.. last2 minggu lepas konvo KUIN Mukriz syok sekali dlm dewan tu.. apa cerita Dato Seri?

Isu2 Pulau Langkawi..isu pengangkutan.. isu tanah di Kedah.. isu perumah mahal yg ditinggalkan oleh PASngok..

apa mcm? depan masjid zahir mlm2 couple bermaksiat.. sama je mcm PAS dulu.. apa bezanya??

Tanpa Nama berkata...

Kalau mcm aliran politik BN sehingga PRU14.. Pembaziran rasuah kroni Rakyat susah. ... Conform tumbang. .

Tanpa Nama berkata...

Masalah utama apabila gunapakai khidmat con-sultan yang tiada jiwa masyarakat, hanya syok2 sendiri dengan pelbagai teori management & ekonomi. Nampak sangat pemimpin politik dah malas nak guna otak mereka untuk memikir apa yang terbaik untuk rakyat dan Negara. Pejawatan dalam kerajaan pula banyak kaki jahat yang pro-pembangkang dan jadi pembocor rahsia dan jugak pensabotaj usaha kerajaan. Golongan ini jugak yang pecah amanah dan amal rasuah dan tuduh kerja ini dibuat oleh pemimpin UMNO. Kerajaan yang berpegang kepada teori dan experience dari lain Negara...tidak sama. Kalau di Negara yang maju seperti di barat, suasana politik dan mentality rakyat tidak sama. Tapi mereka jugak utamakan keselesaan dan kebajikan masyarakat. Kalau kos hidup tinggi, tapi gaji dan nilai wang mereka tinggi untuk menimbal balik keselesaan kos kehidupan mereka. Malaysia perlukan formula yang sesuai....Jangan nak cepat, tapi keciciran dan kegagalan. Pemimpin perlu ada vision dan leadership. Bila guna kon-sultan mencerminkan ketidakbijaksanaan (kalau cakap bodoh nanti marah pulak).

Tanpa Nama berkata...

Fuiyo..sape yg bangsat sgt pertikaikan dato mukhriz mengenai kedah..beragak la woi...pru13 bru je brapa bulan..ko nak bersihkan lalang n sampah sarap yg berlonggok pas tggalkan kedah selama berapa tahun..n ko espek dato seri nak bersihkan dlm masa berapa bulan..hampeh punye komen lur

padia berkata...

Haha pembodek mukriz dah mai. Bukak matalah komen dgn ikhlas. Mmg betui org atas tu komen. Yg sebenarnya mukhriz popular saja. Tp dasar2 dia x popular. Dasar apa pun x tau. Pendekatan, tindakan x popular pun. Yg tinggal hya saki baki populariti dia sebelum pru13. Tanyalah pemimpin umno bhgn2 di kedah. Apa yg dia dah buat utk memperbaiki kemenangan bn dlm menghadapi pru14 kedah d kedah? Oh kursus kepimpinan di mentaloon. Kihkih! Popularkah bn kedah di mata rkyat kedah sendiri? Yg popular hy dia. Jalan2 raya negeri masih di takuk lama. Balak duk keluaq. Pusat hiburan kekal mcm tu jugak. Ada yg bertambah. X caya pi area tesco mergong. Isu kuin masih belum memuaskan. Exco2 lembap, gah dlm fb saja. Billboard saja besaq. Harga ikan naik awat exco x arah agensi p pantau. Dulu kerap jumpa rakyat, la ni belum dgq lagi yg gah2 mcm dulu. Nak tanyalah mb ni pemimpin mesra rakyat ke x?

Tanpa Nama berkata...

mukhriz memang tak boleh cuci tahi tu dalam masa beberapa bulan tetapi janganla dok bela lagi puak2 pas yg dok dalam kerajaan. bela dan dok ambik nasihat pulak. kat kuin pun mukhriz tak tahu ka yang puak pas dok perintah? ambil rektor pun masuk ikut pintu belakang. agak-agak boleh menang ka PRU 14? Pas tepuk tangan bila mukhriz setuju pindah balik ke kuala ketil. depa dah atur elok dah sebab kuin ni depa tengah buat pusat kembangkan ajaran pas. orang BN ja dok dungu lagi.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 1.49,
hang jgn jd perosak..klu dh bodoh jangan nk komen kutuk org lain. Aku duduk di bandaraya Alor Setar.. pusat pentadbiran.. aku boleh rasa mcm mana hebat atau tak seorng MB tu..
Dlu2 org ckp Osman Arrof teruk tp zaman dialah Kedah membangun lancar.. tp Zaman Mukriz beliau terlalu muda untuk jd MB. Skrg dia macam hilang arah.. bukan ckp dia tak bagus tp dia terlalu kurang pengalaman.

Isu2 penting spt isu KUIN amat kritikal untuk beliau selesaikan. Semua warga KUIN mengharapkan KUIN kembali seperti asal.

Malangnya Tajul Urus EXCO slow tu sudah jadi talibarut PAS.. terikut2 dengan rentak macai2 PAS yg berpura2 'bersahabat' dengan UMNO.

Banyak org2 kaya PAS telah melabur beli hartanah di Kuala Ketil..jd bg mereka bila kUIN pindah semula..mereka akan rugi..

Isu skrg mengapa Mukriz hilangkan MOMENTUM perpindahan KUIN. Jika dibiar lama akan lebih susah.. Sementara masih baru inilah kita perlu ubah cepat.. budget KUIN Kuala ketil boleh dibawa ke tempat lain yg sgt memerlukan..

Isu pengangkutan Pulau Langkawi yg jd 'barah' kpd penduduk..apa Mukhriz jd dh kena penyakit Najib..penyakit punasehat?? tk faham apa rakyat mahu..

Tanpa Nama berkata...

Ya setuju dengan sedara 8.47..Krjn BN mcm xkenal sikap balaci PAS dlm pentadbiran.. mereka bijak bermuka2..yg pasti mereka takkan tunduk pd Krjn BN..

KUIN dirosakkan oleh PAS dengan jelas.. tp rakyat biasa xfhm.. malang juga EXCO2 Krjn turut ngok jugak. PAS yg tdbir kUIN skrg.. jgn percaya dengan pendaftar KUIn skrg.. Ust Azki tu totok PAS..

Sejak Tun M xjd Presiden UMNO..UMNO jd mcm pondan..dayus.. bukan jantan lagi..benda mudah yg budak2 tadika boleh pikir pun pemimpin atas tk boleh nk selesai..

mcm manalah Najib tk kena hina dengan kangkong..bininya di boo dlm perlawanan badminton..krn SIKAP bacul lemah.. dlm Islam baik kena buat..tegas berprinsip juga wajib..tp apa jd skrg???

Mukriz perlu fokus.. selesai satu persatu dengan berkesan.. skrg dunia maklumat pantas..jgn smpai maklumat lain yg cantas Mukriz dulu..

Tanpa Nama berkata...

Milestone pemulihan KUIN dikira AMAT LEMBAP.. sepatutnya perpindahan KUIN sudah 100% balik ke Alor Setar..
stage skrg ialah kampus cacat kuala ketil tu sudah dikosangkan dan memasuki satge dlm proses penawaran jualan.. mahu tidak mahu jika Mukriz mahu jd MB dan Kedah dibawah BN.. isu KUIN ialah benchmark termudah..

tapi malang.. macai2 PAS lebh cepat bergerak dengan bermuka2.. pd masa yg sama mereka gunakan platform Yang DiPertuan Agong-KDYMM Sultan Kedah sebagai Canselor KUIN utk halang usaha pemulihan ini. Tajul Urus Exco yg jadi DURI dalam Daging.. EXCO2 Krjn Kedah muka2 yg xreti buat kerja.. dh xreti buat kerja bukan nk belajar tp berlagak dengan pangkat kedudukan masing2..

rakyat akan kalih semula..dn hukum BN jika gagal kali ini.. kalih sekali lg jgn haraplah BN dapat semula.. krn PAS bukan akan belajar kesilapan letak MB yg separa totok.. mereka akan pastikan Kedah sperti Selangor..

Cepatlah bertindak.. jgn menyesal kemudian hari..!!

padia berkata...

Haha lagi 1 la, pegawai2 kanan mb, dr setpol smpai ke pegawai3 khas semuanya x proaktif. Semua tggu arahan big boss. Lembap dlm berfikir & bertindak utk memberi pandangan, buah fikiran. Lembap dlm menyampaikan maklumat2 yg penting. Cth terbaik ialah isu plat kereta.
Dalam hal ehwal umno pulak, hcm jd suk umno kedah. Apa fokus dia? Dah sampai ke tgn mb selaku pengerusi ka belom? Betui ka depa x suka bekas calon par sp duk sekali merencana strategi utk umno?
Kalau betui nampak sgt belum apa2 dah berpolitik sakan. 6 bulan sepatutnya mb dah buat bbrapa perubahan di glc, dasar2 yg lebih cergas. Bukankah mb tu "org muda"? Semua pegawai2 beliau jugak org2 muda. Mestilah pantas, cergas, berani segala bagai hihihi

padia berkata...

Salah sorang yg aku dengaq jd org penting dlm umno ialah FB. Maaf noh kalau silap org. Mampukah org ni berentapan dlm menyusun & melaksana strategi umno sbg tunjang bn dlm pru14? Sblm ni jerlun mmg kwsn bn. Cuma 2008 saja disebabkan faktor isu calon, 1 kwsn terlepas ke tgn pas. Jgn ukuq prestasi dia d situ saja. Lagi 1 la..mb toksah la membariskan jentera "membalas budi". Pasai media baru serahlah pada pihak yg x perlu dibela kikih!

McTheory berkata...

Tudiaa laa.. topik asal bincang apa DS Mukhriz kata saja. ni dah melalut sampai ke UMNO Kedah buat apa?

Sabaq sat noo.. DS Mukhriz baru naik. bagi dia masa sat untuk dia merencana plan untuk Kedah.

Mahpus Bean berkata...

Pas Kedah dulu pun kira dok tebang balak saja. mana reti buat benda lain.

Pemerhati UMNO. berkata...

Mukhriz tak perlu bongkak diri sebab dia pun kena perhatikan orang di sekelilingnya yang sedikit sebanyak banyak merosakkannya. Lagi pun semenjak menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, apa yang telah dilakukan Mukhriz terhadap UMNO?

Habuk pun tak ada ..!!!!!!!

Mukhriz perlu ingat bahawa tanpa UMNO/BN dia pun tak boleh menjadi MB.

Siapa kata Mukhriz yang berjaya membawa kemenangan UMNO/BN di Kedah pada PRU13 yang lalu ?

Sebelum PRU 13 Mukhriz yang merupakan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO telah dipertanggungjawabkan mendekatkan UMNO/BN pada golongan pengundi muda. Ahmad Bashah yang merupakan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah memegang tanggungjawab mengekalkan atau menambah baik pada golongan pengundi lama kepada UMNO/BN.

Pada PRU13 lalu apa yang di lihat peratusan undian saluran muda amat jauh memihak kepada PR. Terbukti Mukhriz telah menjalankan tanggungjawab yang di amanahkan untuk membuat penambahan pengundi golongan muda.

Mukhriz asyik2 sibuk dengan jawatan Timb Menteri MiTi kerika itu dan gerakan mendekatkan UMNO/BN kepada golongan muda telah gagal dilaksanakan.

Kalau boleh tu banyak lagi kelemahan Mukhriz yang boleh aku dedahkan.

So aku punya saranan kepada Mukhriz. TAK PERLU MELIHAT KELEMAHAN ORANG LAIN SEBALIKNYA KELEMAHAN SENDIRI DISIMPAN.

Jaga la UMNO Kedah bagi elok-elok dan berjaya, barulah Mukhriz layak hendak kondem pemimpin UMNO yang lain. Diri sendiri pun masih gagal sebagai pemimpin UMNO NO 1 di Kedah. Ada hati nak kondem orang lain.

Pirahhhhhhh...!!!!

padia berkata...

Tudiaa laa.. topik asal bincang apa DS Mukhriz kata saja. ni dah melalut sampai ke UMNO Kedah buat apa?

Sabaq sat noo.. DS Mukhriz baru naik. bagi dia masa sat untuk dia merencana plan untuk Kedah.
---->>> 6 bulan tu sat saja ka? apa yg mb kata tu mencerminkan gaya pemikiran dia. Mengulas tentang gaya kepimpinan pusat boleh tapi dlm masa yg sama apa corak kepimpinan dia di kedah? 6 bulan tu lama. Tak payah defend la empunya blog.

padia berkata...

Pas dulu tebang balak saja? La ni? Ada tak balak ditebang? kikikih

padia berkata...

Jika mb bertindak membuang yg dikatakan org2,penyokong tegar pas dlm pentadbiran, glc adakah dia akan dikatakan bijak? kikikih

padia berkata...

McTheory
BN yakin boleh menang di kedah sblm pru13. Sepatutnya perencanaan slps bn menang (kalau betui yakin boleh kembali memenangi bn dulu) sudah disiapkan awai2 lagi. Bkn baru nak buat bila dah menang. Patut2 dah menang, gerakkan perancangan, bukan baru nak rancang. kikikih!

Tanpa Nama berkata...

PAS tolak sebelah lah..depa puak setan.. tegur pun tk guna sbb depa angkuh sombong mcm setan.

Kita sibuk nk komen UMNO Kedah sbb UMNO Kedah satunya2 yg berjaya kembalikan moral BN keseluruhannya..

MB Kedah dari awai aku duk kata dia masih kurang pengalaman. Dr awai aku kata Ahmad Bashah wpun tk popular tp dia lebih kenal politik di Kedah. Kurang2 bg la Mukriz belajaq dulu selok belok perangai org Kedah.. ni tgkla EXCO yg dilantik..tmbah2 EXCO pmpuan Serdang tu.. bab bergaya amik gambaq mengalah artis..tp kerja?

Bidang Sains apa yg dia bantu untuk Kedah?

La bukan zaman Osman Arrof dlu..zaman org tgk Drama Opah TV1.. la zaman rakyat DAHAGA maklumat.. ni dh 6 bulan hang nk suruh sabaq apa Mc?

Hang pun kaki kipaih jugak ka? BN dh perintah negara 56 tahun..jd pemimpin2 BN tk sepatutnya start from zero.. tmbah pula ayahnda Mukhriz bkn sebarang org.. seluruh dunia kaji pemikirannya..tkkan anak dia tk mau kaji kot?

3 bulan pertama rakyat Kedah semangat nk tgk perancangan MB Mukriz.. tp 6 bulan rakyat nk tengok TINDAKAN.. maksud rakyat tu ialah yg bukan dr kalangan PASngok dan PR..

Dh banyak kali isu KUIN di bisingkan..tp apa punya susah sgt nk settle?Dlu PAS buat bodoh ja bina kampus mengarut... takkan nk patah balik pun susah?

GLC2 Kedah yg jd parasit PAS bertenggek tu..bila nk clear? kalau xboleh clear byk..clear la yg penting2 dlu.. 6 bulan bg seorng bekas Timbalan menteri Pusat takkan dikira 'BARU' kot??


Kalau duk main budaya kipaih lagu ni..alamatnya jd mcm kes Najib la.. Najib yg korek lubang utk benamkan politiknya..

dh tau lembik takdak taring pi GATAI hapus ISA..lepas tu duk menjerit2 dlm TV dgn agenda2 transforBASI.. meluat.. kita pun kesian dia kena hina kutuk..tp dia sendiri yg buat mcm tu..

Tun M dlu mana ada proksi utk perintah negara.. dia pakai otak dia.. dia BERFIKIR dan BERTINDAK.. ini Mukriz pun jangkit perangai Najib.. Najib pulak buat dasar yg bg rosak karier politiknya..

Kalau tk berucap tkpandai buat kerja bglah pandai.. ini PEMANDU yg berkuasa lebih dr PM.. bini pulak jd bahan kutukan..duk tayang tk sudah2..

dh tau rakyat suka kutuk Rosmah..kurangkanlah pengilabatannya, tonjolkan sbg isteri PM sudahlah..ini tonjol mcm menteri.. lemaih tgk org kutuk tp nk Najib syok kena kutuk..

najib jd laibiti pd UMNO skrg ni.. dh la tk tegas.. ucapan pun xcerdik.. org Melayu la suka persepsi.. so mau tkmau persepsi kena bg kemaih la..

aduhh..pening2.. setan2 PAS duk ngaga mulut dh nk terkam ja silap MB Kedah/UMNO.. cepatlah.. duk lena apa!!!

DATO SERI...

McTheory berkata...

Janganlah marah.. kita fikir positif. yang komen tanpa nama tu, apa kata bagi nama. Senang sikit Mc nak rujuk. Komen berdentum dentang. Tapi identiti pun tak kenai. Mana aci..

Tanpa Nama berkata...

Mc aku nk tanya hang.. awat Mukhriz ni photostat gaya Najib jugak ka? pakai PUNASEHAT??

Kalau Mukhriz tu xpakai PUNASEHAT.. klu mai dr benak otak dia.. benda tu dia akan paham dan cepat bertindak..

tgk mcm Ayahnda Tun..klu dia plan nk bina KLCC dia xckp saja..dia buat sampai jadi.. dn proses tu tk senyap putuih mcm ni

Hangpa lupa gaya Tun mcm mana.. dia sibuk sbg PM dipusat tp Tun ada jadual rutin dia turun ke negeri2 pusing setiap beberapa kali dlm setahun.. Kedah ni dia akan turun mai bayk kali utk check org2 UMNO..Perhubungan buat kerja dak.. mcm juruaudit.. Tun mana ckp banyak potpet2..tp kerja tegas dan jalan..

hangpa lupa tgk macm mana Menara Alor Setar boleh ada di Kedah.. mcm mana Tun buat Menara KL dia tk lupa di tempat lahirnya ada benda yg hampir sama.. 40 juta tu kos..to bila dia kata nk buat dia buat...

ni pemimpin UMNO la.. tktau role model mana yg depa pakai.. anak Tun sndiri pun konon nk lari dr banyangan bapaknya smpai la duk terhoyong hayang tktau nk ke mana..

dlu kata nk jadikan Bandaraya Alor Setar Bandaraya Ilmu- masa pelancaran UTC tu aku punyalah syok dgr..sbb bestnya kalau jdikan Bandaraya Ilmu..maksiat pun xbyk.. org Melayu boleh bangunkan ekonomi dgn mudah sbb aspek perniagaan berkaitan ilmu ni tk teruk mcm bina shopping mall.

Mukriz janji nk kembalikan KUIN ke Alor Setar..nk tubuhkan universiti penyelidikan RnD di Alor Setar..aku igt sah2 ucapan dia..

jdnya aku agak dlm masa 6 bulan ni KUIN dh mula bergerak betui..

tp apa jadi la? Konvo 2 minggu lepas Mukriz sengeh2 dlm dewan kampus tk siap tu.. apa ni??

kalau Tun kan..dia takkn buat kerj abodoh mcm tu.. mcm jilat ludah.. Tun dia takkan buat benda yg menjatuhkan kputusan yg dia buat..

Bila buat mcm tu..macai2 PAS akan rancak lg la main kayu lapan.. termasuklah gunakan saluran Sultan.. jd inilah sepak terajang politik.. exam ujian awal ni pun MB dh slow atau mgkin flip flop.. mudahlah musuh2 nk sabotaj lagi masa depan..

Tanpa Nama berkata...

Buh nama pun hang kenai ka
sapa2 pun buleh buh nama..bkn ada authentication..
yg penting tu isi komen..
janji yg tulih tu bkn nk maki hamun tp nk tgk Kedah naik balik di bawh BN..
belajaq lah dr kesilapan lalu..
masa takkan tunggu kita..

padia berkata...

Lebih baik mb bersuara pasal ni ke peringkat federal. Rasanya lagi dekat dgn hati masyarakat isu2 mcm ni. Mmg dia xdaq kuasa tp suara sbg pemimpin umno.http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/utara/nak-beli-ikan-pun-tak-lepas-1.242720

Tanpa Nama berkata...

la ni kami warga kuin mintak mukhriz tunaikan janji dia dulu nak jual kampus kuin kola ketil dan kuin akan tetap berada di mergong....la ni mana janji hg woi? dulu kami ingatkan hg nak perjuangkan suara kami bila setiap kali perhimpunan bersih hg turun sampai kat kola kedah nunnn....tp bila hg dah menang hg lupa janji hg...hg jgn lupa psai isu kuin la pas kalah kat kedah....hg mau ka kami kalih balik....ni peringatan kat hg....hg teruskan perpindahan kuin kat kola ketil hg siap sedia la nak kalah pru nanti.....

Tanpa Nama berkata...

dulu pemangku rektor dato barni bt elok dah....pasai pa tak mau teruskan legasi dia? nak harapkan timbalan rektor dato aziz? hahahahha depan kita sembang lain depan org lain sembang lain...pppuuiiihhhh!!!!! yg dia kira makan sedap....kalu tak sedap mampuih kena komen.....cerita pasai rektor ucop santorian lg macam taik....cakap punya manis sebijik mcm jamil laknat dulu....rupa-rupanya bila selidik betoi2 ternyata dia berpihak kepada pas!!!!!! dulu nak bt pemilihan rektor bukan main tapis kaw2 last2 dapat mcm ni? lg lahanat dr jamil....apa ni? ingatkan sokong bn kuin akan jd stabil tp lg teruk!!! perasan atau tak baru2 ni spa kedah ada kuar jawatan kosong pakat dok mintak habis staf2 kuin ni sbb tak mau nak pindah lubang kubur kuin kuala ketil.....hampir 90% staff kuin apply spa kedah....tak percaya tanya staf Pusat Sumber Manusia KUIN....sah2 dan ternyata staf kuin memboikot kuin kuala ketil.... yg bestnya ada jgk macai pas yg tak mau pi kola ketil....hehe sayangi kedah sejahtera nikmat tak semua,syg azizan pi la sana sbb tu legasi dia.....bertindaklah sebelum terlambat wahai mukhriz dahi luas tp akai tak tau la luas mana hehe....

Tanpa Nama berkata...

Dato Barni mmg org yg telus. Semasa di PTG Kedah dlu pun kenai dia dh.. tp kenapa dia tidka diteruskan memimpin KUIN?
Kenapa Sheikh Syed Aqil reaktor lama KUIN juga dihentikan? kenapa dunia skrg semakin pelik..org yg betul2 baik xdiangkat.. yg naik ialah wajah2 iblis..

Allahu Akbar..

x-bersih berkata...

Betui 1:23pm. Dulu mudah saja berurusan. Nk demo ka nak buat grkn apa2 ka mudah saja depa bantu. Pembantu khas pun cepat saja angkat col. La ni sori naik lori lar. Ayat baik punya "larat nk layan depa saja". Tau lar dah jdi ketua kpd ketuan.

SkuadKenariFans berkata...

Dato Seri oiii..
ISU besar KUIN pun tk settel.. lepas tu terhegeh2 pi kacau logo bola Kedah.. Kenari.. tk ke bodoh dan cari pasal namanya..
klu dh baru memerintah bina lah track record yg bg rakyat tabik dlu..

ini dak..yg dikendong dh bertabur...yg dijinjing berciciran..

Dato Seri sengaja menambah musuh.. bola tu hal sampingan ja.tp kenapa duk pi perosah lebih2..xdk duit buat cara tkdk duit.. pi settle dlu hal2 yg makan duit mcm KUIN dn GLC2 pelingkup tu..

Syg sekali logo skuad kenari BIAR JASA JADI KENANGAN diganti dgn logo binatang.. nk paka semayang pun xelok..apa laa punasehat perosak!

Pemerhati UMNO. berkata...

Maaf la sebagai seorang yang berjawatan dalam UMNO diperingkat akar umbi, aku melihat Mukhriz masih gagal dari segi menjadi MB dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO.

Sebagai MB, Mukhriz gagal menggerakkan orang disekelilingnya untuk membantunya melaksanakan tanggungjawab sebagai pentadbir negeri. Para exco, para pegawai MB dilihat seolah-olah makan gaji buta.

Aku tidak menafikan bahawa semenjak menjadi MB ada juga kejayaan yang dibawa Mukhriz ke negeri Kedah. Tapi kejayaan tersebut tidak dapat dilihat oleh rakyat Kedah kerana tiada pendedahan maklumat yang betul2 efektif kepada rakyat. Akibat kekurang pendedahan kejayaan yang dilakukan Mukhriz, rata-rata rakyat melihat pentadbiran Mukhriz terlalu lemah.

Medium hebahan yang mampu digunakan Mukhriz serta kepimpinan sekelilingnya langsung tidak dimanfaatkan kepimpinan Mukhriz.

Aku melihat Team Media Kedah yang sebelum ini menjadi sumber maklumat kepada aku serta kawan-kawan aku di Kedah juga turut mengikut rentak kepimpinan Mukhriz (terlalu lemah). Team Media Kedah sudah hilang taringnya dan tidak lagi sehebat ketika sebelum PRU13 yang boleh dianggap satu team yang banyak berjaya membongkarkan salah laku pentadbiran kerajaan PR.

Mungkin bagi Team Media Kedah serta kepimpinan Mukhriz sudah rasa BERBANGGA kot dengan kejayaan yang dicapai pada PRU13 tanpa melihat PRU14 yang mendatang ?

Sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Mukhriz ternyata tidak pandai menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin NO1 UMNO di Negeri Kedah. Sehingga ke hari ini masih tidak nampak apa yang mampu dilakukan Mukhriz sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri semenjak dilantik. Struktur dalam UMNO negeri juga gagal dibentuk sepenuhnya. Pentadbiran UMNO Kedah masih lagi celaru.

Sekiranya disebelah pihak lawan dari segi gerak kerja jentera, ternyata UMNO jauh ketinggalan. "Jentera PAS sudah bergerak,jentera UMNO masih lagi tidur diulit mimpi kemenangan".

Tanpa Nama berkata...

sejak umno kedah menang TMK makan gaji buta aja dari umno kedah.

Tanpa Nama berkata...

Bengap sungguh anak mahdet ni lebih pentingkan populis berbanding hala tuju ekonomi malaysia dimasa hadapan. Konflik kenaikan kos sara hidup x dapat di elak mana2 negara didunia cuma kerajaan perlu mengimbangi kapisiti pendapatan isi rumah dengan kenaikan kos sara hidup.

McTheory berkata...

TMK pun kena? Berat mata memandang.. berat lagi bahu memikul..

Tanpa Nama berkata...

Anak Mahdet ok lg.. jgn mcm anak nik najis.. munapik.. lg tk guna seduit.. atas kepala pakai serban tp pencacai kafir..

Kes Mukriz ni dia masih muda.. pengalaman kurang. Dr dlu aku dh ckp org Kedah ni suka fikir populis.. bkn main la canang Mukriz smpai menghina Pengerusi Perhubungan lama.. sedangkan Mat Bashah org lama..dia lebih tau selok belok Kedah..
tp tkpa la benda dh berlaku.. la perelok la cepat2..

Geng TMK ni takkan tkdk sekoq pun yg ada cable dengan Perhubungan? dgn MB? ka hangpa pun jenis idup segan mati takmau jgk..

Klu ada cable tu cpt2lah sampaikan permasalhan akar umbi..
kita tkmau dh PAS perintah lg sekali.. peritnya bila puak2 sewel ni perintah..

Tanpa Nama berkata...

Anak Mahdet ok lg.. jgn mcm anak nik najis.. munapik.. lg tk guna seduit.. atas kepala pakai serban tp pencacai kafir..

Kes Mukriz ni dia masih muda.. pengalaman kurang. Dr dlu aku dh ckp org Kedah ni suka fikir populis.. bkn main la canang Mukriz smpai menghina Pengerusi Perhubungan lama.. sedangkan Mat Bashah org lama..dia lebih tau selok belok Kedah..
tp tkpa la benda dh berlaku.. la perelok la cepat2..

Geng TMK ni takkan tkdk sekoq pun yg ada cable dengan Perhubungan? dgn MB? ka hangpa pun jenis idup segan mati takmau jgk..

Klu ada cable tu cpt2lah sampaikan permasalhan akar umbi..
kita tkmau dh PAS perintah lg sekali.. peritnya bila puak2 sewel ni perintah..

Tanpa Nama berkata...

sila layari http://www.beritakuin.blogspot.com/ untuk maklumat terkini dan tepat....