Isnin, 6 Januari 2014

HOT! Orang Sana Makan Babi, KIta Pun Kena Makan Babi Ka? #KalimahAllah


Ada orang gembira ka bila benda macam ni terjadi?

Bila Mc buka isu kalimah Allah.. ada puak cai Pakatan Haram dok sibuk salahkan kerajaan kononnya kerajaan dah lama benarkan orang kristian Sabah dan Sarawak guna kalimah Allah.

Ni Mc nak bagitau hangpa ni.. toksah jadi bodoh boleh dak? Sabah dan Sarawak tu sejak sebelum merdeka pun memang depa dah guna kalimah Allah untuk kristian. Sebab depa tu kepulauan borneo yg banyak dipengaruhi ciri-ciri negara Indonesia.

Malah di Sabah dan Sarawak, perkataan Allah terdapat di dalam bible yang diimport dari Indonesia yang menggunakan bahasa Indonesia. Itu yang kita larang sekarang ni, bible di dalam bahasa Malaysia dan di masukkan kalimah Allah bagi menggantikan Nama jesus dan god.

Geopolitik sana pun tak sama dengan sini. Soo..kerajaan meneruskan apa yg nenek moyang depa sana amalkan. Sana memang dah lama jadi benda ni..dah kehidupan depa macam tu.

Kita yang duduk sini takkan nak tiru macam depa sana. Kita kena pertahankanlah apa yang kita ada. Kalau orang sana makan ular, takkan kita sini nak makan ular jugak? Kalau depa makan babi takkan kita kena turut makan babi juga?

Kita di semenanjung Malaysia kenalah pertahankan kalimah Allah seperti mana nenek moyang kita pertahankan selama 56 tahun dulu.

Kita wariskan pada anak cucu kita, supaya depa tak silap nak baca Al-Quran tertukar bible sebab kedua-duanya guna tulisan arab dan guna kalimah Allah.

Ini bukan benda politik la bangkai! Tolonglah faham wahai cai-cai Pakatan haram semua!

McTheory:
Bab ni pun susah nak faham ka?

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yg selalu makan babi dan minum arak ni org umngok. dok melancong merata lepas tu makan benda haram. sb tu perut boncet mcm babi!

Tanpa Nama berkata...

Haji Hadi dan Mat Sabu perut buncit makan babi juga keeer .... Mhuah ha ha...Mulai hari ini kita gelarkan Hadi babi dan Mat sabu babi OK ..... he he he

Tanpa Nama berkata...

mat sabu memang rupa macam babi, badan gemuk, leher pendek

Tanpa Nama berkata...

bila masanya org umno mkn babi n arak. yg mkn babi org pas. "sy sggup mkn babi dgn guan eng, dr mkn ayam dgn najib". takbir bergema bila mat sabu syiah babi kata ayat 2.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya isu ni xperlu berbangkit.. Pada hemah aku yg cetek ni, yang untungnya nanti mesti DAPig... Ini kerana di Sarawak majoriti penduduk sana adalah non malay... Sekiranya isu ni diperbesarkan, xmustahil Rejimen LGE mengembangkan sayapnya sebelah Timur Malaysia plak...

ZanSala berkata...

Yg rupa bentuk dan perangai mcm babi ialah MAT SABU..
yg suka sondol dan menjilat2 apa sblh kafir buat jugak dr kawan2 Mat Sabu.. Hadi boroi elok buang shj serban dan jubah kalau jiwa dan kerj a munafik
1979 bukan main deras keras suaranya menghukum UMNO sbg kafir.. spt nk sembelih dgn org UMNO dgn pedang..konon xbuat Hudud..

nk selepas 34 tahun HUDUD di mana di Kelantan? dan sekarang jgn ckp dah bab hudud.. nama Allah pun dh xboleh sebut lg..malah nk dijual kpd kafir Kristian utk dakyah jahat mereka..

amat seidh sekali krn PAS yg konon dabik dada pasal Islam.. tp boleh jd munafik dan main2 dgn isu ini..

Kalau MArina Mahathir tu kita tahu dh bagaimana rupanya.. xheran sgt lah dia nk jd rosak pun.. tp yg berkopiah jubah serban dlm PAS ni.. bkn stkt xde jiwa Islam lg malah jd syaitan besar yg hasut balaci PAS supaya cari salah UMNO sebanyak2 dan jgn fokus pd bab kafir mula gugat Islam..

mereka akan cari sebanyak2 peluru utk tembak UMNO dgn isu2 lain supaya isu Kalimah Allah, isu Bible, isu kezaliman PR dan pakatan Cina utk naikkan harga brg sbg senjata utk jatuhkn BN di alihkan kpd isu2 tk berkenaan.

Cukup jahat sbrnya PAS ini.. hanya Allah shj yg boleh dan mampu hukum mereka sb bmereka bijak bermunadik dn petah berbicara utk membelit..