Ahad, 2 Februari 2014

HOT! Hangpa Kacau Kami Lagi, Kami Tibai Hangpa Balik! - Mukhriz Mahathir


Kerajaan negeri tidak teragak-agak membuka fail-fail projek bawah kerajaan PR terdahulu jika terus diserang pembangkang yang seolah mahu menggambarkan kerajaan BN dipenuhi amalan korupsi.

Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, jika pembangkang berterusan mengambil pendekatan dedah dan serang, pihaknya juga akan mempertimbang pendekatan sama pada masa akan datang.

“Kita sedang pertimbangkan perkara ini. Saya ingat dahulu tidak perlu ungkit perkara-perkara lama tetapi jika pihak sana (pembangkang) seolah mahu tunjukkan mereka bersih dan kita kotor, kita juga akan bertindak,” katanya, selepas majlis penyerahan buah limau kepada 14 cawangan MCA Jerlun, sempena sambutan Tahun Baru Cina, di Wisma Umno Jerlun, semalam.

Menurutnya, pihaknya juga bersedia mendedahkan kepincangan dalam mana-mana projek yang dirancang bawah PR sepanjang lima tahun lalu.

“Mungkin sudah tiba masa kita buka rekod fail-fail projek lama, antaranya pelaburan pembalakan di Papua New Guinea yang merugikan, projek ladang buah di Pedu serta pembinaan kampus tetap Kolej Universiti Insaniah (Kuin),” katanya.

Mengulas tindakan PR yang mengheret isu penyelesaian luar mahkamah kes saman Bina Darul Aman Berhad (BDB) dengan sebuah syarikat pembalakan ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), katanya, pihaknya sedia memberi kerjasama yang diperlukan oleh badan itu.

“Sudah tentu kita akan beri kerjasama dalam usaha membersihkan segala tuduhan yang boleh menjejaskan nama baik kerajaan negeri BN. Saya alu-alukan jika SPRM beranggapan kes itu wajar disiasat kerana mereka hanya menjalankan tugas,” katanya.

Rentetan laporan SPRM itu, laporan sama turut dibuat di Bursa Malaysia Securities Berhad (Bursa Malaysia), Suruhanjaya Sekuriti dan Badan Pengawas Saham Minoriti Berhad (Minority Shareholder Watchdog Group), Isnin lalu.

Sejak awal Januari lalu, kerajaan BN diserang secara berterusan oleh pembangkang, bermula dengan isu kenaikan harga barangan, isu pembelian Mercedes Benz S300 yang dikaitkan dengan kereta rasmi Menteri Besar, diikuti kes BDB yang dikaitkan dengan pembalakan di Lebuhraya Trans Eastern Kedah Interland Highway (Tekih).


#TMK Sudah Bersiap Sedia Gempur PAS Kedah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak payah nak gertak2 la. Macam budak tadika pulak. Dedahkan aja la, aku pun nak tau selama 5th PAS merintah sblum ni apa yg diseleweng. Selagi tak didedah membuatkam rakyat semua percaya yg pemeritahan PAS sblum ini adalah telus dan amanah.

Tanpa Nama berkata...

Telus...Amanah....pooorah..!

Tanpa Nama berkata...

4:00 Yg kau meroyan pasal? Kan 3:08 suruh buktikan yg pimpinan PAS tu tak telus dan tak amanah dgn mengemukakan bukti yg dah ada dlm tangan atau Mukhriz kena ambil masa tuk mereka dan mencipta bukti.

Tanpa Nama berkata...

4:00 Yg kau meroyan pasal? Kan 3:08 suruh buktikan yg pimpinan PAS tu tak telus dan tak amanah dgn mengemukakan bukti yg dah ada dlm tangan atau Mukhriz kena ambil masa tuk mereka dan mencipta bukti.

Tanpa Nama berkata...

sampai gondol bukit kat pedu tu apa cer ?

PASIblis berkata...

nacai PAS atas..ko ni berok tk reti baca ke kandungan entry tajuk ni?
Buta kayu ke macai PAS.. botak 1/3 Kedah balak dikerjakan Rejim PAS.. budak2 yg hingus meleleh kt TADIKA PASTI di Kupang pun boleh tunuk dgn jari.. bukit botak..

Klu dh jenis macai PAS.. bg bukti selori pn puak hangpa akan putaq alam.. pusing sana sini.. video terkangkang dgn betina..habih xboleh nk jwb..ckp bendtu BESI.. pala hotak hngpa lah!

Itu benda yg jelas depan mata.. yg xpyh dokumen apa2.. pun jelas seleweng.. pelingkup..
nu yg dibawah meja.. yg dlm envelop.. yg dlm kantung poket exco2 PAS haramjadah tu!

Konon anti rasuah.. tp bapak rasuah PAS-projek balak papua new guenie.. rasuah utk lobi pegawai sana pun dh cecah juta2.. hebat puak PAS harama jadah ni.. dewan ularmak PAS bg lesen 'HALAL' rasuah jika yg bg rasuah tu Krjn PAS.. mmg ngok lah PAS nih.. padanlah Tuhan bg kalah!!

So bg macai2 PAS ngok.. mai la lawan hujah.. jgn duk perbodoh org lain.. hangpa tinggai najis.. lendir lepas tu buat2 lupa..buat2 tanya.. klu ada depan mata MAU SEKEH sekoq2.. tmbah2 Mahpos setan tu.. pelingkup KEDAH SATO.. GLC2 PKNK..mcm2 benda pelingkup!

PASIblis berkata...

Macai PASngok 5.22, tu Mukhriz dh bg tau bahan2 yg nk dedah tu dh ada.. ko bahlol xpaham ka lembu oii..

jenis cipta bukti ni bangsa macai PAS..konon 2008 dlu PAS tawan Wsma Darulaman..ber almari kononnya fail2 rasuah di pejabat menteri besar Madzir Khalid.. tp mana dia bukti?/ bodo bangsa PAS ni.. roboh madrasah Islam pun hangpa boleh tipu lagi... jenis makhluk laknat mcm ni buleh percaya lg ka nk bukti2? pakai kopiah.tp kaki betina..

ceramah mcm nk runtuh stage.. tin milo berjalan sedia.. nk balaih duit macai2 bodo.. sbb tu pandai reka skrip sedap2 fitnah UMNO.. sbb DUIT!!

hudud sana sini..last2 mana dia hudud? rumah pelacur lg bertambah adalah!!

Tanpa Nama berkata...

Dedah ja lah Mukhriz oi...jgn dok buat wayang keling pulak!!! kah kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

omno islam bermaruah..tidak rela mendedahkan aib saudara seislam..
tapi jika terpaksa utk keadilan..terpaksalah didedahkan...
bukan bangsa Pas yg suka mencari aib orang lain..
Pas sesat ikut ajaran syaiton laknatullah...

Tanpa Nama berkata...

dedahkan sj terutama sekali projek kuin kola ketil tue.... duit habis tp asrama ngn masjid mana pi? pi sekali ngan mb kita dulu ka? bila tanya semua salah arwah azizan, mentang2 la kawan tu dah tak da semua puak2 pas dok lawan tunding jari kat dia......
yg aku heran ada gak puak tajul urus yg dok pertahankan kuin kola ketil pasai pa? ada komisyen masuk kot bila bt asrama ngn masjid....
mukhriz pun benging pi ikut cakap tajul urus tu bt apa? hg tak tau ka kalu hg teruskan kampus kola ketil puak2 pas ni dok gumbira pasai hg teruskan legasi depa dan benda ni jd modai utk pru14 nanti....hg terajang tajul urus bertopengkan bn tp hati pas tue dulu.....

Tanpa Nama berkata...

dengaq kata Pahrol Basi PASngok dlu bergaduh dgn Allahyarham ust Azizan byk melibatkan kes2 porjek..
jgn risau lah macai PAS..
klu Mukhriz berani ckp nk dedah maknanya dlm tangan dia banyak bukti..

tp aku rasa mmg xdak kesan apa..sbb bangsa PAS ni bangsa muka takmalu.. mcm anjing kurap.. tera pemimpin depa duk mengangkang dihotel dgn betina pun depa tk rasa segan malu..

masih sibuk nk ckp pasal UMNO.. itu yg terang2 nampak depan mata.. memalukan..budka umur 4 tahun pun tau benda tu malu..kotor..

tp apakah macai2 PAS malu dan sedar? dakk.. depa bangsa mcm Yahudi.. stkt seleweng duit ringgit ni bg PAS xdk mslh pa.. makan duit Memali yg depa sendiri istihar sbg Syahid pun boleh depa buat.. xdk rasa berdosa apa..

kita nk heran apa dgn puak2 PAS ni.. setan pun kwn depa.. istihar terang2 tu!

So puak mcm ni ka kita nk sembang bab2 rasuah, seleweng?

puiiiihhh...

Qaddah berkata...

bukankah dalam sinar harian muka depan tahun 2009 , jelas dari SPRM mengatakan kerajaan Kedah bebas dari rasuah..... beerti?????? tapi macam mna pula rumah bangglo milik mahadhir khalid kat Pedu 2... sampi 4 juta..... naik jadi MB 1 penggal jer dh bley bwat bangglo 4 juta..... balaih dwit mna tah la... ka rasuah???????