Isnin, 24 Februari 2014

INFO! Kassim Ahmad Ni Tak Sesat...


Orang tua yang muka macam syaitan penyesat alam

... tapi dah serupa keluar dari Islam!!!

Tullisan Unspinners lepas di SINI menarik juga komentar yang simpati pada Kassim Ahmad.

Buku Kassim Ahmad penilaian semula memang ada dalam simpanan Unspinners. Memang secara rambang buku itu hanya mahu kita menilai kembali ajaran Islam yang ada. Kononnya dia mahu kita nilai semula hadith.

Namun jika diketahui pendirian dan latarbelakang sosialis Kassim Ahmad, ia mungkin agak renggang dan liberal pemhaman Islamnya.

Dia pun seorang yang agak sensasionalis dalam meluahkan pandangannya di masa lepas. Ia membantu melakukan buku-buku tulisannya. Suatu masa Kassim AHmad yang dari Pulau Pinang kuat ngampu editor akhbar dan publisher untk dapat tulis buku dan jual sebagai cari makan.

Walaupun Tun Dr Mahathir pun menyatakan bukunya dulu itu bukan anti hadis namun nawaitu disebalik bbuku itu adalah mahu semua nilai dan bincang supaya dia boleh banyakkan lagi pengikutnya.

Dengn ada Internet, blog dan media sosial banyak kumpulan anti hadith atau menggelar diri mereka Quranic sudah muncul. Maka lagi beranilah mereka kini bersuara.

Pandangan Tun M hanya berdasarkan buku dan dia merasmikan ppada hari pertama. Kassim Ahmad memberi pandangan sesatnya esok harinya. Nurul Izzah pun takut nak ada di situ sebagai panel kerana menjangka namanya akan lagi butuk dari terpalit dengan kontroversi baru bakal dilakukan Kassim Ahmad.

Apa ucapan Kassim Ahmad? Bigdogdotcom ada menyiarkan sepenuhnya ucapannya SINI

Dia menghina ulamak dengan menyamakan ulamak dengan sistem paderi:

(1) Umat Islam pada hari ini tidak mengikut ajaran-ajaran nabi Muhammad dalam Quran. Inilah kesilapan yang besar yang telah mereka lakukan. Mereka ikut satu kasta paderi yang dipanggil ulama, seperti penganut-penganut agama Hindu dan Kristian dulu. Kasta paderi ini tidak wujud dalam zaman Nabi dan empat khalifah rasyidun. Mereka muncul kira-kira 300 tahun kemudian dan melantik diri mereka sendiri sebagai pentafsir ugama kepada umat Islam.

Mahu komunis seperti dia pun berhak interpretasi ISlam walaupun  bukan ilmunya:

(a) Mereka mendewa-dewakan pemimpin ugama yang mereka anggap maksum dan yang telah memutuskan semua soalan dalam kehidupan mereka – apa yang dikatakan ‘penutupan pintu ijtihad’. Dalam puak ahli sunnah wal jamaah, empat pemimpin besar boleh dikenal pasti, iatu : Imam Shafi’e (767-820), Imam Hanafi (699-767), Imam Hanbali (780-855) dan Imam Maliki (711-795). Dalam mazhab Syiah, mereka ada imam-imam mereka pula. Imam-imam ini telah mereka dewa-dewakan berlawanan dengan perintah Tuhan melarang pendewaan seseorang pemimpin atau sarjana, dan, malah, berlawanan dengan ajaran imam-imam besar itu sendiri.

Menghina perbuatan syahadah dan selawat:

(b) Mereka mendewa-dewakan Nabi Muhammad. Syahadah yang kedua itu satu bukti. [8] Juga di kebanyakan rumah orang Islam, perkataan-perkataan ‘Allah’ dan ‘Muhammad’ ditulis sama besar dan sama paras. Apabila disebut nama Muhammad, frasa ‘sa’al-Lallahu ‘alaihi wasallam’ (SAW) disebut sekali, sedangkan apabila disebut nama nabi-nabi lain, disebut ‘alihissalam’. Pada hal frasa SAW itu ditujukan juga kepada orang mukmin juga dalam Quran. [9] Juga perkataan ‘salla/yusalli’ bermakna ‘restu’, ‘bantu’ dan ‘sokong’, bukan selawat, seperti yang dibuat sekarang.

Kassim menyatakan dengan jelas untuk bersyahadah tak perlu menyebut Muhammad itu pesuruh Allah. Sahlah Kassim Ahmad berpandangan orientalis dari belajar dari School of Orientalist sudies bbegitu jelas.

Mengunakan akal semata-mata tanpa kepercayaan. Kalau nak saintifik betul, atheis lah akhirnya!!! 

Anihnya sebagai seorang yang kononnya akademik atau ilmuwan dia  mempertikaikan usaha baik untuk mengumpul hadith dan kata-kata Nabbi Muhammad:


Siapakah yang mewajibkan hadis sebagai satu sumber undang-undang sama seperti Quran dalam masyarakat Islam? Jawabnya, Imam Shafi’e (767-820). Beliaulah yang bertanggungjawab membuat doktrin baru menyatakan hadis satu sumber hukum sama seperti Quran. [11] Sebelum beliau, apa yang dikatakan hadis sudah muncul, tetapi bilangannya sedikit sekali dan tidak diwajibkan diikut oleh umat Islam. Sejarah mencatat khalifah-khalifah Abu Bakr, Omar Ibni Khattab, Uthman Ibni Affan dan Ali Abi Thalib memiliki buku-buku nota yang mereka tulis perkataan-perkataan dan perbuatan-perbuatan Nabi. Catitan-catitan ini tidak banyak dan hanya menjadi ikutan, jika sesuai, tetapi tidak diwajibkan.

Setelah doktrin baru oleh Imam Shafi’e ini diterima oleh masyarakat Islam, timbullah pengumpul-pengumpul hadis seperti Imam Bukhari (m. 870), Imam Muslim (m. 875) dan lain-lain. Imam Bukhari dilaporkan telah mengumpul 600,000 hadis dan beliau menapis hadis-hadis ini sehingga akhirnya tinggal 7,275 hadis yang beliau isytiharkan sebagai hadis sahih. [12]

Ada pihak perlekehkan seolah-olah nabi mengeluarkan hadith setiap hari. Nyata orang ini tidak ada langsung ilmu berkenaan ilmu hadis. Ada banyak hadis yang diriwayat berbeza-beza sedikit dari seorang ke seorang yang lain tapi mesej yang sama dna tak bercanggah dengan Quran.

Proses authetication pun dijalankan oleh orang yang alim, berilmu dan pengamalkan Islam dan mereka bertanggungjawab untuk memastikan hadith itu tidak bercanggah.

Ada hadith yang tidak dapat difahami maka terpulang pada pembangunan ilmu semasa untuk lebih memahami.

Satu saja Unspinners kata Kassim Ahmad dah menyerupa orang yang sudah tak percaya pada Islam dan ilmu ugama yang terbina beribu tahun.

Pandangan Kassim ahmad hanya pandangan seorang iilmuwan sosiologis atau ilmu kemasyarakatan dan bukan ilmu ugama.

Boleh murtad akhirnya sesiapa yang ikut Kassim Ahmad.
 
Sumber dari blog TheUnspinners

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju sgt dgn Unspinner.

Tanpa Nama berkata...

Tlg Dr zakir jwp..smpai batang hidung dia,

Tanpa Nama berkata...

Kenapalah manusia ni dengki dan sibuk dgn agama islam,sdgkan islam tak sibuk dgn agama lain,kenapa?sana sini saya dgr..islam ni teguh,walaupun apa pun artikal hasutan dia tak kan dgr,walaupun dibunuh sekali pun,dia rela,tp kuasa Allah islam tak kan hilang di dunia..muka mcm syaitan mcm ni pun nak tunjuk pandai,jaga bini,jaga anak,jaga bapa,jaga keluarga kamu sendiri lagi baik..bodoh,bahlul,babi.

kluangman berkata...

Biarlah yg lebih berilmu ulas tulisan dan ucapan kasim ahmad dlam bab akidah kerana 'kita' yg nak ulas kassim ahmad sendiripun belum cukup ilmu atau lebih ilmu dari kasim ahmad.

Samada dia sesat atau tidak, dia sekadar mengajak 'menilai' dan mengukur akal logiknya...satu cabaran untuk mereka yg tidak sesat memperjelaskannya

PUSATOBAT-PRIAPERKASA.COM berkata...

VIMAX herbal merupakan salah satu produk yang menawarkan cara membesarkan alat vital dengan mudah, cepat dan aman. Namun belum ada produk yang benar-benar mampu membesarkan alat vital sesuai keinginan mereka. Pada umumnya cara membesarkan alat vital yang ditawarkan tidak memberikan hasil yang diharapkan pria dewasa. Terkadang berbagai cara tersebut juga tidak memberikan hasil yang permanen. Cara membesarkan alat vital memang berkembang dari sekadar menggunakan minyak atau alat bantu ke metode modern seperti Vimax.

Vimax merupakan cara membesarkan alat vital pria terbaik di dunia saat ini. Obat Vimax ini menjadi sangat popular karena terbukti mampu membesarkan alat vital pria sesuai janji dari Vimax. Ukuran penis akan lebih panjang hingga 4 inci, dan membesar hingga 25%, dan yang terutama hasil yang didapat akan PERMANEN selamanya. Dengan Vimax, pria dewasa dapat memperbesar alat vital tanpa memandang usia.....

VIMAX Herbal (pembesar dan perpanjang penis)

Tersedia :
1.VIAGRA USA no 1
2.Boneka Full Body Elektrik
3.SUPER POWER USA Obat Kuat Herbal
4.Obat Kuat Cialis 80mg England
5.Golden Grow USA - Obat Peninggi Badan
6.Perangsang Wanita Spontan
7.VACUM + CREM (Pembesar & Penggencang Payudara)
8.Vacum + Lintah Oil (Pembesar Dan Perpanjang Penis)
9.Alat Bantu Pria (Sextoys) Komplit
10.Alat Bantu Wanita (Sextoys) Komplit

info lebih lengkap clik disini

Allen Sulong berkata...

Salam utk semua,

Allah SWT tdk akan melaknati org2 yg mengkaji, mempertahankan dan mempertinggikan kitab Al-Quran, malah mereka ini adalah manusia pilihan yg akan masuk syurga tanpa dihisab (35:32). Tetapi Allah SWT akan melaknati dan membawa azab yg pedih lagi menghina kepada sesiapa yg memperlekehkan AL-Quran dan mengadakan kitab2 baru utk bertanding dgn Al-Quran (34:38), kononnya Al-Quran itu tdk lengkap dan memerlukan kpd kitab2 lain. Kitab2 lain yg kononnya berfungsi utk menjelaskan ayat2 Al-Quran inilah yg tlh menjauhkan umat Islam dari Al-Quran sehingga Al-Quran dijadikan barang perhiasan sahaja dan bukan lagi sumber ilmu yg maha agung.

Inilah kejayaan yg amat besar bagi yahudi dan nasrani sbb bukan sahaja tlh berjaya menjauhkan umat Islam dari Al-Quran malah berjaya mmbuatkan umat Islam berpecah-belah dan bersengketa sesama sendiri. Al-Quran adalah satu khazanah ilmu yg maha hebat lagi agung. cubalah baca blog2 yg mgkaji Al-Quran seperti harunyahya.com atau http://kajian-quran.blogspot.com/ dan sbgnya. Lihat dan kajilah sendiri akan kehebatan Al-Quran yang amat digeruni oleh semua musuh-musuh Islam.

Lihatlah bagaimana Al-Quran menjelaskan E=MC2, menjelaskan ilmu wireless communication, artificial intelligence, knowledge representations, centripetal force, piezoelectric, subliminal dan subconscious, dan sebagainya. Sekiranya umat Islam kembali kepada Al-Quran maka mereka akan menjadi umat terbaik “khaira ummatin”, dan inilah yg digeruni oleh yahudi dan nasrani!