Jumaat, 2 Mei 2014

HOT!! Demo #BantahGST, Siapa Kejam dan Siapa Bodoh Sebenarnya?


Sampai sekarang aku dok fikir.. apa relevannya demo #bantahGST oleh puak2 PR semalam. Sedangkan mereka sanggup bersusah payah gila untuk berdemo tuu.

Mereka sanggup naik bas sumbat ramai2, bayar sorg rm60. Kemudian singgah kat plaza TOL mandi koboi, ada yang tak mandi, mandi wajib lagi la takdak.

Kemudian, bas tinggalkan kat tempat sasaran, contohnya KLCC. Dari lepas Subuh (Subuh takyah sembahyang atas jalan sebab orang dan wartawan takdak) hingga ke tengahari (kadang-kadang tak makan pun). Kemudian diarahkan berarak pada waktu puncak, waktu matahari terik atas kepala, sejauh 7 hingga 8 KM. Jauh tuuu..


Sambil berjalan kaki menuju ke dataran, mereka bersemangat, maki2 kerajaan dan pimpinan kerajaan (buat dosa free). Kemudian bila dah sampai ke Dataran, berkumpul beramai-ramai, berhimpit, berpeluh (yang tak mandi bau peluh, masyallah).

Buat apa di dataran tu? Sambung maki kerajaan, sambil tunggu Anwar dan pimpinan Pakatan lain bagi ceramah.

Anwar dan Mat Sabu datang dengan muka ceria. Baju peluh pun tidak. Mat Sabu tu walaupun gemuk, bau badan wangi lagi, sebab dia tak jalan kaki, dia naik kereta. Wayang jalan kaki sat saja. Lepas tu naik motor ke Dataran.

Anwar lagi la, naik kereta. Turun bagi ceramah kutuk2 dan maki kerajaan. Kemudian jerit reformasi empat lima kali. Dia pun balik ke hotel 5 bintang.

Tinggal lah rakyat yang diperbodohkan, ada yang tak makan, ada yang tak mandi, ada yang bawa anak kecil. Ada pemimpin Pakatan peduli? Ada mereka bagi tempat berlindung?

Kalau pengsan? Kalau sakit? Kalau jadi apa2. Ada Anwar dan pimpinan PR nak tolong?

Depa dah balik.. balik baring2 dalam bilik hotel 5 bintang.

Kalau peserta demo kena musibah apa2, sudah tentu pihak berkuasa dan pasukan keselamatan yang akan menguruskan mereka. Kerajaan yang mereka kata zalim tu yang sediakan pasukan keselamatan, takut2 rakyat yang berdemo jatuh sakit.

Jadi atas alasan apa demo #BantahGST dibuat?


Untuk apa penyokong PR yang datang dari jauh, naik bas berhimpit, kena bayar duit, nak tidor pun payah, nak mandi tak boleh, makan tak tentu, jemur tengah panas, jalan kaki sejauh 7KM, berhimpit-himpit dan solat pun belum tentu sah, turun berdemo di Dataran?

Sekadar nak dengar ceramah Anwar dan pemimpin PR yang lain?

Penyokong PR datang menempuh semua susah payah tu, semata-mata nak dengar ceramah? he he he.. kelakarnya. Tak rasa korang buat kerja bodoh ke? Korang ingat, kumpul ramai2 macam tu, kerajaan takut, dan tangguh GST? ha ha ha.. bodoh la..

Bukan kata kerajaan, kami yang pemerhati dan pihak penguatkuasa pun dah jelak dengan taktik PR berdemo ni. Dah tau dah..berkumpul di check point, jalan berarak, berkumpul dengar ceramah, kemudian bila petang balik ke rumah masing2. Macam bodoh.. datang bersusah payah, cuma nak dengar ceramah Anwar? Then nothing happen.. the end. Balik! ehh.. macam diperbodohkan saja.

Apa kesannya demo tu??

Kerajaan tetap macam tu, GST tetap berjalan, yang berubah cuma atas jalan KL banyak sampah dan DBKL kena buat kerja lebih sikit. Pemimpin PR dapat kredit sebab berjaya buat demo. KPI dorang cantik, korang pendemo dapat apa?

Yang merana, yang letih, yang habis duit, yang tak cukup rehat, yang sakit demam, penyokong PR yang bersusah payah turun demo tu laa.. kesian sungguh aku kat korang.

Bila kerajaan naikkan harga minyak 20sen, korang bising kutuk kata kejam. Buat demo sana-sini. Sedangkan, siapa yang kejam sebenarnya?


Ada otak fikir laa.. buang masa demo ni, buat sakit badan saja. Berapa kali nak kena bodoh? Dari Bersih 1 sampai 3, 901, HKR, Blackout dan GST ni. Semuanya sama, tajuk saja berbeza. Dah lebih 7 demo besar dibuat. Kalau nak tumbang kerajaan, patut dah lama tumbang.

Kerajaan tak tumbang, Karpal Singh yang pergi dulu.

Korang berdemo berpanas serupa nak mati, pemimpin PR yang lain, rilek goyang kaki sambil tengok TV.

Aku malas nak ulang, tapi korang tak rasa macam di bodohkan ke berdemo semalam tu? adoiiyaii..


McTheory:
Buang masa, buang duit.. pi tengok wayang pun lagi bagus. he he..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH..
pada hari ini pihak Kerajaan Pusat telah meluluskan bersama Kerajaan Negeri Kelantan untuk menubuhkan Jawatankuasa Teknikal Khas Perlaksanaan Hukum Hudud.

Satu sejarah besar buat perkembangan Islam di Tanah Melayu ini. dan barang siapa yg masih mahu menumbangkan Kerajaan yg sedia ada maka tunggulah azab dan kemurkaan Allah.

Sepatutnya macai2 dan pemimpin2 LEMBU yg ikut serta perhimpunan sesat semalam tu sedar dosa dan keburukan meneruskan agenda jahat musuh2 Islam..

Sepatutnya macai2 PAS sama2 fokus dan support langkah awal utk menjadikan Malaysia sebagai Daulah Islam yg sempurna.. sbb banyak isu dan kerja perlaksanaan termasuk pendidikan dan penjelasan perlu dilaksanakan.. sebelum perlaksanaan sepenuhnya..

buat hukum Allah krn Allah..bkn krn Politik.. Insya Allah pasti akan diberkati Allah dlm peliharaan-NYA..

pascacaiDAP berkata...

Skrg tunjuk siapa yg penipu pd Islam. PAS tk serius dan xikhlas pun nk buat HUDUD.. Kjn dh berkerjasama utk HUDUD knpa macai2 lahanat PAS ni nk sibuk psl pembohongan isu GST?
tk takut dosa ke?

mana dia dlu tergedik2 sgt ckp nk buat HUDUD.. smpai kafirkan berjuta org UMNO?

tunggulah balasan Tuhan buat kamu semua wahai pencacai PAS.. penipu x100!

Kerisghaib berkata...

Dulu time awal2 reformasi..akupun macam dia orang jugak. Time tu tak rasa bodoh...tapi rasa bersemangat....pejuang la katakan....dah dewasa sikit baru sedar. ...kerja bodoh. Ramai orang Melayu yg turun....maknanya...Melayu tak matang dn amat bodoh....

Unknown berkata...

Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy