Jumaat, 25 Julai 2014

HOT!! Anak Sultan Selangor Murtad? #Fitnah?

Tengku Amir difitnah Murtad?

Dengan tidak semena mena kerabat Diraja Selangor telah di serang dan dimalukan serta membawa kecurigaan kepada rakyat Selangor apa bila sebuah portal yang berpengkalan di eropah mula menyiarkan bahawa satu satunya anak lelaki dan waris Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, Tengku Amir Shah, dikatakan telah memeluk agama kristian di ketika istana Selangor kini berhadapan dengan tomahan dan cacian pihak yang berkepentingan politik terhadap isu ketuanan dan kuasa Sultan.

Portal berkenaan juga menyebut bahawa Putera Mahkota Selangor itu juga telah melepaskan semua kepentingan Baginda termasuk bakal mewarisi tahta Negeri Selangor kerana mengikuti kehendak model Sepanyol, Cristina Gomez yang berusia 16 tahun.

Malah baginda Tengku Amir juga di burukkan dengan tingkah laku yang tidak mengikut ajaran agama islam saperti yang telah didik oleh Ayahanda Baginda sejak dari kecil lagi, malahan Baginda di katakan akan menukar agamanya dan menganut agama kristian kerana cintanya yang mendalam pada Cristina Gomez. Sesuatu yang tidak masuk dek akal untuk seorang yang berpendidikan agama dikalangan istana.

Dimaklumkan juga pengkristianan (Pembaptisan) baginda akan dilakukan oleh seorang yang juga didakwa bekas penganut agama Islam dan akan dilakukan di Santa Maria Cathedral di Braga, Portugal.

Sebenarnya perkara serangan terhadap Istana Selangor ini mungkin boleh di jangka kerana sejak kebelakangan ini pihak Istana sering di serang dengan pelbagai isu termasuk soal ketuanan dan kekebalan Sultan didalam menjadi Ketua Agama Islam terutamanya Selangor. Malah Baginda Sultan Selangor sendiri di perlekehkan oleh beberapa orang yang berkepentingan politik.

Malahan Baginda Sultan juga pernah menzahirkan kemarahan Baginda ketika baginda berucap di majlis perasmian sebuah masjid di Sepang, Selangor, beberapa minggu yang lalu, dan ianya belarutan sahingga membawa kepada tidak menerima mengadap mereka yang terlibat.

Jadi serangan kepada Kerabat dan Istana ini sudah boleh di jangkakan, oleh itu rakyat Selangor tidak perlu panik dengan sebarang serangan dari portal berkenaan yang mungkin mendapat petunjuk dan ajar dari mereka mereka yang bakal di halau keluar dari negeri Selangor ini. Saperti pesalah yang di jatuhkan hukuman ‘Buang Daerah’.

Walaubagaimanapun kesahian berita di portal berkenaan amatlah diragukan kerana ia adalah sebuah portal harian Yahudi Zionis Amerika yang berpusat di Tel Aviv sejak 1988. mungkin ini adalah propaganda mereka untuk mengucar kacirkan hubungan baik Malaysia dengan Portugal.

Gambar dibawah adalah gambar terbaru Tengku Amir yang difitnah murtad.


Berita dari Istana Selangor - Tengku Muda akan bersembahyang Jumaat di Masjid Bukit Jelutong hari ini semperna Hari Pahlawan. Baginda Sultan murka dengan perkara ini dan sudah memaklumkan kepada IGP. Baginda Sultan juga akan menyaman pihak yang tidak bertanggungjawab itu.


McTheory:
tunggu lagi.. saman saja. Jangan bagi muka!

24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sekurang kurang dia dapat pedoman .

Tanpa Nama berkata...

British tahu Semananjung adalah Tanah Siam tapi mereka memberikannya kpd Raja2 Melayu, untuk menguasai Semananjung dimasa Siam lemah dan tidak bermaya untuk perang. Lagipun penduduk Melayu di sini datang dari Kepulauan Indonesia , jadi mereka bukanlah orang Asli di sini. Konsep Tanah Melayu yg diagung agungkan harus di majukan kpd PBB untuk penyelesaian muktamad dan bukan melalui emosi.

Tanpa Nama berkata...

ISLAM DAN BANGSA MELAYU..DARI DAHULU LAGI SATU DUNIA(TERUTAMA SEKALI BUKAN ISLAM) SENTIASA CUBA MELEMAHKANNYA...DAHULU MELALUI PENJAJAHAN FIZIKAL...TETAPI KINI MELALUI PENJAJAHAN MINDA & MENTAL..MELALUI MEDIA MAYA TANPA SEMPADAN...JADI KITA PERLULAH KUATKAN KESATUAN DAN BERSATU HATI...BERSATU DI ATAS NAMA JATIDIRI ISLAM SEBENARNYA...BUKAN DI ATAS NAMA PARTI=PARTI ISLAM YANG TIDAK BERPENDIRIAN SEBAGAI ISLAM SEJATI..

Tanpa Nama berkata...

Anon 12:00,
Boleh bagi pencerahan, sejarah mana yang awak pakai?

Tanpa Nama berkata...

Hikayat Raja Siam dan Kerajaan Purba Siam Oleh Mahathir Kuti Haramjadah Laknatullah Puki Mak Kau. Hikayat ini memberi gambaran bahwa konsep Melayu adalah golongan yg menjalankan aktiviti perompakan di perairan , dan golongan ini tidak menetap di mana mana secara kekal. Secara muktamad mereka adalah penghuni Kepulauan Indonesia dan bukannya Semananjung. Semananjung adalah hak milik Raja Siam dari zaman silam, sebelum munculnya lanun2 ini dengan ketua2 mereka yg menjadi Raja & Sultan . Mereka diizinkan menetap di Semananjung tanpa apa2 keistemewaan . Kerajaan Siam juga menetapkan pembayaran bunga emas terhadap golongan ini. Jadi Melayu sekarang adalah derivatif lanun2 Kepulauan Melayu.Tapi Britis telah melemahkan pemerintahan Siam dan memberikan hak kpd ketua2 Lanun ini untuk tujuan penjajahan. Kalau nak rujuk perkara ini secara mendalam , sila cari buku2 di National Archives London.

k berkata...

WAKAKA!!!

anon 1200 xskolah rupanya.

k berkata...

Wakakaka!!!!

Mna pegi sejarah johor riau? atau empayar majapahit? srivijaya? kesultanan melaka?

k berkata...

Wakakaka!!!!!

wa rasa anon buta sejarah tu wak kang indon tu, saje mnyamar knon nk ssuaikan diri ngan org malaysia.

bapak sgala bodow bdk indon tu.

Unknown berkata...

Anon 1200
Tlong bagi sejarah singpork pulak?

Tanpa Nama berkata...


KAMU BALEK NEGERI BUAT SEJARAH NENEK MOYANG KAMU SENDIRI LAGI BAEK AR MALAUN. BORING AR KAMU PUNYA HUJAH SEJAK BELUM MERDEKA KANU JAJA SAMPAI HARI INI TAK LAKU TAK SEDAR DIRI LAGI KA? KAN NIE NAR BO CIBAI LU PUNYA NENEK MOYANG.

Tanpa Nama berkata...

HALLO BRO. . .LU PUNYA KOMEN BANYAK EMOSI SAMPAI LUCAH KOTOR BUSUK PUN KEKUAR APA HAL. LU APA MASAALAH ? PUKI LU PUNYA NENEK MOYANG.

Tanpa Nama berkata...

Oleh kerana Semananjung sememangnya lekat pada Tanah besar Siam dan secara logik Semanajung sampai Singapura adalah dibawah Raja Siam . Walaupun ditentang Empayar2 Indonesia, kekuatan Siam tidak dapat dipathkan di Semananjung sehingga kedatangan Parameswara yg membunuh wakil Siam di Temasik dan mendirikan Kesultanan Melayu yg mantap di Melaka. Sehingga itu Empayar Siam sememangnya berkuasa di Semananjung. Untuk Sri Vijaya dan Majapahit melakukan serangan bertubi tubi adalah tidak realistik kerana tempat asal mereka adalah jauh dari Semananjung utk mendapat sokongan utk serangan. Tapi semasa berundur. mereka telah meninggalkan penempatan2 dengan ketua2 setempat . Inilah yang memulakan sejarah purba Melayu di Semananjung.Adalah lebih baik Malaysia bergantung kpd Indonesia utk mengupas lebih lanjut berkenaan dengan sejarah Melayu, yang selalunya diputarbelitkan oleh UMNO utk memenuhi cita rasa otak2 bahlol di sini.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Murtad , murtadlah apa nak di takutkan. Mungkin yg murtad itu dapat ilham dari Allah untuk meninggalkan pemikirkan yg kolot mereka sebelum mati. Tapi pendapat saya ialah anak Sultan nak murtad sebab dia nak kahwin Portugis yg kapir. Tak pa lah kafir diluar sana tapi Muslim di sini dah cukup. Jadi macam Jackl and Hyde.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya majority Melayu UMNO adalah kapir laknat yg dipamerkan melalui tingkah laku mereka yg tak ikut lunas2 agama, tapi masih nak berlakun sebagai org Islam supaya politik mereka tidak terhakis. Jadi golongan Melayu di Malaysia adalah golongan yg berpura pura jadi Muslim walaupun mereka dah murtad dari segi tingkah laku mereka yg biadap dan kolot.

Tanpa Nama berkata...

pukibabi mana pulok komen gampang tu?
memandai jatuh kapirkan sesama muslim.

pemikiran manusia mcm ni la yg mrosakkan bangsa melayu.

haramjadah btol bbulan puasa ni sempat pulok mnkapirkan muslim lain.
kalo atok dia umno atau bapak dia umno bmakna kapir la ye?

tak tau ke kalo mnkapirkn orang lain yg tak kapir maka kekapiran tu bbalik pada diri sendiri.

mcm ni punya orang pn ada lg dlm dunia ni?

Tanpa Nama berkata...

Yang atai itu kalau kalau dia kenai Puki Mak Babi kebetulan dia lahir dari keturunan Babi, Hukum nya Haram. Guaranti Puki ini menyembah Punggung Madey.

Tanpa Nama berkata...


ITULAH BEZA ORANG BERTAMADUN DGN ORANG YG TELAH DILIWAT OTAKNYA YG PENUH DGN DENDAM KESUMAT DAN HASAT DENGKI. TIDAK PERNAH RASA AMAN DAN TENTERAM. CUKUPLAH JADI ANJING TAK PAYAH AMEK UPAH MENYALAK PULAK KERANA ANJING ITU SENDIRI SUDAH CUKUP HINA. TAK PAYAHLAH MENGHINA DIRI SENDIRI LAGI PULAK.

Tanpa Nama berkata...

OI anon-anon PEMBENCI- BUMIPUTERA ISLAM/Melayu, lu punya ekoq-ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

Tanpa Nama berkata...

Raja Muda yang kaki Perempuan sepatutnya tak ada agama. Kafir Laknat.

Tanpa Nama berkata...

Raja Muda dah insaf lebih baik masuk Katholik dari menjadi Sunni yang tak guna. Mungkin dia akan keluar Istana dan jadi orang biasa kelak. Hanya munafik akan terus jadi Kerabat Raja yang tak guna. Cuma namakan satu kebaikan dengan menjadi Raja, makan, minum, dan itu je. Lebih teruk dari binatanglah maruah seorang Raja itu. Sikit2 dah murka. Perangai kebudak budakkan.Melayu hidup di zaman purba. UMNO pakai Sultan utk meyemerakkan semangat bangsa. Kesimpulan nya UMNO pakai Sultan dan Sultan pakai UMNO utk survival dan hidup mewah dan tipu rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Ampun Tuanku Beribu Ribu Ampun, Hendak Patek tendang Tuanku kerana Kejahatan Tuanku selama ini . Rampas anak dara orang, curi wang rakyat, berkomplot dgn UMNO adalah sebahgian daripada angkara Tuanku. Tuanku lebih baik jadi Pemuja SyaiTan sebab SyaiTun pun ada kuasa untuk bawa kemewahan utk pengikut2nya d dunia. Relakah Tuanku jadi hamba kepada SyaiTan selama lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Meroyan la hang sorang sorang...
tak dak sapa nak heran...
pi mampoih la hang sorang...

Tanpa Nama berkata...

Anon yang meroyan sudah anda sedia dengan panggilan malaikat maut yang akan menyeksa anda nanti didalam kubur.

Tanpa Nama berkata...

Buka baju melayu ada kalung salib