Sabtu, 2 Ogos 2014

HOT!! Kisah Sebenar disebalik PENUTUPAN Pasar Malam Pantai Johor! #KedahSerataRata


Semalam kecoh pasal isu Pasar Malam Pantai Johor, tak dinafikan pasar malam Pantai Johor sudah lama beroperasi. Ia merupakan tapak pasar malam sementara sebelum menunggu tapak pasar sebenar siap dibina dan dipindahkan untuk kekal beroperasi. Kalau dulu, negeri Kedah ni negeri yang agak lembab ekonominya, soo kereta pun tak banyak.

Tapi lanie dah beza, jalan sudah diperbesarkan, tetapi ianya gagal menampung kesesakan lalulintas di jalan-jalan utama. Akibat daripada kesesakan tersebut, dikenalpasti ada diantara pasar malam tepi jalan menjadi punca utama. Termasuklah salah satunya pasar malam Pantai Johor.

Diatas sebab demikian, arahan dikeluarkan oleh pihak Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) untuk pepindahan pasar malam tersebut. Malah notis yang dikeluarkan oleh MBAS itu disokong oleh Menteri Besar Kedah untuk penutupan dan perpindahan.

Maka tarikh tamat notis tersebut adalah pada 1 Ogos 2014, penutupan dan perpindahan pasar malam Pantai Johor diberi notis 24 jam semula pada 31hb Julai 2014 dan berkuatkuasa pada 1 Ogos 2014 berpandukan arahan pada notis mula-mula dikeluarkan oleh Datuk Bandar MBAS dan Menteri Besar Kedah.

Selepas kecoh dan riuh rendahnya penutupan pasar malam Pantai Johor, Pas Kedah yang diketuai oleh YB Amirudin, adun Anak Bukit (kaki sapu bini orang) menjadi hero kononnya BN Kedah kejam, zalim, jahat dan segala macam lagi depa bubuh nak bagi nampak BN Kedah ni tak elok.


Jika anda baca balik tulisan diatas, anda mesti nampak arahan dari Menteri Besar Kedah. Arahan awal dan notis awal dikeluarkan oleh Datuk Bandar Alor Setar atas arahan Menteri Besar Kedah Allahyarham Ustaz Azizan Razak (bukan Mukhriz Mahathir). Notis awal tersebut dikeluarkan pada 4 tahun lepas, semasa perancangan awal untuk mengubah pasar malam terbabit ke tapak baru yang hanya beberapa meter dari tapak asal.

Arahan perancangan penutupan dan perpindahan tapak pasar malam Pantai Johor dilakukan oleh Pas Kedah dibawah kuasa Menteri Besar Allahyarham Ustaz Azizan. Pihak MBAS boleh mengesahkan perkara ini, kerana ia berpandukan pada notis awal. Jika tak percaya boleh semak dengan YB Phahrolrazi, beliau merupakan EXCO PBT zaman Pas Kedah dulu.

Kejadian semalam pula terjadi apabila, ada pihak atasan mempersoalkan kepada Datuk Bandar Alor Setar kenapa pasar malam tersebut masih tidak dipindah setelah 4 tahun notis dikeluarkan.

Selepas mendengar pertanyaan dari pihak berkenaan, Datuk Bandar yang selama ni tidoq jadi gelabah bewak dan terus mengarahkan penutupan pasar malam terbabit tergesa-gesa tanpa perancangan.


Maka keluarlah notis 24 jam atas paksaan berpindah dan menutup pasar malam terbabit semalam. Maka kecohla semalam, dan YB Amirudin (kaki sapu bini orang) cuba menjadi hero dengan menelefon YB Exco, Datuk Bandar dan beberapa pemimpin lain ketika mereka itu ada majlis bersama YDP Agong.

Itulah kisah sebenar, disebalik kejadian. Malah kami sedang berusaha mencari notis awal yang dikeluarkan oleh Pas Kedah dan MBAS untuk menutup pasar malam terbabit. Kerana hari ini Kedah masih lagi cuti raya dan pejabat MBAS masih lagi ditutup, maka pencarian dokumen amatlah sukar untuk dilakukan.

Sebenarnya, perpindahan pasar malam tu bagus, sebab tapak ganti ianya lebih selesa dan tidak menganggu lalulintas. Malah tapak ganti terbabit dah lama siap, sepatutnya peniaga pasar malam bekerjasama dengan pihak penguatkuasa untuk berpindah. Sampai bila kita nak penuhkan jalan setiap kali pasar malam dibuat?

Malah ianya berdekatan dengan masjid dan jalan ke Istana. Hari ni Datuk Bandar pun memberi kenyataan ada akhbar,

Datuk Bandar Alor Setar, Datuk Mat Noh Ahmad berkata arahan penutupan dilakukan bagi menyelesaikan beberapa masalah seperti kesesakan dan kawasan parkir bagi jemaah masjid berdekatan selain pasar malam itu terletak di jalan protokol. 
Beliau berkata kawasan tersebut menjadi semakin sempit kerana terdapat peniaga yang turut berniaga di atas jalan utama.

Pihaknya sudah memperoleh tapak baharu yang terletak di Jalan Suka Menanti dan pengumuman mengenainya dijangka dibuat Ahad ini dan kesemua peniaga terbabit boleh mula berniaga di situ Jumaat depan, katanya.

Sepatutnya beliau mengumumkan tapak perpindahan sebelum menutup tapak asal. Ini dah tutup baru nak umum tapak pindah. Apa pun turr la ini Datuk Bandar.

Jika perpindahan ini yang dirancang 3 atau 4 tahun lepas, malah ia dilakukan secara teliti dan berperingkat, rasanya takdak masalah. Tapi inilah yang terjadi jika Datuk Bandar dan Majlis Bandaraya lemah dalam penguatkuasaan, malah tidak serius dalam tanggung jawab yang diberikan.

Sebab tu jika puak Pas kata ini semua salah Kerajaan BN Kedah, maka Mc menafikan sekeras-kerasnya. Kerana arahan asal pada zaman Pas Kedah!

Pada blogger Pakatan yang membodohkan diri dan meludah muka sendiri, kerana menuduh BN Kedah. Pastikan anda memakai topeng untuk keluar rumah, kerana maki hamun anda pada kerajaan BN Kedah ternyata fitnah semata-mata.


McTheory:
Check dulu data sebelum tuduh.. kan dah meludah muka sendiri.. he he..

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cerita Penipu Sundal.Itu je.

Tanpa Nama berkata...

Perkara pertama yang mesti dilakukan ialah menyalahkan UMNO.
Lepas itu baru semak kedudukan perkara.
Kalau betul, untung besar. Kalau salah senyapkan sahaja

Tanpa Nama berkata...

Pas parti anjing Salak.. bodoh nak mampus..

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong! Kita kna bpikiran tebuka dalam hal ni! Mngkin kita wajar mncontohi cara hidup puak orang asli amazon dlm hal mcari jodoh ni, teknologi trkini pn blum tentu dapat mnangkis serangan yg tak masuk akal. Apapun kita tunggu dn lihat dulu sbelum mlangkah pegi, mugkin musuh ada disebelah kita, isyarat bkelip itu mimpi indah.

Tanpa Nama berkata...

aloq staq ni sejak mula zaman det khalid sampai la ni datuk bandar dia dok tidoq. tu yg aloq staq ketinggalan serba-serbi.

depa suka bagi notis 24jam macam zionist terutamanya kat peniaga melayu islam. kalau kat kapiaq meniaga atas jalan sampai setengah jalan saja boleh lalu macam kat jln putra punya kws tu pun depa tak buat apa pun!

tak kira la jijan yg mula nak katup psr mlm ni tapi yg buat kerja mcm zionist bagi notis 24jam utk memalukan mb la ni ialah datuk bandar jugak. mmg bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Hat isu ni hampa boleh jawab. Hat isu kuin lepas ni agak2 hampa boleh jawab x? Pas perosak hampa tambah pelingkup

Tanpa Nama berkata...

Baca tajuk pun aku dh yakin dh ni kerja syaitan2 PAS laknat yg dh muflis dan munafik tu. Depa xdpt perintah Kedah jd depa buat kacau siang mlm.. Cucuk sana sini hasut fitnah biaqpun kapal depa tgh nk karam dn penuh najiss..

Tanpa Nama berkata...

Syaitan atakreb ni masuk dahh.. Mungkin dulu bapanya byk makan babi masa mummynya mengandung.. So bla besar jd sialan

Tanpa Nama berkata...

hal mcm ni tk kn blaku klu anwar brahim jd mb kedah,hnya anwar brahim yg akn mbwa kedah lebih maju.

Tanpa Nama berkata...

Y abetui Anwar Brahi akan jdkan kedah darul setan.. angkut byk2 masalah.. peliwat.. LGBT.. anti Islam. pluralsm..bila dia mampos esok2 bala musibah itu akan diwarisi berketrunan.. yg tu ka yg hang maksudkan anonngok 1.26?

Saz berkata...

Aku cdgnkan Nuar Brahim ni jd MB Kelantan.. PAS perintah kelantan mundur nak mampos2 24 tahun.. pelacor, penagih dadah dgn penyeledup je yg maju.

Amacam.. macai PAS setuju ke??

Tanpa Nama berkata...

Kawan setuju!
Anwar mnusia ajaib dan keramat psal masih hidup wlau dh disuntik ARSENIK dan virus HIV dn juga patah pinggang.
Pasal tu PAS jadikn Anwar idola.
PAS lebih mngetahui dri UMNO.

ANWAR MB kedah dan selangor!!!!

Tanpa Nama berkata...

patah pinggang boleh enjut betina lagi wooo.. sakaann keajaiban Anwar.. stopa Ali belajaq dr Anwar la.. sbb tu sakit lutut pun boleh membalun betina... amacam Hadi.. lu pun sama2 penipu jugak la wpun serban besar.. mau cover kotor taik Pakatan Haram.. semua bukti di padam..

PAS for ALLPENIPU!!