Rabu, 3 September 2014

PANASS!! Mari Menegur @MukhrizMahathir? #KedahSerataRata


Aku tak faham bila Ayahanda Tun menegur PM Najib hari tu, ramai pula yang menegur Mukhriz tentang pentadbiran beliau di Kedah.

Jika ayahanda Tun M menegur PM Najib berdasarkan 22 tahun pengalaman menjadi PM, yang tukang tegur ni menegur Mukhriz atas dasar apa? Nak kipas lebih?

Paling aku tak boleh nak fikir, apabila Ayahanda Tun M tegur Najib, sebenarnya tiada kaitan pun dengan Mukhriz, tiba-tiba kami di Kedah diserang bertalu-talu seolah-olah kami yang bersalah?

Kenapa agaknya ya?

Jika Ayahanda Tun M menegur PM Najib untuk kebaikan Malaysia, rasanya orang yang tegur Mukhriz ni nak bagi Kedah jadi lagi baik ka atau saja nak bagi imej Mukhriz nampak teruk?

Kedah bergerak agak laju kali ni.. banyak program atau kebajikan yang dilancarkan oleh kerajaan negeri. Walaupun projek besar masih menunggu kelulusan dan kewangan, namun jika diteliti perancangan, Kedah lengkap untuk bergerak menjadi negeri maju.

Kenapa pengkritik tak kritik negeri lain?

Kenapa mesti Kedah? Dalam keadaan ekonomi dunia bergerak perlahan dan tak stabil, Kedah negeri miskin yang berteraskan pertanian, mampu membawa masuk pelaburan berbillion-billion untuk janakan ekonomi dalam jangkamasa panjang.


Kenapa tak pandang dari sudut tu?

Kebajikan rakyat pula, Kedah tak lekeh langsung, ada khiarat kematian rm250, ada kit kelahiran, ada kursus kahwin percuma, lesen percuma utk penjaja kecil, malah masa bulan puasa yang lepas, kerajaan negeri bekerjasama dengan Yayasan Islam dan Pejabat Daerah untuk MB turun ke setiap daerah bagi menyampaikan sumbangan kepada tok Imam, guru al-Quran bebas, Tok Mudim, Mak Bidan, pengurus jenazah, OKU, warga emas dan fakir miskin.


Pondok-pondok di Kedah juga sudah diberi one off RM10k setahun dan elaun RM2k untuk bulanan. Malah banyak lagi yang telah kerajaan negeri lakukan.

Apakah itu tak cukup bagus lagi bagi sebuah kerajaan negeri yang berumur 1 tahun 4 bulan?


Selangor yang kaya pun tak jaga rakyatnya sampai macam tu sekali. Ini pula negeri Kedah yang miskin, boleh jaga sampai macam tu. Itu pun masih ada bunyi-bunyi suara yang tak puashati.

Sesungguhnya aku amat pelik dengan manusia yang tak reti bersyukur. Pada yang tak tahu menahu pasal Kedah, tolong tanya, jangan main serbu ikut suka. Sebab orang yang bijak, akan bertanya dahulu sebelum buat sesuatu.

Kalau serbu ikut suka, nanti kepala pecah sebab langgar dinding, betui dak?


McTheory:
Lain la kalau ada yang kata, orang susah, mana boleh tegur orang kaya, betui dak?

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang dok bising tu ...
entah kedah tang mana pun tak tau ..
biasaq la ... keyboard warrior makan gaji

Tanpa Nama berkata...

perbandingan pelaburan Ngeri Kedah dan Penang adalah satu statick yg penipu.

Penang lebih maju dari Kedah.Kedah bendang rang banyak.

Tanpa Nama berkata...

Pelaburan masuk berbilion2. Selagi negara di bawah bee end.

Rakyat Kedah terutama MELAYU akan terus nganga brimmmm..

zin berkata...

dua ekor babi belaan DAP PAS dh masok.
Wahai babi dua ekor.. Kedah aman damai bila BN UMNO perintah.,
MAsa PAS perintah mcm duk dlm neraka.
Maksiat punya banyak.. tk gaduh pun tp madrasah duk elok2 pi peruntuh. rasuah balak bg kd puak2 PKR makan.. ini celak punya parti.

So duk diam la pencacai2 PR. pelingkup ja pandai!

SOkong UMNO-teruk2 UMNO xdk lah nk jual Allah pd kafir mcm PAS maunfik buat!

Tanpa Nama berkata...

Penang majuu? Hahaha kesian pencacai PR ni. Tak boleh terima hakikat yg sebenar. Tengok statistik la woi!!

Tanpa Nama berkata...

Penang yg duk adala ni semua hasil usaha krjn BN dan UMNO dlu. takdak satu pun penambahbaikan tokong setan Lim ini melainkan menubuhkan Pasukan Pukul Sukarela (PPS) yg terdiri dr ahli2 kongsi gelap Cina dan Hindu di Penang.

Selain itu 'jasa' tokong setan Lim ini ialah tukar nama PISA kepada SPICE.. yg paling jelas tokong setan Lim ni ialah menghalau sebanyak mingkin Melayu dr Penang.

bg yg menjilat Penang maju.. sila mai sini la tgk maju kepala hotak apa.. pengangkutan awam pun kerajaan pusat yg sediakan.!

Tanpa Nama berkata...

Penang maju kepala toya hang la , aku dok kat penang la ni , harga air naik siap dengan charge tambahan lagi untuk bagi elaun kat babi guan eng RM 50,000 sebulan dan mat sabun RM 25,000 sebulan termasuk lembaga pengarah barua mereka dulu zaman BN tak ada elaun sampai banyak ini, lepas tu rumah baru kat penang boleh tengok ja tapi tak boleh beli terutama bagi orang melayu sebab guan eng nak orang melayu mampos , Tanah wakaf muslim la ni di pegurusikan oleh guan eng apa punya barua exco agama sampai tak kata apa setuju , dana pembangunan agama islam la ni kena kongsi sama agama lain , sebenarnya penang tah tenat tak ada tambahan pelaburan biar MB kedah buat airport kat kulim baling bagi penang mampos lepas tu serah balik bagi kedah , biar sultan ajaq sikit cina celaka ini.

Penangmari berkata...

bro 5.55ptg
SAYA SETUJU dan TEPAT sekali apa yg bro ceritakan.
Bag anjing2 PAS yg bodo bangang tu..sudah gadai Agama di sana sini lepas tu duk ckp padai puji Penang mai la duk sini tgk nak tau mcm mana.
La syarat2 babiEng ni mana2 perumahan baru kena ada tanah utk rumah ibadat agama lain juga. Surau bukan syarat lagi.

Dan paling celaka, projek2 rumah kos rendah dan sederhana yg dimajukan oleh JKP Sdn Bhd (anak syarikat Kementerian Kewangan) di Penang dibekukan tidak diluluskan TANPA SEBAB munasabah!

JKP satu2nya pemaju milik Krjn dipengerusikan oleh Dato Zainol utk membina rumah2 yg mampu dimiliki oleh Melayu termasuklah anjing2 PAS pun turut tumpang sama beli tp depa angkuh duk kutuk UMNO jgk.

babiEng ni sakit hati bil JKP ni berjaya jual rumah dgn berjayanya dan Melayu luar masuk beli.

So kalau pencacai2 PAS yg maha bahlol tu duk ckp pandai.. mai jumpa aku di Penang aku nk tonyoh muka hangpa kt tembok lebuh raya Jelutong tu nk tnjuk kt hngpa sikit yg bodo bangang tu!!

macai 1.52 ptg.. HANG MAI PENANG NI !! nk tnjuk tang mana hang kata maju tu!!

Tanpa Nama berkata...

Sokong bn maruah bangsa Melayu terus terbela

Tanpa Nama berkata...

Hang kaki taik kencingg tukang basuh pungkok

Tanpa Nama berkata...

Hang pn tutuh duit brimm jgk

kluangman berkata...

Selagi kritikan itu membina, mukhriz memerlukan kritikan berterusan.

Selagi banyak pembangunan dan kejayaan yang dicipta makin banyak lagilah pembangunan dan kejayaan yang perlu dicipta...

Yang penting rakyat pandai menilai dan tidak mudah termakan hasutan.. PRU14 adalah jawapan sebenar kpd mukhriz.

Pujian yang melangit hanya merosakkan.

PASharamjadah berkata...

PAS dlu perintah Kedah mcm HARAM JADAH.
Aku ulang lagi MACAM HARAM JADAH!
tapi mana dia macai2 bangang PAS yg duk kutuk MB UMNO?
suluh diri dlu macai2 PAS oii
hangpa tu kalau BINI hangpa DAP mintak.. hangpa bg FREE jaa..
jenih tak dak maruah..
dgn UMNO bkn main hangpa cengai samseng

tp mau dgn DAP PKR hangpa jd DAYUS serupa HARAM JADAH!

Kirim salam pada PAS KEDAH haram jadah.. markaz hangpa pun hangpa bg CinaBabi masuk buat demo BLACKOUT dulu.. siap pakai mini short lagi betina2 jalang DAP.

Tanpa Nama berkata...

Lama sangat dah bodohnya PAS ni...

Tanpa Nama berkata...

Anon 555 sama 606. Ini mesti geng ketum kat Penang...

Tanah wakaf untuk orang saja la... Lalu tepi highway, cuba lihat contoh rumah kat Seberang Jaya. Orang Islam kat Penang suma dah cerdik dah.

Pegi tengok projek JKP kat Nibong Tebal. Bercambah...

Janganla bawak budaya ketum tu ke Penang. Toloooog la..

PASbodohbangang berkata...

puak macai KETUM ni la yg plg byk beli rumah2 kerajaan dan JKP di belah2 Penang.. kbykan ore2 Kelante PAStotok yg muka tak malu mai merempat negeri org lepaih tu bawk ideologi PASngok.

pantang ada tazkirah/ kutbah Jumaat kira nk celapak naik ja kutuk UMNO BN.. bodo punya PASngok!

Negeri kebanggaan depa mundur dgn najis dadah pealcor.

mai negeri org buat2 ckp pandai. Last2 kena jilat air kencing DAP.. senyap bodo xtau kata apa.. tp bila nampak UMNO ja dan2 jd gila balik.. pantang tgk nama UMNO!

Perintah Kedah 1 penggai.. mcm nak gila depa ratah balak.. gila2 punya mcm penyamun yg xpernh jmpa duit!
Apa nak kata??
Nik najis punya perintah 22 tahun apa dia buat? maki hamun caci pecah perut org UMNO ja dia pandai

la minta doa tu balik pd kaum2 dia..kaum2 PAS laknat!

biaq PASngok dibuli seteruk2nya oleh PKR DAP.. padam muka puak2 PASngok!

Tanpa Nama berkata...

Memang benar Guan Eng tak bagi lulus projek rumah mampu milik BN kerana takut sebab Guan Eng sampai sekarang tak mampu menyiapkan sebuah pun rumah mampu milik melalui Penang Development Corporation. Semua projek depa merangkak macam kura-kura. Guan Eng takut kalau lulus projek BN nanti projek BN lebih cepat siap dari depa. Rakyat akan buka mata dan sokong BN. Yang jadi mangsa ialah orang Melayu tak boleh beli rumah kat Penang(bhg pulau). Pagi-pagi terpaksa naik motor lalu ikut jambatan pergi kerja kerana nak save duit minyak dan tol. Harap orang Melayu di negeri2 lain sedar derita bangsa sendiri di bumi bertuah ini. Jangan dibiarkan BUMI DIPIJAK MILIK ORANG.