Selasa, 31 Mac 2015

HOT! Bukan mudah nak bawa nama Tun Dr Mahathir Mohamed - Mukhriz


Tajuk yang cukup menarik perhatian, sebenarnya ia satu soalan 'istimewa' ketika Dato Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir ditemubual semasa rancangan pagi 'Assalammualaikum' terbitan oleh TV Al-Hijrah.

Sebenarnya kami penulis MMFC sendiri pun tak pernah tahu mengenai perkara ini. Malah kami percaya, pembaca pun tentu mahu tahu lebih lanjut bukan?

Soalan yang dikemukakan lebih kurang berbunyi begini,

Apa perasaan (Dato Seri Hj Mukhriz), menjadi seorang Menteri Besar yang dibayangi oleh nama seorang 'legend' iaitu Tun Dr Mahathir Mohamed, yang dunia mengkagumi, Israel pun takut (dengan beliau) dan di Mesir pernah seorang rakyat Mesir ditanya, apa lagj yang rakyat Mesir nak? Mereka jawab, "we need another Mahathir"..

Berdasarkan reputasi kehebatan nama 'Mahathir' tidak kah Dato Seri merasakan tekanan dengan membawa nama besar dibelakang?

Nak tau apa jawapan daripada Dato Seri?

Haa.. ini jawabnya,

Sudah tentu ada tekanannya, malah harapan kepada beliau memuncak (tinggi). Malah beliau akan cuba buat sebaik mungkin, walaupun sebenarnya, Ayahanda beliau tak pernah menjaga negeri atau menjadi Adun dikawasan.

Dato Seri juga menceritakan pengalaman semasa beliau dilahirkan. Rupa-rupanya semasa hari beliau hendak dilahirkan, tarikh 11 November. Ketika itu, Ayahanda beliau, dalam perjalanan untuk menghadiri hari pertama masuk ke Dewan Parlimen. Ayahanda tidak bersama ibunya (ketika itu). Mungkin disebabkan itu, diantara adik beradik, hanya beliau yang mengikuti jejak langkah ayahnya (menceburi dalam bidang politik).

Malah ada kejadian yang agak menarik pada hari itu, beliau pernah membaca apa yang ayahanda Tun hujahkan dalam parlimen pada waktu itu. Hari pertama lagi, ayahanda Tun dah bertekak dengan mendiang Lee Kuan Yew.

Sambung Dato Seri lagi,

"Tak banyak yang Ayah Tun boleh bantu kerana beliau sendiri tak pernah mentadbir negeri, malah beliau tak pernah menjadi Adun pun. Jadi laluan menjadi Menteri Besar ni, terpaksa saya lalui sendiri (berdasar pengalaman). Kalau pun ada nasihat dari Ayah saya, itu hanya pandangan dari perspekstif negara (mengurus tadbir)".

Dato Seri Mukhriz juga menjelaskan pada media, bahawa bukan mudah untuk beliau membawa nama bin 'Mahathir', sebenarnya nama itu memberikan tekanan besar kepadanya, sudah tentu orang akan menaruh harapan tinggi, bersandarkan reputasi ayah beliau dulu.

Tapi itu sebenarnya masalah dan tekanan yang bagus, mendorong beliau untuk terus dan sentiasa berusaha melakukan yang terbaik bagi memenuhi amanah rakyat Kedah sebagai Menteri Besar.

Teruskan usaha DSMM, rakyat Kedah sentiasa mendoakan segalanya berjalan lancar. - #MMFC

sumber MukhrizMahathirFc.Com

7 ulasan:

kluangman berkata...

Bukan itu sahaja, kekuatan Mahathir itu juga menghasilkan musuh untuk membalas dendam atas apa sahaja legasi Mahathir.

kluangman berkata...

Bukan itu sahaja, kekuatan Mahathir itu juga menghasilkan musuh untuk membalas dendam atas apa sahaja legasi Mahathir.

Sentiasa Panas berkata...

Semoga kebolehan mentadbir Mukhriz diwarisi sepenuhnya dari kehebatan dr. Mahathir..

Tanpa Nama berkata...

Sorry to say.. lembik.. slow.. xmampu berfikir macam Tun Mahathir.. sikit2 nak harap punasehat (pengampu2)

Leadership yang berjaya ialah ketegasan! Legasi Najib menghasilkan pemimpin2 UMNO yg MAHA LEMBIK..



IBU PUSPITA berkata...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Tanpa Nama berkata...

xhabis2 BABI INDON 5.34PG ni spam habis blog ni.

Tanpa Nama berkata...

mukhriz mcm mak dia bukan mcm mahathir....siti hasmah kan suka pi rasmi program sana sini lepas tu muka masuk paper....itu saja.... mukhriz tak buat kerja percaya bulat-bulat kat exco dia terutama sekali tajol....